Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett headset som är trådlöst och fungerar trådlöst ihop med xbox? Har ett par Corsair hs70 till datorn och de är jag ganska nöjd med bortsett från byggkvalitet (öronkuddar lossnade och behövde limmas tillbaka) och att de inte fungerar på xbox.

Sett Corsair HS75 som ska fungera på xbox men de kostar 2000kr och ser ut att vara samma skal som mina hs70... Är det samma headset bara att de lagt till xbox stöd och tar 1300kr mer än jag gav för mina hs70?

Tycker även 2000kr är för mycket ligger helst runt 1000kr om det går. Mic är ett måste.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vart köper ni Live Gold 12 månader billigt? Jag menar som man kan aktivera i Sverige utan krångel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Någon som kan rekommendera ett headset som är trådlöst och fungerar trådlöst ihop med xbox? Har ett par Corsair hs70 till datorn och de är jag ganska nöjd med bortsett från byggkvalitet (öronkuddar lossnade och behövde limmas tillbaka) och att de inte fungerar på xbox.

Sett Corsair HS75 som ska fungera på xbox men de kostar 2000kr och ser ut att vara samma skal som mina hs70... Är det samma headset bara att de lagt till xbox stöd och tar 1300kr mer än jag gav för mina hs70?

Tycker även 2000kr är för mycket ligger helst runt 1000kr om det går. Mic är ett måste.

Jag köpte dom här:

https://www.inet.se/produkt/6302162/corsair-gaming-hs50-pro-s...

Väldigt nöjd, både med byggkvaliteten och ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lost_Ginnypig:

Jag köpte dom här:

https://www.inet.se/produkt/6302162/corsair-gaming-hs50-pro-s...

Väldigt nöjd, både med byggkvaliteten och ljudet.

Okej tack, men det var trådlösa jag efterfrågade sladdheadset har jag redan.
De flesta jag hittar är för PC och PS4 men ej xbox. Tänkte om någon har testat ett par lite billigare som fungerar på xbox one/series.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej tack, men det var trådlösa jag efterfrågade sladdheadset har jag redan.
De flesta jag hittar är för PC och PS4 men ej xbox. Tänkte om någon har testat ett par lite billigare som fungerar på xbox one/series.

Jag vet inte hur dom här är, finns även i svart. https://www.komplett.se/product/1166003/gaming/spelutrustning...

Har själv Corsari HS75 XB

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej tack, men det var trådlösa jag efterfrågade sladdheadset har jag redan.
De flesta jag hittar är för PC och PS4 men ej xbox. Tänkte om någon har testat ett par lite billigare som fungerar på xbox one/series.

Ah, sorry. Missade det 😬

Permalänk

Finns det något sett att få en fps räknare i series x? Det skulle vara intressant att se den faktiska prestandan. Vet att vissa spel har det inbyggt. Frågan gäller för spel som inte har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag vet inte hur dom här är, finns även i svart. https://www.komplett.se/product/1166003/gaming/spelutrustning...

Har själv Corsari HS75 XB

Okej det priset såg bra ut, får kika lite efter tester.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu är jag ledsen å sur, lyckades på nå sätt få en korrupt sparfil i Immortals: Fenyx Rising, så har tappat 2 kvällar
Skulle spara manuellt nu när ha ner för kvällen, då stod det att sparfilen var korrupt... Startade om spelet i hopp om att den automatiska sparningen iaf fungerat, men nope, massa att göra om nu....

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Hulle:

Nu har jag stirrat på emojin i en kvart... men inte fasen blinkar den... Ska jag vänta längre?

/hulle.

Har du blinkat än?

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Kommande spel till Game pass:

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

Har du blinkat än?

Förväntar mig ett paket ögondroppar på posten...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Någon som har fått hämta en series X den här veckan?

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Någon som har fått hämta en series X den här veckan?

Nix, väntar med spänning på att det ska bli imorgon, då Elgiganten skulle få in dem. Lyckades lägga en beställning när det gick den 14 januari.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av T4kti:

Nix, väntar med spänning på att det ska bli imorgon, då Elgiganten skulle få in dem. Lyckades lägga en beställning när det gick den 14 januari.

Så gjorde även jag och nu har jag ett tracking nummer, levererad till terminal 23.57 igår. Håller tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon194:

Så gjorde även jag och nu har jag ett tracking nummer, levererad till terminal 23.57 igår. Håller tummarna.

När la du beställningen och fick du uppdatering av ordern via mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon194:

Så gjorde även jag och nu har jag ett tracking nummer, levererad till terminal 23.57 igår. Håller tummarna.

Samma här. Paket är nu ute för leverans!

Edit: Beställde den 15/1 med expresshantering.

Permalänk
Medlem

Låter som att jag beställde en dag för sent. Beställde den 15/1 hos Elgiganten med All Access. Skulle ha varit leverans den 26/1 men idag kom ett sms om att leveransen är försenad till 2/2.

Permalänk
Medlem

Inget här än, de har väl mycket att göra (fingers crossed).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av µiCro:

När la du beställningen och fick du uppdatering av ordern via mail?

La order den 14:e fick uppdatering via mail. men upptäckte det genom att logga in på mina sidor hos elgiganten.
Leverans är nu lovad mellan 17-22 idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon194:

La order den 14:e fick uppdatering via mail. men upptäckte det genom att logga in på mina sidor hos elgiganten.
Leverans är nu lovad mellan 17-22 idag.

Nice! Tog du expressleverans? Tog vanlig snål-leverans så kanske därför man får vänta. Eller så fick du en av två som kom in

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av T4kti:

Nice! Tog du expressleverans? Tog vanlig snål-leverans så kanske därför man får vänta. Eller så fick du en av två som kom in

Express såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon194:

Express såklart

Permalänk
Medlem

Fick min med idag Beställde den 15/1

Permalänk

Beställde 14/1 och har inte fått något mail om att den ska vara påväg.

Permalänk
Inaktiv

Beställde den 15:e ~01.00 med snålfrakt, enligt kundtjänst beräknas den levereras nu på fredag. Den har dock inte skickats än, står fortfarande som reserverad.

Permalänk
Medlem

Även jag beställde 14/1 runt 21 tiden. Har inte hört någonting.
Snålfrakt på mig med.
Kommer bli lack om jag inte är med på den leveransen dom fick nu i dagarna om folk som beställde en hel dag efter mig redan fått utskickat för att dom valde express.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min Series X!

Blixtsnabb leverans när det väl var på väg med Bring från Elgiganten. MEN sjukt dåligt packat av Elgiganten. Packad i en för stor låda utan någon form av fyllnadsmaterial.

Permalänk
Medlem

Kraften hos Series X börjar visa sig nu:

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus

Permalänk
Skrivet av Bantex:

Även jag beställde 14/1 runt 21 tiden. Har inte hört någonting.
Snålfrakt på mig med.
Kommer bli lack om jag inte är med på den leveransen dom fick nu i dagarna om folk som beställde en hel dag efter mig redan fått utskickat för att dom valde express.

Jepp, samma här. Beställde 20:02 14/1.