FZ recenserar Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

3060Ti och 3080 presterar likvärdigt i 1080p där 3060Ti har högre 1%. Låter konstigt kan jag tycka.

Edit: Lite snabb på fingrarna, var ju cpu bottleneck.

Permalänk
Avstängd

Efter att ha läst den texten så känns det onödigt att köpa spelet till sitt 1080 även om man skulle vara nöjd med medium.
Kanske kan bli ett senare köp om uppgradering sker framöver och att det ens finns något kort att uppgradera till, ser ju rätt skralt ut med lager i butikerna på 3070 eller 3080. Skulle också gärna vänta på Ti varianten för att få mer minne.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Ja tur att man äntligen har ett RTX3070 i burken, eftersom CD Projekt Red anger RTX3070 som optimalt för bästa upplevelse i 1440p med RT ON. All set and good to go!

Jag har också 3070 men blev lite orolig när jag läste lite andra recensioner där de sa att ett 3080 fick OK men inte mer om man använde full raytracing i 1440p... Vi får väl se, de kanske skickas med lite optimering i day 1 patchen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Jag har också 3070 men blev lite orolig när jag läste lite andra recensioner där de sa att ett 3080 fick OK men inte mer om man använde full raytracing i 1440p... Vi får väl se, de kanske skickas med lite optimering i day 1 patchen också.

Det kommer att bli bättre med tiden, har dom sagt att 3070 skall räcka kommer det säkert att göra det. Fallout 4/Fallout 76 flöt som en skadeskjuten kråka i början, numera räcker det med ett 1070/1660 Super för att båda skall flyta riktigt bra i 1440p Ultra.

Vad gäller RT, i Port Royal får 3080 45fps average, jag får 40fps average med 3070(överklockat) så 12.5% skillnad med RT alltså mindre än skillnaden utan RT. I samma test är 3070 33% snabbare än 2070 Super, och 400% snabbare än 1080Ti. 3080 kommer tveklöst att flyta bättre, men inte fantastiskt mycket bättre.

Sen är det ingen fps shooter, utan ett rollspel, så man behöver ingen Ultra fps.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Är väldigt osäker nu. Vill ju spela i ~120FPS+ helst men sitter ju på Ryzen 5 1600 och RTX 2060, får väl köra downsample till 1080p eller lägre och lägsta inställningar. Finns det lägre än medium? Hoppas det.

Edit: Visst att det kanske inte är en snabb shooter men det är fortfarande ett första persons spel där FPS direkt påverkar känslan i rörelser och också direkt påverkar inlevelse i världen i mitt tycke. Jag får bättre inlevelse av hög FPS än detaljrik värld.

Permalänk
Medlem

Kasst tycker jag att spelet har så pass mycket buggar som den har, då dom har skjutit upp spelet för att det inte var release färdigt tyckte dom, och nu släpper dom spelet men buggar kvar står..

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska uppgradera sin GPU (har ett 970) eller köpa PS4 Pro versionen och vänta på PS5 uppgradering någon gång under 2021. Lär väl bli 30fps-upplevelse i vilket fall som helst utan RTX

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Kasst tycker jag att spelet har så pass mycket buggar som den har, då dom har skjutit upp spelet för att det inte var release färdigt tyckte dom, och nu släpper dom spelet men buggar kvar står..

Du vet inte hur mycket buggar det var när dom tog beslutet att skjuta upp - kanske var mer än problem med svävande glas. Men jag har fullt förtroende för CD-project red med tanke på hur dom skött Witcher 3 sen release. De tar hand om sina produkter.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Personligen har jag svårt att förstå hur ett spel kan få utvärderingen "Mästerligt" med många buggar. Det hade kanske varit rimligt att uppgradera till det senare. Små glitchar kan man komma undan med men det låter ju som att det delvis förstör spelupplevelsen imo och det är knappast mästerligt.

Hoppas de kan få ut några riktigt bra patchar till launch och de kommande veckorna som fixar det mesta. Själv kommer jag avvakta minst en månad.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Själv väntar man på diverse uppgraderingsprylar fastän man förbokat så har dilemma att ska man spela genast vid launch eller ge dit för hårdvaran att anlända först om de nu kommer överhuvudtaget... (och låta de värsta buggarna bli korrigerade först).

Sen borde man få bytt skärm också men finns inga proffsrecensioner ännu på de skärmar man intresserar sig utav ännu.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crash:

Kasst tycker jag att spelet har så pass mycket buggar som den har, då dom har skjutit upp spelet för att det inte var release färdigt tyckte dom, och nu släpper dom spelet men buggar kvar står..

Hur många små buggar kan man lösa på en arbetsdag som programmerare? Givetvis förstår jag att allt beror på vad det är för bugg men om man nu släppt en första version till speltestare som borde ha kommit för någon vecka sen eller så, efter det så sätter man igång och börjar fixa alla buggar som man hittar eller som rapporteras in och får då ihop en fil på 49 GB till. Förstår givetvis att många videosekvenser och liknande ligger i denna fix men ändå när buggfixfilen är mer än halva spelets storlek så låter det konstigt. Hur man dessutom kan få till något som fixar spelprestandan så otroligt mycket är också knepigt som de inte kunnat löst innan spelet skickades till speltestare.
Känns som man verkligen kastar ut något ofärdigt som sen tejpas ihop sista dagen innan spelet verkligen släpps och sen fortsätter att tejpas under första tiden då nya sprickor hela tiden uppkommer.

Jag är inte programmerare så har inte någon insikt alls i hur detta arbete funkar så kasta inte skit på mig för att jag verkar dum

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Hur många små buggar kan man lösa på en arbetsdag som programmerare? Givetvis förstår jag att allt beror på vad det är för bugg men om man nu släppt en första version till speltestare som borde ha kommit för någon vecka sen eller så, efter det så sätter man igång och börjar fixa alla buggar som man hittar eller som rapporteras in och får då ihop en fil på 49 GB till. Förstår givetvis att många videosekvenser och liknande ligger i denna fix men ändå när buggfixfilen är mer än halva spelets storlek så låter det konstigt. Hur man dessutom kan få till något som fixar spelprestandan så otroligt mycket är också knepigt som de inte kunnat löst innan spelet skickades till speltestare.
Känns som man verkligen kastar ut något ofärdigt som sen tejpas ihop sista dagen innan spelet verkligen släpps och sen fortsätter att tejpas under första tiden då nya sprickor hela tiden uppkommer.

Jag är inte programmerare så har inte någon insikt alls i hur detta arbete funkar så kasta inte skit på mig för att jag verkar dum

Dom har själv också sagt att recensions kopiorna är DRM skyddade (kopierings skydd) och dom är ökända för att skapa prestanda problem. CDPR har bett testare att vänta med att "benchmarka" spelet tills det är släppt då kopieringsskyddet inte kommer vara kvar då så där kan dom också lösa lite prestanda problem

Permalänk
Inaktiv

Här är din TL:DR guide för samtliga Cyberpunk reviews.

Betyg: 10/10

* Inleder recension med "This game is not perfect"
* Listar 100 buggar, berättar att det saknar djup och att staden känns meningslös och död.

Summerat: 10/10, men inte perfekt

_________

Personligen blir det inget köp än på ett tag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dex:

Dom har själv också sagt att recensions kopiorna är DRM skyddade (kopierings skydd) och dom är ökända för att skapa prestanda problem. CDPR har bett testare att vänta med att "benchmarka" spelet tills det är släppt då kopieringsskyddet inte kommer vara kvar då så där kan dom också lösa lite prestanda problem

Jag såg också den textsnutten efter att jag skrivit mitt inlägg. Hoppas på ett bättre snurr på spelet när de väl släpps då och man kan få se de riktiga testerna komma ut.
Tur att inte mjukvaran i bilar görs på samma sätt som spelutvecklare tycks jobba iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ajdå, bör nog uppgradera mitt 1080 snarast då jag spelar i 1440p. Nej juste, det finns inga kort i lager...

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Avstängd

Var rätt hypad för detta spel när det utannonserades men sen har det varit väldigt mycket upp och ner ju mer man sett. På senare tid mest ner faktiskt. Jag älskar cyberpunk som litterär genre, läst det mesta och mycket flera gånger, men jag har inte kört rollspelet som detta spel bygger på även om jag hade en av grundböckerna och läste en del. Har heller inte spelat mycket Witcher då fantasy inte är min genre, men tjejen har spelat igenom alla och de ser ju väldigt bra ut på många sätt (bortsett från allt fantasy-trams ).

Ju mer jag ser av spelet desto mer känns det typ som GTA fast i en "cyberpunk-setting". Så mycket fokus på att köra bil, vad kommer det ifrån? Och en massa skjutande. Svärd känns lite fånigt, men de var ju en del av originalspelet så jag förstår att de är där, men att de verkar vara sjukt overpowered känns lite onödigt. För mig så borde ett "cyberpunk-spel" till stor del utspela sig i någon virtuell miljö, kött ska ju föraktas liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Var rätt hypad för detta spel när det utannonserades men sen har det varit väldigt mycket upp och ner ju mer man sett. På senare tid mest ner faktiskt. Jag älskar cyberpunk som litterär genre, läst det mesta och mycket flera gånger, men jag har inte kört rollspelet som detta spel bygger på även om jag hade en av grundböckerna och läste en del. Har heller inte spelat mycket Witcher då fantasy inte är min genre, men tjejen har spelat igenom alla och de ser ju väldigt bra ut på många sätt (bortsett från allt fantasy-trams ).

Ju mer jag ser av spelet desto mer känns det typ som GTA fast i en "cyberpunk-setting". Så mycket fokus på att köra bil, vad kommer det ifrån? Och en massa skjutande. Svärd känns lite fånigt, men de var ju en del av originalspelet så jag förstår att de är där, men att de verkar vara sjukt overpowered känns lite onödigt. För mig så borde ett "cyberpunk-spel" till stor del utspela sig i någon virtuell miljö, kött ska ju föraktas liksom.

Tror inte heller att ett svärd är att förespråka framför ett ranged vapen som du spränger av huvudet med.

Men, Cyber punk 2077 det är en fantasi som aldrig kommer att bli verklig.

Tur det lol

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Lär bli grymt!

Nu har jag inte tänkt lira det förän jag uppgraderat skärm och grafikkort, vilket är en bit bort, men hade helt klart avvaktat ett tag ändå. Iaf tills jag vet att de fått ordning på de värsta och vanligaste buggarna t.ex.

*Edit*
Det är synd men spel av mer öppen karaktär väntar jag mig ändå att det finns en del buggar i tyvärr, så att vara inställd på att vänta ett tag för bästa möjliga upplevelse är rätt standard, om man är känslig för sånt dvs. Vissa bryr sig ju inte men jag vill ha maximal inlevelse och buggar sabbar snabbt sånt.

Men det är ju liksom svårt att testa ett mer öppet spel ordentligt och efter bara några enstaka dagar i händerna på spelare testas spelet mångdubbelt så mycket de ens kan drömma om att testa det internt.
*/edit*

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Buggar fixas. Det är jag inte tveksam på. Förhoppningsvis det mesta vid day 1. Fan, om spelet är 57gb stort och patchen är 43. Lär ju skriva över det mesta av koden.

Jag tror dock att CPR ville ha flyttat fram releasen mer. Men att investerarna inte orkar vänta längre. Och krävde ett släpp inför julen detta år.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Så taggad!!!!11
De benchmarks som släppts är bara en fingervisning med DRM aktiverat.
Återstår att se prestandalyftet när det patchas och släpps utan DRM.

Wow shadowlands, valhalla, immortals och cyberpunk. Jobbar heltid, köpt villa och mycket att stå i. Hur ska jag hinna med allt? Vintern räddad i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

...
* Listar 100 buggar, berättar att det saknar djup och att staden känns meningslös och död.
....

Saxat från Gamereactors recension (där de gav spelet 7/10, främst p.g.a. buggarna):

"Night City står sig som en av de mest fängslande, autentiska, levande, fascinerande spelvärldarna jag någonsin har upplevt och snacket på förhand om att stadsgatorna och gränderna kanske skulle komma att kännas lite... Tomma, lite öde - Stämmer inte alls. Tvärtom."

Låter inte direkt som att staden känns meningslös och död direkt, utan tvärtom.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Känns som att spelet får högt betyg bara för att det är så sjukt hypat. Jag säger inte att det kommer vara dåligt, för jag har ju inte spelat det. Men jag har tittat på flertalet reviews och det är bara en känsla jag får. Ett spel som är fyllt av buggar ska inte få så höga betyg enligt mig, då ska man i sånt fall vänta med reviewn eller göra en ny, när spelet fungerar som det ska.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

tråkigt med buggar, men det kommer över tid åtgärdas, det känns ganska självklart. utöver buggarna har jag knappt hört något negativt som jag själv skulle störa mig på. väldigt hypad. semester på fredagen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kotz:

Tror inte heller att ett svärd är att förespråka framför ett ranged vapen som du spränger av huvudet med.

Läser man ars recension så verkar det vara det i detta spel. Alla fiender inklusive bossar går snabbt att ta död på med en katana och många tryck på slash-knappen. Även om samma fiender verkar kunna ta rätt många skott rätt i huvudet.

Citat:

Men, Cyber punk 2077 det är en fantasi som aldrig kommer att bli verklig.

Tur det lol

Det är klart. Men Cyberpunk-genren för mig var ju ett steg bort från den utopiska Sci-fi som var populär tidigare, typ Star Trek, till en smutsigare och mer realistisk värld närmare i tiden. Mycket cool teknik men ändå realistisk liksom, inte FTL, holodecks och teleportering utan typ målsökande kulor, implantat och avancerad VR, och inte sånt fokus på tekniken utan den bara finns där och har brister precis som annan teknologi, ofta parat med någon form av risk för användaren exempelvis i form av sjukdomar av för många implantat och liknande. Och förstås en smutsig och delad värld med stora klasskillnader, drogproblem och megaföretag/brottsorganisationer som styr det mesta utan någon form av medmänsklighet.

Detta spel verkar ha fått till en del av detta ganska bra, men samtidigt verkar de ha missat mycket av samhällskritiken och så, vilket för mig är en väldigt viktig del av det. Jag får intrycket av att hela cyberpunk-grejen mest är en fasad, ett nytt skin på ett spel som lika gärna kunnat vara Witcher 4 eller Saint's Row, jag vet inte.., 11 eller något. Jag vet inte om jag begär för mycket, Saints Row är ju inte direkt ett inlägg i BLM-debatten heller, men å andra sidan så spelar de ju på det här en hel del i marknadsföringen och så. CDPR brukar ju få mycket beröm för sina storys så jag hoppas att det inte är så, men recensionerna har inte direkt stillat min oro om man säger så.

Jag vet inte, jag kommer förstås att spela spelet men jag väntar nog tills det är på rejäl rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Hur många små buggar kan man lösa på en arbetsdag som programmerare? Givetvis förstår jag att allt beror på vad det är för bugg men om man nu släppt en första version till speltestare som borde ha kommit för någon vecka sen eller så, efter det så sätter man igång och börjar fixa alla buggar som man hittar eller som rapporteras in och får då ihop en fil på 49 GB till. Förstår givetvis att många videosekvenser och liknande ligger i denna fix men ändå när buggfixfilen är mer än halva spelets storlek så låter det konstigt. Hur man dessutom kan få till något som fixar spelprestandan så otroligt mycket är också knepigt som de inte kunnat löst innan spelet skickades till speltestare.
Känns som man verkligen kastar ut något ofärdigt som sen tejpas ihop sista dagen innan spelet verkligen släpps och sen fortsätter att tejpas under första tiden då nya sprickor hela tiden uppkommer.

Jag är inte programmerare så har inte någon insikt alls i hur detta arbete funkar så kasta inte skit på mig för att jag verkar dum

Beror på vad man menar med att fixa en bug...

Att ändra buggen så den blir mindre uppenbar eller händer mindre ofta är ett alternativ. Ett annat är att försöka upptäcka symptomen och sen fixa så det ser bättre ut. Ett annat är att djupdyka i koden och kanske hitta ett enkelt logikfel, men oftast är problemet djupare så stora delar behöver ändras.

Extremt ofta kommer det oavsett vad man gör dyka upp nya extremfall där logiken på nytt bryter samman och introducerar nya buggar och andra saker som på nytt behöver fixas. Allting är sammanvävt och sällan isolerat, så en liten ändring på ett ställe kan ge oanade konsekvenser på helt andra ställen som kan rinna igenom testningen. Eller så har helt enkelt två programmerare jobbat på samma ställe i koden och ändrat på olika sätt så de skapar problem för varandra, eller så tycker olika programmerare helt enkelt olika om hur något ska fixas...

Det är ett sjukt komplext problem att svara med ’antalet fixade buggar per dag’. Vissa dagar är det 5 vissa 0.1, och ofta hittar man problem med sina fixar först långt senare (är då orginalfixen fortfarande en fix?)

Personligen förstår jag inte hur ett spel som försenats så långa år ändå är så buggat att alla recensioner nämner det och ingen ger spelet vettiga betyg (vissa straffar buggarna, vissa struntar i dem helt och ser till någon potentiell framtid där allt fungerar). Spelet borde varit så här dåligt för ett år sedan om releasen skulle kunna bli nu. Min känsla är att buggarna som tidigast kan bli bra efter några månader enligt allt vad recensionerna hittat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Härligt! Det verkar bli ett av de där spelen man bara måste testa, och tur är väl det när man sett fram emot det så länge också.

Frågan nu är dock, Steam eller GOG? Lutar åt sistnämnda pga hela inköpssumman går till utvecklaren.

GOG alla dar, Steam får nästan inget av mig längre. Dels för att det gjort Valve giriga och lata, dels för att de har snudd på monopol ställning men framförallt för att det till syvende och sist är ett problem att OM nu Valve någonsin skulle gå under (eller om de tycker att jag som kund kan fara och brinna genom att banna mig) så försvinner ens access till spelen för alltid då det är DRM skyddade. GOG slipper vi allt det där vilket lätt är värt några hundringar mer per spel i min värld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Beror på vad man menar med att fixa en bug...

Att ändra buggen så den blir mindre uppenbar eller händer mindre ofta är ett alternativ. Ett annat är att försöka upptäcka symptomen och sen fixa så det ser bättre ut. Ett annat är att djupdyka i koden och kanske hitta ett enkelt logikfel, men oftast är problemet djupare så stora delar behöver ändras.

Extremt ofta kommer det oavsett vad man gör dyka upp nya extremfall där logiken på nytt bryter samman och introducerar nya buggar och andra saker som på nytt behöver fixas. Allting är sammanvävt och sällan isolerat, så en liten ändring på ett ställe kan ge oanade konsekvenser på helt andra ställen som kan rinna igenom testningen. Eller så har helt enkelt två programmerare jobbat på samma ställe i koden och ändrat på olika sätt så de skapar problem för varandra, eller så tycker olika programmerare helt enkelt olika om hur något ska fixas...

Det är ett sjukt komplext problem att svara med ’antalet fixade buggar per dag’. Vissa dagar är det 5 vissa 0.1, och ofta hittar man problem med sina fixar först långt senare (är då orginalfixen fortfarande en fix?)

Personligen förstår jag inte hur ett spel som försenats så långa år ändå är så buggat att alla recensioner nämner det och ingen ger spelet vettiga betyg (vissa straffar buggarna, vissa struntar i dem helt och ser till någon potentiell framtid där allt fungerar). Spelet borde varit så här dåligt för ett år sedan om releasen skulle kunna bli nu. Min känsla är att buggarna som tidigast kan bli bra efter några månader enligt allt vad recensionerna hittat...

Tack för en väldigt bra sammanfattning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

ni som tror att DRM påverkar prestanda mycket i det här spelet hoppas nog på för lite mycket inte direkt 50% prestandaboost vi kommer att få se.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

en stor besvikelse att spelet lider av buggar och prestandaproblem för lite äldre grafikkort. trodde alla dessa förseningar spelet skulle va i lite bättre skick än Red dead redemption 2 vid release.

Hur många miljarder har inte detta spel kostat att utveckla, vad har dom gjort alla år ??

Hypen verkar inte direkt locka till köp i dagsläget till fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

I 30 FPS!!11£@@321

Fortfarande redo dock.

"-Åh va roligt! Vilket fint väder vi har idag!"
"-Äh. Imorgon kommer det säkert regna igen."

Man kan välja att se allt på minst två sätt. Antingen fokuserar man på det som eventuellt är dåligt (vi vet inte riktigt än hur spelet kommer prestera eller vilka buggar som lösts vid "riktigt släpp") eller så väljer man att bli glad för det positiva. Jag väljer det senare. Spelet kommer bli "bättre" med tiden när det kommer till buggar och optimeringar. Vill man vänta till dess gör man det, vill man köra ändå då gör man det. Att göra om staden/storyn, grafiken, settingen hade varit snudd på omöjligt. Och dessa delar verkar vara sjukt bra. DET ser jag fram emot.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)