3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ahmedabdulamir:

2021-03-30 09:11, samma här. Jag tror det finns en lång kö

9:19, bara att vänta.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Elgiganten släppte upp Gigabyte RTX 3080 Gaming OC till försäljning i fredags i knappt två timmar för 8990kr, det är det som halva tråden handlar om just nu eftersom det står att de ska levereras den här veckan. När jag pratade med kundtjänst efter att kortet varit uppe till försäljning i en dryg timme så hade de fåt in närmare 200 beställningar så det är nog rätt (läs: helt) osanolikt att vi alla kommer få våra kort den här veckan.

Edit: Jag chattade också med kundtjänst nu, det ända han kunde se var att "inget ser konstigt ut med din order, så jag bör ha det på fredag". Jag frågade om han kunde se hur många kort av den modellen de skulle få in men det gick inte heller att se. Jag tolkar det som att det i nuläget ser ut som att alla som har beställt ett kort ska få det i den här vändan men det kommer såklart inte att hända.

Jag är ändå glatt överraskad av att "endast" 200 bokade på lite drygt en timme. Det innebär grovt räknat att jag har plats 100, vilket jag är glad över med tanke på priset. Kanske blir ett kort om några månader

Permalänk

Jag pratade precis med Elgiganten kundtjänst. ca 15:50
Enligt dom så vet dom inte hur många kort som kommer in.
Men dom ska ha börjat avboka ordar. De som har kvar sin beställning på deras "mina sidor" bör få kortet på den beräknade leverans datumet.

Permalänk
Medlem

När jag chattade med supporten ca 30min sen så sa kundsupporten något i stil med att det var något fel som gjorde att köp knappen inte avaktiverades när lagret tog slut och att de kommer börja avboka ordrar. Gick tyvärr inte att stå i kö och vänta heller på nästa leverans

Permalänk

väldigt många olika bud från deras sida...

Permalänk
Medlem

Inet har 6 styck MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av tengilz:

Vilken tid pratade du med kundtjänst om man får fråga?

Tror det var runt 19:40 i fredags och då var det grovt räknat 180 ordrar sen det att kortet kommit ut till försäljning enligt han jag pratade med.

Skrivet av Red Onion:

Jag är ändå glatt överraskad av att "endast" 200 bokade på lite drygt en timme. Det innebär grovt räknat att jag har plats 100, vilket jag är glad över med tanke på priset. Kanske blir ett kort om några månader

Jag trodde faktiskt också att det skulle varit fler med tanke på hur extremt fort andra kort går när de väl kommer upp.

Skrivet av handflatan:

Jag pratade precis med Elgiganten kundtjänst. ca 15:50
Enligt dom så vet dom inte hur många kort som kommer in.
Men dom ska ha börjat avboka ordar. De som har kvar sin beställning på deras "mina sidor" bör få kortet på den beräknade leverans datumet.

Okej, spännande. Jag beställde ett kort kl 19 och har fortfarande inte fått det avbokat. Jag vågar tyvärr inte hoppas på ett kort förrän jag ser ett på väg.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag trodde faktiskt också att det skulle varit fler med tanke på hur extremt fort andra kort går när de väl kommer upp.

Speciellt med tanke på att priset var vad man får ge för ett "billigt" 3070 nu.. :]

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Okej, spännande. Jag beställde ett kort kl 19 och har fortfarande inte fått det avbokat. Jag vågar tyvärr inte hoppas på ett kort förrän jag ser ett på väg.

Jag fick min bekräftelse kl 19:28. Ingen avbokning än.
Har dock 0 förhoppningar på att få ett kort.

Permalänk
Medlem

Usch hoppas inte de börjat avboka. Nu börjar man helt plötsligt grämma sig över att man inte såg inlägget tidigare Inte en chans att jag kommer med i första leveransen

Permalänk
Skrivet av Peee:

Jag chattade precis med Elgiganten, och hon sa att min order hade förberetts, och att jag kunde räkna med att ha det på fredag!
Sen hur mycket sanning det ligger i det vet jag inte, men det låter onekligen bra.

Vilken tid beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av handflatan:

Jag fick min bekräftelse kl 19:28. Ingen avbokning än.
Har dock 0 förhoppningar på att få ett kort.

18:37 här, har också noll förhoppning, tror dom öppnade för beställning 17:50 så det är nog bara spannet 17:50-18:00 som får ett kort 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raoulen:

Inet har 6 styck MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X i lager

Ja då måste man verkligen vara desperat om man betalar nästan 28k för ett 3090 🥳

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte som någon här fått sitt avbokat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AldrigJa:

NEJ DET ÄR LEVERANS DET STÅR SÅ I ORDET. FÖRSTÖR INTE DET HÄR FÖR MIG.

Tack, du gjorde min dag

Permalänk
Skrivet av bogg:

18:37 här, har också noll förhoppning, tror dom öppnade för beställning 17:50 så det är nog bara spannet 17:50-18:00 som får ett kort 🤣

17.36 fick jag bekräftelse mailet

Permalänk
Medlem

Har precis haft ett ganska trevligt och långt samtal med kundtjänst.

Hon visste mycket väl vilket kort det handlade om då det är många som tydligen har ringt in (vi har ju pratat om detta! Ni måste vara lite ödmjuka grabbar! 😅)

Hon sa att det är ett fel som har inträffat och lite för många kort har sålts.
De håller på att gå igenom listan och betar av folk så avbokningamailen kommer att börja rulla ut under veckan.
Anledningen till att inte alla har fått avbokningen är att antalet kort som ska komma är osäkert. ”Geforce” har inte specat exakt antal.
Deras chef pratade med alla för några timmar sedan och informerat kundtjänst om läget hur och det kommer att hanteras och de kan inte säga mer än att de beklagar läget och det som har inträffat.

Mitt spekulerande är följande:
De kommer att erhålla en leverans där de kommer att gå igenom antalet beställningar och antalet kort under morgondagen/onsdag.
På onsdag kommer avbokningar att rulla ut samtidigt som kort skickas till de som har kvar sina bokningar.
Jag misstänker att de personer som har fått ett avbokningsmail har bokat fler kort och de avbokas först (det som de pratade om tidigare) då det bör vara 1 kort per person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hon sa att det är ett fel som har inträffat och lite för många kort har sålts.

"lite"

Visa signatur

e2180 + Tunic tower :: asus commando :: saphire X1900XT 256mb :: GeiL 2x1gb 6400 :: raptor 36gb :: p182 ::

Permalänk
Medlem

Vi kanske borde starta någon typ av lobbyverksamhet mot dessa avbokningar och jobba för att de ska låta ordrarna ligga kvar till kommande leveranser?

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Jag har en order från 26/9-2020 på ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, så få inte upp för höga förhoppningar på att få något snart. Står fortfarande som "reserverad". Dock stängde de ner möjligheten att beställa TUF OC ganska strax därefter om jag minns rätt (någon/några veckor), så då kan det nog ta ett rejält skutt framåt när det kommit ifatt till typ oktober.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag har en order från 26/9-2020 på ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, så få inte upp för höga förhoppningar på att få något snart. Står fortfarande som "reserverad". Dock stängde de ner möjligheten att beställa TUF OC ganska strax därefter om jag minns rätt (någon/några veckor), så då kan det nog ta ett rejält skutt framåt när det kommit ifatt till typ oktober.

Det är ju dessvärre ett av de kort som har fått extremt mycket fler beställningar än vad Asus har kunnat skicka ut. Kortet det rör sig om i det här fallet var inte i närheten av lika populärt men har ändå producerats i väldigt stort antal. Det är därför just detta kort kommit upp till försäljning igen då det inte längre finns någon i kö till det på Elgiganten.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Verkar som att Proshop höjt lite priser

Permalänk
Medlem

Yay

Tuf 3080 beställd 15 okt 2020 på webbhallen, uthämtad 19 april 2021. 6 månader och 4 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Tuf 3080 beställd 15 okt 2020 på webbhallen, uthämtad 19 april 2021. 6 månader och 4 dagar.

Grattis.

Beställde en på Inet 30 september, var på runt plats 180 för några veckor sedan. Inte synd om mig då jag haft flera men nog vill jag ha min ändå.

Permalänk
Medlem

Vi kanske borde göra en egen tråd för elgiganten och följa vilka av oss som blir avbokade (jag kommer ju antagligen bli det) och vilka som klarar sig 🤣

En teori kanske kan vara att de med levdatum 23/4 är säkra, 26/4 ryker?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det är ju dessvärre ett av de kort som har fått extremt mycket fler beställningar än vad Asus har kunnat skicka ut. Kortet det rör sig om i det här fallet var inte i närheten av lika populärt men har ändå producerats i väldigt stort antal. Det är därför just detta kort kommit upp till försäljning igen då det inte längre finns någon i kö till det på Elgiganten.

My bad - läste fel, tyckte att jag verkligen läste bakåt att det var ASUS TUF OC det gällde men jag ser nu att så inte är fallet. Alla är vi mänskliga tydligen.

Jag önskar alla som beställde att ni får det inom kort!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Vi kanske borde göra en egen tråd för elgiganten och följa vilka av oss som blir avbokade (jag kommer ju antagligen bli det) och vilka som klarar sig 🤣

Jag hade fått för mig att de som har 26e som leveransdatum bor lite mer avigt och därför inte skulle hinna få innan helgen.

Men jag hoppas på din teori för isf skulle jag få ett kort

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Skrivet av bogg:

haha vore faktiskt en kul grej när alla sitter på helspänn o väntar!

EDIT: Är det ens någon här som blivit av med sin order redan nu?

Permalänk
Medlem

Utifrån erfarenhet av att vänta på kort från Elgiganten så är supporten gravt okunniga kring vad som händer. Bara onödigt att kontakta dem eftersom det är uppenbart att de bara hittar på saker så du får helt olika svar beroende på vem man får prata med. Alla 200 som beställt kanske får kort eller så annulleras varenda en bara att vänta och se vad som händer för supporten är definitivt inte pålitliga

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB