Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har patchat knappen för att toggla det mörka temat nu. Den blev inte så ambitiös som @Joakim Ågren föreslog, men bättre än den var förr, tror jag ändå. Tvinga fram en uppdatering i er userscripthanterare, så borde ni se en månskära jämte hänglåset som togglar headerns beteende.

Tack, funkar toppen!

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 38TB

Permalänk
99:e percentilen

Nu har jag patchat genvägen till inställningarna igen. Den ska dyka upp till vänster om Citat uppe till höger om ni har uppdaterat BSC.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nu har jag patchat genvägen till inställningarna igen. Den ska dyka upp till vänster om Citat uppe till höger om ni har uppdaterat BSC.

Tack! Efterlängtat.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är Better Sweclockers eller något annat som strular, men en issue som jag märkt av är att när jag kommer till Sweclockers med mörkt tema aktiverat så fungerar det inte helt 100%. Bakgrunden är vit och texten är svart på svart. Efter en refresh så blir det korrekt igen.

Detta sker i Firefox 82.0.2 (64-bit)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Vet inte om det är Better Sweclockers eller något annat som strular, men en issue som jag märkt av är att när jag kommer till Sweclockers med mörkt tema aktiverat så fungerar det inte helt 100%. Bakgrunden är vit och texten är svart på svart. Efter en refresh så blir det korrekt igen.

https://i.imgur.com/evBTDgJ.png

Har ej upplevt samma problem i MS Edge. Kanske något med Firefox eller din userscript-plugin?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Har ej upplevt samma problem i MS Edge. Kanske något med Firefox eller din userscript-plugin?

Får inte samma problem i Chrome så det är antagligen isolerat till Firefox. Lite smått irriterande bara att få en vit skärm när man öppnar en forumtråd i en ny flik

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Det där ser för mig ut som att en utdaterad version av det mörka temat har laddats in, inte osannolikt pga cache. Vilken version av Better SweClockers kör du? Om du trycker F12 och sedan klickar på Console bör du se en rad lik denna:

[Better SweClockers] Better SweClockers 2020.11.4.19.33.36

EDIT: Snubblade över hur problemet kan återskapas: mittenklicka på en intern länk så att den öppnas i en flik i bakgrunden. Har skapat ett issue.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Måste säga att detta är väldigt förvirrande. Jag hittar tre uppenbara fel när jag öppnar startsidan i en ny flik jämfört med hur den ska se ut med SweClockers Dark:

• Stora delar av sidan har vit bakgrund istället för mörk.

• Texten under rubrikerna är mörk istället för ljus.

• Etiketterna med antal kommentarer i Nytt i forumet och Nytt i testlabbet (men inte motsvarande etiketter i huvudkolumnen!) är klarorangea (standardfärgen) istället för blekorangea.

@Soitora?

Visa signatur

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Skulle du kunna förklara hur du återskapar mer exakt? Försökte lite olika saker i Firefox 82.0.2 men hittade inte något av problemen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Skulle du kunna förklara hur du återskapar mer exakt? Försökte lite olika saker i Firefox 82.0.2 men hittade inte något av problemen.

Jag kunde återskapa det genom att köra din Sweclockers Dark genom BSC. Stänga av och på dark mode med måne-knappen, öppna en ny Sweclockers.com med "mittenknappen" (ny filk), då blir det vitt, om man sedan laddar om den nya sidan blir det mörkt igen.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Lagers:

Jag kunde återskapa det genom att köra din Sweclockers Dark genom BSC. Stänga av och på dark mode med måne-knappen, öppna en ny Sweclockers.com med "mittenknappen" (ny filk), då blir det vitt, om man sedan laddar om den nya sidan blir det mörkt igen.

Typ såhär? Om du menar att man öppnar en ny SweClockers.com med att mittenklicka logon?

EDIT: Testade med att mittenklicka ett bokmärke i bokmärkesmenyn också men kan fortfarande ej återskapas.

EDIT 2: Lyckades återskapa på något konstigt vis (inte lätt), kan någon återskapa med Stylus eller är det bara via BSC? Ifall det bara är BSC så tror jag det är för att BSC hinner ladda in innan SweClockers egna tema (eller laddar för segt?). Minns jag rätt om hierarkin så visar det att om två objekt har !important på sig så är det den som laddar in först (eller var det sist?) som blir prioriterad.

Hur det ser ut i listan när temat beter sig konstigt:

Hur det ser ut i listan när temat beter sig som vanligt:

Kortvarig lösning: Vad jag kan göra för att förmodligen förhindra det jobbigaste (vit bakgrund) är att sätta !important på bakgrundsklasserna också, men jag tror detta är en BSC Firefox issue, kom gärna med mer info

EDIT 3: Jag har publicerat 4.0.0-beta.5, det är inte lösningen på problemet men kanske löser den vita flashen man får? (Och några andra små godsaker)

Edit 3 (4?)
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Soitora:

Typ såhär? Om du menar att man öppnar en ny SweClockers.com med att mittenklicka logon?

EDIT: Testade med att mittenklicka ett bokmärke i bokmärkesmenyn också men kan fortfarande ej återskapas.

EDIT 2: Lyckades återskapa på något konstigt vis (inte lätt), kan någon återskapa med Stylus eller är det bara via BSC? Ifall det bara är BSC så tror jag det är för att BSC hinner ladda in innan SweClockers egna tema (eller laddar för segt?). Minns jag rätt om hierarkin så visar det att om två objekt har !important på sig så är det den som laddar in först (eller var det sist?) som blir prioriterad.

Hur det ser ut i listan när temat beter sig konstigt:
https://i.imgur.com/go7OWNc.png

Hur det ser ut i listan när temat beter sig som vanligt:
https://i.imgur.com/udIxrHr.png

Kortvarig lösning: Vad jag kan göra för att förmodligen förhindra det jobbigaste (vit bakgrund) är att sätta !important på bakgrundsklasserna också, men jag tror detta är en BSC Firefox issue, kom gärna med mer info

EDIT 3: Jag har publicerat 4.0.0-beta.5, det är inte lösningen på problemet men kanske löser den vita flashen man får? (Och några andra små godsaker)

Precis så gjorde jag och det blir vitt som du visar i videon. Jag hittade inte vart du hittade dessa rader du visade, men en rad ser ut såhär iaf om det hjälper.

Edit:

Nu efter den betan fick jag inte vitt när jag öppnade Firefox på sådant vis.

@Alling : Nu upptäckte jag en annan sak. Om man har dark mode, stänger av dark mode och sedan mittenknappen på logon, så öppnas en ny Sweclockers, men i darkmode.
Nu försvann det problemet. haha. spökar lite (läs cache konstigheter) haha...

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk

Fröet till Better SweClockers såddes för mer än åtta år sedan och lever vidare än idag. Det går inte längre att filtrera trådar under Nytt i forumet (på grund av att SweClockers ändrat sin implementation), men vyerna Aktiva trådar, Obesvarade trådar etc filtreras nu enligt ens val under Intressen i inställningsmenyn.

Så här ser det till exempel ut med Nyhetskommentarer urkryssat:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har problemet med omväxlande vita och svarta fält försvunnit för mig när jag kör Soitoras tema enbart genom BSC. Dock så är det en detalj kvar som inte aktiveras och det är scrollbaren som fortfarande bara är grå och inte orange som det ska vara. För att få den måste jag aktivera i Stylus också. Jag har också fortfarande problemet med att den automatiska växlingen 21.00 inte fungerar jag måste växla manuellt med halvmånen.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Joakim Ågren:

Dock så är det en detalj kvar som inte aktiveras och det är scrollbaren som fortfarande bara är grå och inte orange som det ska vara.

Angående detta så ändrades det efter respons av Alling, så detta är inte resultatet av ett fel.

Största anledningen det inte går med full implementation på detta i BSC är pga de olika standarderna webbläsare följer vilket gör att hemsidan kan hoppa till för några vid temabyte.

Har vi tur så accepteras CSS Scrollbars Module Level 1 så snart som möjligt! (Dock varit i Draft sedan 2018...)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

För att få den måste jag aktivera i Stylus också. Jag har också fortfarande problemet med att den automatiska växlingen 21.00 inte fungerar jag måste växla manuellt med halvmånen.

Första meningen får mig att höja ett ögonbryn. Det är inte meningen att man ska köra det mörka temat med både Better SweClockers och Stylus samtidigt. Jag förväntar mig inte att automatisk växling ska funka då. Å andra sidan borde halvmånen inte göra någonting överhuvudtaget om man samtidigt har det mörka temat aktivt i Stylus.

Kan du posta ett skärmklipp på inställningarna för det mörka temat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Första meningen får mig att höja ett ögonbryn. Det är inte meningen att man ska köra det mörka temat med både Better SweClockers och Stylus samtidigt. Jag förväntar mig inte att automatisk växling ska funka då. Å andra sidan borde halvmånen inte göra någonting överhuvudtaget om man samtidigt har det mörka temat aktivt i Stylus.

Kan du posta ett skärmklipp på inställningarna för det mörka temat?

Jag kör inte med både Stylus och BSC samtidigt när jag provat om växlingen fungerar utan då har jag bara BSC påslaget. Annars kör jag dock med båda på eftersom jag då får orange scroll och kan köra med lite starkare orange färg via inställningar fast då måste jag stänga av manuellt via Stylus ifall jag vill stänga av dark mode.

Skulle det vara möjligt att ha detta med orange scroll som valbart alternativ i inställningarna för BSC? Då kan vi som gillar det prova använda det.

Har nu provat att installera om Tampermonkey samt BSC och idag växlade det vid 21. Får hoppas att det fortsätter att funka även imorgon.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag kör inte med både Stylus och BSC samtidigt när jag provat om växlingen fungerar utan då har jag bara BSC påslaget. Annars kör jag dock med båda på eftersom jag då får orange scroll och kan köra med lite starkare orange färg via inställningar fast då måste jag stänga av manuellt via Stylus ifall jag vill stänga av dark mode.

Skulle det vara möjligt att ha detta med orange scroll som valbart alternativ i inställningarna för BSC? Då kan vi som gillar det prova använda det.

Har nu provat att installera om Tampermonkey samt BSC och idag växlade det vid 21. Får hoppas att det fortsätter att funka även imorgon.

Jag har blivit så van vid mörkt tema och tycker det fungerar så bra så jag kör det hela tiden. Det med baren tycker jag oftast om org. scrollbaren men provar nu en stund och ser om jag kan vänja mig med den orangea baren. Bäst vore ju om BSC kunde läsa inställningsmöjligheterna i userCCSen och lägga i sina inställningar

Ett tips är att avinstallera Tampermonkey och installera Violentmonkey istället. Den ska vara bättre på alla sätt och Open source. @Alling tipsar om den också.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Absolut, men inte helt smärtfritt. Det finns två sätt att göra det på som jag redan implementerat: antingen som ett tillägg till det mörka temat (onice att behöva hålla sådana detaljer i synk med det mörka temat) eller som ett alternativt tema (skulle kräva att @Soitora tillhandahåller två versioner av sitt tema).

Skrivet av Lagers:

Bäst vore ju om BSC kunde läsa inställningsmöjligheterna i userCCSen och lägga i sina inställningar

Som om inte en hel userscripthanterare var nog!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Absolut, men inte helt smärtfritt. Det finns två sätt att göra det på som jag redan implementerat: antingen som ett tillägg till det mörka temat (onice att behöva hålla sådana detaljer i synk med det mörka temat) eller som ett alternativt tema (skulle kräva att @Soitora tillhandahåller två versioner av sitt tema).

Som om inte en hel userscripthanterare var nog!

Du har nog att göra ändå kan jag tänka och inte en lätt match och lägga in något sådant i BSC. Det fungerar bra som det är egentligen

Visa signatur

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Alling:

Det finns två sätt att göra det på som jag redan implementerat: antingen som ett tillägg till det mörka temat (onice att behöva hålla sådana detaljer i synk med det mörka temat) eller som ett alternativt tema (skulle kräva att @Soitora tillhandahåller två versioner av sitt tema).

Vilket sätt man än gör det på så blir det inte lätt för någon av oss

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Alling @Soitora

Knappen för "Citera signatur" ligger ovanför knappen för "Rapportera", samt att knappen blir ljusgrå när användaren inte har någon signatur

Har testat både i Chrome och Firefox och det blir samma i båda.

(Ser att det redan finns en issue for första felet )

Visa signatur

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av BrutalSwede:

@Alling @Soitora

Knappen för "Citera signatur" ligger ovanför knappen för "Rapportera", samt att knappen blir ljusgrå när användaren inte har någon signatur

Jag kan kolla på detta när @Alling har fixat det från sin sida då det mesta om inte allt är BSC relaterat, finns även en till problem som jag kommer posta på GitHub.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

@Alling @Soitora

https://i.imgur.com/RthG87E.png

Har testat både i Chrome och Firefox och det blir samma i båda.

(Ser att det redan finns en issue for första felet )

Skrivet av Soitora:

Jag kan kolla på detta när @Alling har fixat det från sin sida då det mesta om inte allt är BSC relaterat, finns även en till problem som jag kommer posta på GitHub.

Har fixat båda problemen. La in .is-disabled, så det mörka temat behöver inte uppdateras.

Visa signatur

Permalänk

Better SweClockers fick just sin 500:e commit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Better SweClockers fick just sin 500:e commit.

Grattis! Du gör ett riktigt bra jobb med BSC. Har använt det några år nu och det gör SweC mycket bättre, man är liksom van vid hur Sweclockers site ska vara. Man glömmer bort att en del är BSC förtjänst.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Grattis! Du gör ett riktigt bra jobb med BSC. Har använt det några år nu och det gör SweC mycket bättre, man är liksom van vid hur Sweclockers site ska vara. Man glömmer bort att en del är BSC förtjänst.

Tack! Visst är det så. Känner mig alltid helt vilsen när jag surfar in på SweClockers utan BSC. Det har varit till otroligt stor nytta för mig.

Visa signatur

Permalänk

Utvecklarläge

Better SweClockers har nu en feature som notifierar användaren om problem som behöver patchas. Gå till inställningarna och aktivera Utvecklarläge, så ska det dyka upp en "konsol" nere till vänster som visar eventuella fel och varningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Halvmånen har nu försvunnit helt plötsligt så kan inte switcha till dark mode. Ska det vara så Alling eller har nått gått sönder igen?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Halvmånen har nu försvunnit helt plötsligt så kan inte switcha till dark mode. Ska det vara så Alling eller har nått gått sönder igen?

Nej, den ska finnas och funka! Gå till inställningarna och kolla att Manuell aktivering är ikryssat. Du kan även öppna webbläsarens utvecklarverktyg och i konsolen skriva detta:

localStorage.getItem("better-sweclockers-preference-dark_theme_show_toggle")

Det borde evaluera till "true", "false" eller null, där det sistnämnda antingen betyder att du skrivit fel eller att du ej ändrat från standardvärdet.

Det vore även intressant att få veta om du ser ett tomt utrymme (som borde upptas av halvmånen) mellan hänglåset och sökrutan, eller om de sitter tätt intill varandra som när man inte har Better SweClockers alls.

Slutligen får du gärna posta eventuella felmeddelanden som loggats i konsolen.

Visa signatur