Jag hade kunnat lägga till 40 olika alternativ och kanske, vet ej, imorgon om jag hinner osv men jag tror omröstningen hade blivit sämre då.
Om du nu svarat NEJ men sen i nästa mening mycket väl kan tänka dig ta det så tycker jag att du ska tänka om. Vad har du för erfarenheter av den årliga influensasprutan? Om du menar att du får influensasymtom under en dag så är det helt normalt då du faktiskt blir smittad av sprutan för att utveckla skydd. Hellre hängig en dag än en vecka säger jag. I Covid19 fallet kan du bli sjuk flera månader.
Jag tror det hade gett en betydligt tydligare bild med 5 alternativ. Tre hade förmodligen gett väldigt många "vet ej", medans de flesta naturligt lutar att något håll, även om de kanske inte är säkra. Mer än 5 alternativ hade bara varit onödigt.
4 alternativ där man skippat "vet ej" som jag förslog hade också varit mycket bättre, då man hade blivit tvungen att luta sig åt något håll om man önskat delta.
För min del är det inte en självklarhet att ta detta vaccin, särskillt med pandemrix? i minnet fortfarande.
Därav ett Nej.
"Vilken tur, jag slapp svininfluensan, fan, nu har jag narkolepsi resten av livet..."
(Jag vet, det är frågan om relativt få fall, forfarande alldeless för många enligt min åsikt.)
Det är för mej inte heller en självklarhet att undvika ett vaccin.
Jag har ingen aning om hur utvecklad denna produkt är, men den känns som en väldigt "framstressad" produkt vilket för mig talar om en högriskprodukt. (Det har varit ett race om vem som blir först.)
Det finns ganska många sätt att skydda sig och minska smittspridningen även om de inte är 100-procentiga, utan att det för den delen påverkar/inskränker på det dagliga livet något speciellt och på detta sätt få viruset att mer eller mindre dö ut ganska fort, men det är något det svenska folket är mycket dåliga på att anpassa sig efter och applicera. (Och inte enbart det svenska folket.)
Som jag skrev i ett tidigare inlägg i tråden.
Jag jobbade på ett företag där det årliga influensavaccinet delades ut gratis och man blev uppmanad att ta denna dos, vilket jag också gjorde under några år med resultatet att jag ett flertal gånger blev tvungen att stanna hemma, sjuk, 1-2 veckor.
De år jag undvikt det årliga influensavaccinet har jag inte blivit speciellt sjuk.
Jag har ingen aning varför jag reagerat så på influensavaccinet medans jag tagit TBE-vaccinet utan några minnesvärda problem.