Permalänk
Medlem

Vad kan denna dator vara värd?

Halloj,

En lite äldre dator. Uppskattar om någon vet ungefärligt värde,
Specsen följande:

Evga Geforce GTX 960

2x8GB Kingston Valueram DDR3 1333MHz

Moderkort: Asus N13219 D33005

Silver Power SP-SS500 500W PSU

Seagate 1TB 3.5"

Intel CPU. Osäker på modelnummer. Kommer ej åt datorn eftersom sådana där pin-kablar sitter inte rätt i moderkortet. Försökt få fram manualen till moderkortet. Någon som kan hjälpa här?

Ett corsair Chassi.

Tack på förhand

Permalänk
Samsung Sverige

Grafikkortet är nog det mest värdefulla om man tittar på begagnatpriser, cirka 500 kronor (om det är ett med 2GB minne) och upp till nästan en tusenlapp (om det är ett med 4GB minne). Övriga komponenter handlar om några hundralappar vardera. Som komplett och fungerande dator, kanske 1500 kronor kan vara rimligt?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolodex:

Halloj,

En lite äldre dator. Uppskattar om någon vet ungefärligt värde,
Specsen följande:

Evga Geforce GTX 960

2x8GB Kingston Valueram DDR3 1333MHz

Moderkort: Asus N13219 D33005

Silver Power SP-SS500 500W PSU

Seagate 1TB 3.5"

Intel CPU. Osäker på modelnummer. Kommer ej åt datorn eftersom sådana där pin-kablar sitter inte rätt i moderkortet. Försökt få fram manualen till moderkortet. Någon som kan hjälpa här?

Ett corsair Chassi.

Tack på förhand

CPU ser du så fort du startar den.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Ferrat:

CPU ser du så fort du startar den.

Jag förstod det som att knapparna till fronten inte är anslutna längre, så det är ju lite svårt att starta den då utan att återansluta dessa.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag förstod det som att knapparna till fronten inte är anslutna längre, så det är ju lite svårt att starta den då utan att återansluta dessa.

Bör bara vara att kortsluta pwrsw så ska den starta men vore bra med en bild på brädan då jag får upp flera alternativ av hur den ser ut när man googlar N13219 D33005

EDIT:
Bör följa typ detta schemat

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Grafikkortet är nog det mest värdefulla om man tittar på begagnatpriser, cirka 500 kronor (om det är ett med 2GB minne) och upp till nästan en tusenlapp (om det är ett med 4GB minne). Övriga komponenter handlar om några hundralappar vardera. Som komplett och fungerande dator, kanske 1500 kronor kan vara rimligt?

Uppskattar svaret, @samsung. Kortet verkar vara ett EVGA GeForce GTX 960 2GB SSC GAMING ACX 2.0+, Whisper Silent

Flyttade runt pinkablarna i blindo och fick igång datorn, Processorn är en Intel Pentium G2120 @ 3.10GHz

Så cirka 1500 sek?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Bör bara vara att kortsluta pwrsw så ska den starta men vore bra med en bild på brädan då jag får upp flera alternativ av hur den ser ut när man googlar N13219 D33005

EDIT:
Bör följa typ detta schemat
https://www.fixya.com/uploads/images/26230801-iq4z3rj4wwlyq4knmibspk0i-5-2.png

Tack. Den gick igång, men ska kolla noggrannare på detta och få ordning på samtliga kontakter.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av rolodex:

Uppskattar svaret, @samsung. Kortet verkar vara ett EVGA GeForce GTX 960 2GB SSC GAMING ACX 2.0+, Whisper Silent

Flyttade runt pinkablarna i blindo och fick igång datorn, Processorn är en Intel Pentium G2120 @ 3.10GHz

Så cirka 1500 sek?

Det var en ganska budgetinriktad CPU när den såldes, så jag skulle nästan säga att 1500 kronor är lite högt. Men testa!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung