Hörlurar för gaming - med mic

Permalänk
Medlem

Hörlurar för gaming - med mic

Tjenare,

Är på jakt efter ett par nya hörlurar (med mic) till när jag spelar spel. Lirar en del CS och siktar man inte så bra så får man förlita sig mer på ljudet för att vara bra - vilket mitt nuvarande headset inte levererar.

Är med det sagt inte ute efter något monsterheadset, utan letar efter bäst valuta för ca 1000kr.

Kollat runt på forumet och hittar trådar som säger att man får bättre valuta för pengarna vid köp av "vanliga" hörlurar, då skillnaden ljudmässigt är minimal. Stämmer det?

//Olof

Permalänk
Inaktiv

Jag är inte någon expert på ljud men jag har använt många olika gamingheadset genom åren. För nuvarande använder jag logitech g432 och är rätt nöjd med dem. Finns säkert bättre där ute men ljudet är bra för fps spel då det är 7.1 surround och mikrofonen är definitivt godkänd. Vad gäller bas och annat sånt ljudsnack kan jag inte kommentera mer än att jag personligen är nöjd med ljudet även om det inte är någon WOW-upplevelse.

Permalänk
Medlem

Philip’s Fidelio X2HR m modmic
Beyerdynamic DT990 PRO m modmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larakiri:

Philip’s Fidelio X2HR m modmic
Beyerdynamic DT990 PRO m modmic

Blir svårt med en budget på cirka 1000kr....

Till TS: Har du kikat på Razer BlackShark V2? Fått bra reviews på YouTube i alla fall.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Blir svårt med en budget på cirka 1000kr....

Till TS: Har du kikat på Razer BlackShark V2? Fått bra reviews på YouTube i alla fall.

Ska kolla upp den, tack för tipset!

Permalänk

för spel så upplever jag att lurar med något sånär neutral ljudkurva (inte överdrivet basiga vilket många tillverkare tenderar göra sina lurar) är de som ger bäst möjligheter att höra var ljudet kommer ifrån.

själv använder jag ett par AKG k702 och hade innan ett par AKG K240 studio bägge är relativt neutrala något diskantiga men tycker man hör ganska precist var ljudet kommer ifrån.

dock har ingen av dessa mic.

men k240 studio går för ca 600:-
https://www.thomann.de/se/akg_k_240_studio_kopfhoerer.htm

även Superlux 668 ska väl vara ganska ok vad jag förstått mer eller mindre kinesiska AKG knockoffs t.om. kompatibla med en del av AKG´s reservdelar så som öronkuddarna som är k240´s svagaste punkt pga fejkläder som hårdnar och börjar spricka på några år bara.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1448061

https://www.prisjakt.nu/jamfor/produkter/18234,1448061?catego...

bägge alternativen lämnar ca 400:- till en separat mikrofon

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hyper x cloud alpha (ej s) är jag supernöjd med. Hade hyper x cloud (v1) innan Och möjligt att det var lite bättre tryck i basen i dem. Men bra mic, bra ljud och bra pris. Gav 699 för mina alpha tror jag.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Vad jag hört är det fusk snarare än ett nytt headset som folk skaffar om dom har svårt med siktet i CS GO