Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Nån som vill ha en sån där två veckors Gamepass ultimate-kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fson:

Nån som vill ha en sån där två veckors Gamepass ultimate-kod?

Gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Wi-fi eller kabel? På wi-fi verkar det som många inte får mer än runt 250.

kabel

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petyr:

Du har pm. 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Kanske dum fråga men är det en cat6 eller i alla fall en cat5e?

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Kanske dum fråga men är det en cat6 eller i alla fall en cat5e?

jag testade då den kabeln som följde med när jag köpte min nas tror det är cat5e dem skicka med i lådan.. men den ska klara av 1gbit/s

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Själv har jag bara 100/100 internet och det får jag alltid om spel i bakgrunden är stängt. Men det verkar vara en del som får runt 500-800Mbit iaf när jag googlar lite.

Det kan ju vara servrarna som Xboxen ansluter till som är begränsningen för tillfället.

Permalänk
Medlem

Varierar rätt mycket, finns ju många saker som kan ha olika belastning mellan min xbox och microsofts servrar. Laddade Yakuza Like a Dragon nu i ~500mpbs men vid andra tillfällen kan det fluktuera kraftigt mellan 50-500.

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox Games Showcase Extended, 17 Juni 19.00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Behöver tips på ett chill spel som finns på game pass. Flyttade in min Series S till sovrummet, tänkte ligga där och mys-spela lite medans John Blund smyger sig på. Så, ett chill spel som inte direkt får adrenalinet att pumpa, och helst inte heller mycket text att läsa då det är en 40" som är en bit ifrån.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Behöver tips på ett chill spel som finns på game pass. Flyttade in min Series S till sovrummet, tänkte ligga där och mys-spela lite medans John Blund smyger sig på. Så, ett chill spel som inte direkt får adrenalinet att pumpa, och helst inte heller mycket text att läsa då det är en 40" som är en bit ifrån.

SnowRunner kanske.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

Behöver tips på ett chill spel som finns på game pass. Flyttade in min Series S till sovrummet, tänkte ligga där och mys-spela lite medans John Blund smyger sig på. Så, ett chill spel som inte direkt får adrenalinet att pumpa, och helst inte heller mycket text att läsa då det är en 40" som är en bit ifrån.

Rain on your parade är rätt chill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

SnowRunner kanske.

Snowrunner var det första spelet jag testade, men för mycket text som jag tyvärr inte kunde tyda utan ansträngning.

Skrivet av snajk:

Rain on your parade är rätt chill.

Ska spana in

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Snowrunner var det första spelet jag testade, men för mycket text som jag tyvärr inte kunde tyda utan ansträngning.

Ska spana in

Donut county är ett chill spel, däremot lite kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Snowrunner var det första spelet jag testade, men för mycket text som jag tyvärr inte kunde tyda utan ansträngning.

Ska spana in

Just det, du skrev ju minimalt med text. My bad, men då kan jag rekommendera Lonely Mountains: Downhill

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Finns ju många mindre spel som är rätt lugna.

Gardens Beteen, Human Fall Flat, Rain on your Parade, Carto, Donut County, Haven.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Skickas de från lager i sverige lr hur funkar de?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Skickas de från lager i sverige lr hur funkar de?

Det vet man aldrig

Mycket från Amazon.se skickas från Tyskland.

Permalänk
Skrivet av teejee:

Det vet man aldrig

Mycket från Amazon.se skickas från Tyskland.

Mest nyfiken då transportskador, tid etc ökar då.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Just det, du skrev ju minimalt med text. My bad, men då kan jag rekommendera Lonely Mountains: Downhill

Skrivet av appel1:

Finns ju många mindre spel som är rätt lugna.

Gardens Beteen, Human Fall Flat, Rain on your Parade, Carto, Donut County, Haven.

Tack för alla tips, har laddat ner nu, bara att börja beta av

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox Design Lab är tillbaka & Hellblade II: A saga in the making

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

DF har kikat lite på raytracing i Metro Exodus Enhanced Edition på series x.

https://www.youtube.com/watch?v=HQPT4MTOvS4&t=1s

Permalänk
Medlem

Xbox Series X finns i lager hos webhallen:

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Och det finns fortfarande 15 kvar!

Det är ingen sport alls att köpa series X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av teejee:

Och det finns fortfarande 15 kvar!

Det är ingen sport alls att köpa series X

Verkar som dom som vill ha ett Series X just nu har skaffat sig det.

Playstation 5 är fortfarande ett krigande för.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Verkar som dom som vill ha ett Series X just nu har skaffat sig det.

Playstation 5 är fortfarande ett krigande för.

Ja, jag förstår inte hur det kan vara så snedfördelat. Har Microsoft en deal som gör att de kan tillverka fler XSX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Ja, jag förstår inte hur det kan vara så snedfördelat. Har Microsoft en deal som gör att de kan tillverka fler XSX?

Tror mer att PS5 är mer eftertraktat.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Nu har de tagit bort Series X helt från Webhallen. 🤔