PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Fick ett mail om att det går att hämta ut PS5:an nu!

Men!

Följer man länken i mailet för att se exakt vart den befinner sig ser det inte ut att vara framme. Får då heller inte upp en QR-kod för att kunna blippa den.

Ni som använt BRING tidigare - brukar det vara en delay/diskrepans mellan mail och BRING's egna länk?
Vilket säger ni gäller? 😅

https://i.imgur.com/c8wuCkO.png

Uthämtad! ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paxonet:

Jag fick ett kvitto 2 dagar efter där det stod att min order är avbokad 😱. Har du inte fått det så borde det va lungt.

Ok tack jag håller tummarna. Trött på att jaga ps5:or nu. Och hoppas att alla på blocket blir tvinga att sälja som för ett rimligt pris eller att de blir tvungna att lämna tillbaka dom.

Permalänk
Medlem

Tel kontakt med support på Elgiganten nyss och det är tydligen så att en del personer med aktiva beställningar kommer att få vänta åtminstone 2 veckor på sin leverans. Jag tillhör en av dem vars ordrar blev felaktigt avbeställda, och ”vi” kommer också att få PS 5 men om tidigast 2 veckor då.

Permalänk
Skrivet av Paxonet:

Tel kontakt med support på Elgiganten nyss och det är tydligen så att en del personer med aktiva beställningar kommer att få vänta åtminstone 2 veckor på sin leverans. Jag tillhör en av dem vars ordrar blev felaktigt avbeställda, och ”vi” kommer också att få PS 5 men om tidigast 2 veckor då.

när jag snackade med dom på telefon för ca 2 timmar sedan sa dom att allt kommer skickas innan onsdag. Eller fick du meddelande om annullerad order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankanspelar:

när jag snackade med dom på telefon för ca 2 timmar sedan sa dom att allt kommer skickas innan onsdag. Eller fick du meddelande om annullerad order?

Vad jag förstod så är det både några aktiva ordrar och samtliga av dem som felaktigt fick sina ordrar annullerade som får vänta 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Min står fortfarande som behandlas, och på elgigantens sida står de bara att ordern är försenad

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Fick ett mail om att det går att hämta ut PS5:an nu!

Men!

Följer man länken i mailet för att se exakt vart den befinner sig ser det inte ut att vara framme. Får då heller inte upp en QR-kod för att kunna blippa den.

Ni som använt BRING tidigare - brukar det vara en delay/diskrepans mellan mail och BRING's egna länk?
Vilket säger ni gäller? 😅

https://i.imgur.com/c8wuCkO.png

Mina paketuppgifter ser väldigt lik ut dina, men lastad för utkörning från Hägersten 09:45. Men jag har inte hört något mer. Förstår inte varför paketet inte skulle hinna komma fram till utlämningsstället på en annan plats i Stockholmstrakten. Såg att du hade kunnat hämta ut det nu.

Permalänk

Jag hämtade min nyss!! Känner mig som ett barn just nu! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leskeblask:

Mina paketuppgifter ser väldigt lik ut dina, men lastad för utkörning från Hägersten 09:45. Men jag har inte hört något mer. Förstår inte varför paketet inte skulle hinna komma fram till utlämningsstället på en annan plats i Stockholmstrakten. Såg att du hade kunnat hämta ut det nu.

Samma sak hände med mitt paket, kördes ut från Västerås tidigt i morse och beräknat vara på mitt utlämningsställe senare idag men inte hört ett pip och nu är det stängt. Hoppas bara att det är utlämningsstället som varit sega med att registrera paketet och att det finns på plats när jag måste handla imorgon förmiddag.

Permalänk
Medlem

Fick svaret från Elgiganten idag:

'Tack för ditt mail.
Det ser ut som vi har mottagit en försening på dem därför så kommer de inte att levereras i denna veckan. Avvakta gärna så återkommer vi med mer info kring detta. '

Det gäller till min order som är ‘försenad’...😅

Permalänk
Medlem

Nånstans är ju de här under all jävla kritik,. Dom skriver ut att dom får in ett begränsat antal. Och skriver ut leverans inom en vecka.
Men kan inte hålla ett skit vad dom lovar.
Skulle hämta ut ett paket idag frun beställt.
Och när jag kom dit hade dom lyckats "slarvat"bort order nr. Och tog nästan 10 minuter för dom att leta på rätt när ja gav dom leg, order nr.

Fattar inte hur en så pass stor elektronik firma kan vara då inkompetenta 🤣🤣

Permalänk
Skrivet av DiLE33:

Fick svaret från Elgiganten idag:

'Tack för ditt mail.
Det ser ut som vi har mottagit en försening på dem därför så kommer de inte att levereras i denna veckan. Avvakta gärna så återkommer vi med mer info kring detta. '

Det gäller till min order som är ‘försenad’...😅

Dom verkar ju ge helt olika svar beroende på vem man talar med...

Permalänk
Medlem

Tjena gänget, är det i denna tråden man ska följa om man vill få reda på när någon släpper ps5?

Permalänk
Skrivet av Putko:

Tjena gänget, är det i denna tråden man ska följa om man vill få reda på när någon släpper ps5?

Lycka till )

PS5 leveranserna verkar vara otroligt låga världen runt just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putko:

Tjena gänget, är det i denna tråden man ska följa om man vill få reda på när någon släpper ps5?

Kolla gärna här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1637226-playstation-5-...

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört nåt mer. Ja får varken hjälp eller svar på mina frågor när ja pratar med supporten.

Permalänk
Skrivet av Ryno88:

Ingen som har hört nåt mer. Ja får varken hjälp eller svar på mina frågor när ja pratar med supporten.

När jag ringde igår så sa dom att förseningsmeddelandet som många fått på sms inte stämmer och att alla enheter ska skickas innan onsdag. Idag när jag ringde så sa dom att det visst stämde och att enheterna ska skickas vecka 13 (slutet på mars). Så osäker på vad som stämmer, men lutar väl tyvärr kanske åt det senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankanspelar:

Dom verkar ju ge helt olika svar beroende på vem man talar med...

Skrivet av Ankanspelar:

När jag ringde igår så sa dom att förseningsmeddelandet som många fått på sms inte stämmer och att alla enheter ska skickas innan onsdag. Idag när jag ringde så sa dom att det visst stämde och att enheterna ska skickas vecka 13 (slutet på mars). Så osäker på vad som stämmer, men lutar väl tyvärr kanske åt det senare.

Ja de var ju värdelöst.🤔 Men får väl säga grattis till alla som fick sina då 🤣

Permalänk
Medlem

” angående PS5 så har vi en lista med dessa. Vi väntar ju nu på att få in fler i lager och därefter se över möjligheterna att lösa dem till våra kunder som blivit utan pga det teknikstrulet! Detta är inte korrekt information om att den kommer levereras i April, detta är vårt system och lager fel som skickar ut dessa meddelande. Så fort vi vet mer kommer vi att återkoppla till dig med mer info samt leveransdag”

Så säger Elgiganten till dom som fått att deras ordrar är försenade…

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Jag fick min precis nu. I lördags fick jag meddelande om att det var försenat till 4/4 men nu är den här. Hoppas det skänker lite hopp till er som ej fått sin än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiqoe:

Jag fick min precis nu. I lördags fick jag meddelande om att det var försenat till 4/4 men nu är den här. Hoppas det skänker lite hopp till er som ej fått sin än.

Stog det att din order behandlades bara eller fick du spårningslänk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MizoT:

Stog det att din order behandlades bara eller fick du spårningslänk?

Min stod som behandlas fram till jag fick ett sms om att det var försenad. Då ändrades den till försenad fram till jag fick sms om att de skulle komma ut med den vilket var idag på morgonen. Då ändrades den till levereras. Spårningslänken kom typ någon timma inne de skulle komma hem till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiqoe:

Min stod som behandlas fram till jag fick ett sms om att det var försenad. Då ändrades den till försenad fram till jag fick sms om att de skulle komma ut med den vilket var idag på morgonen. Då ändrades den till levereras. Spårningslänken kom typ någon timma inne de skulle komma hem till mig.

Jaha hoppas att det blir så för mig isf

Permalänk
Skrivet av QviW:

” angående PS5 så har vi en lista med dessa. Vi väntar ju nu på att få in fler i lager och därefter se över möjligheterna att lösa dem till våra kunder som blivit utan pga det teknikstrulet! Detta är inte korrekt information om att den kommer levereras i April, detta är vårt system och lager fel som skickar ut dessa meddelande. Så fort vi vet mer kommer vi att återkoppla till dig med mer info samt leveransdag”

Så säger Elgiganten till dom som fått att deras ordrar är försenade…

Dom är jävligt inkonsekventa med vad dom säger!

Permalänk
Medlem

Som många säkert redan sett så har webhallen ett släpp nu i slutet av mars. Släppen pågår i ett par dagar fr o m den 20. De kör random dagar där i mellan. Och detta sker från cirka 08:30 till 12:00.
Här är sidan ni ska hålla koll på https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol
Sitt inte och refresha själva ps5 produkt sida. Utan använd länken ovan.
Hoppas att ni som inte fått någon ska få en snart.

Media Markt borde ha bokning i butik den här veckan. Då får man konsolen cirka 2 veckor efter.

Lycka till alla som ej fått en

*edit*
Glömde nämna att detta är för de som är medlemmar nivå 1 vilket är bara att bli medlem så är man det. Kostar inget. Se till att ha era personuppgifter godkända. Det är bara att chatta med kund service så löser de det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quiqoe:

Som många säkert redan sett så har webhallen ett släpp nu i slutet av mars. Släppen pågår i ett par dagar fr o m den 20. De kör random dagar där i mellan. Och detta sker från cirka 08:30 till 12:00.
Här är sidan ni ska hålla koll på https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol
Sitt inte och refresha själva ps5 produkt sida. Utan använd länken ovan.
Hoppas att ni som inte fått någon ska få en snart.

Media Markt borde ha bokning i butik den här veckan. Då får man konsolen cirka 2 veckor efter.

Lycka till alla som ej fått en

Vet du om Webhallen håller allt det helt låst för medlemmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrows:

Vet du om Webhallen håller allt det helt låst för medlemmar?

La en edit på det jag hade glömt. Sorry

Permalänk
Medlem

Var igår till mitt närmaste Media Markt och bokade ett ps5 disc edition i butik. Fick betala hela eller minst halva summan för att boka. Och det kommer till butiken om 3-4 veckor så kan jag hämta ut det då.

Prova erat lokala MM så kanske ni har tur att få tag i ett!

Edit: Och nej bara i butik ej på nätet

La till en edit
Permalänk
Medlem

Nån som har fått sitt ps5a dom senaste dagarna ?

Permalänk

Fick mitt i måndags men det blev retur...

Fan va den låter!! Det är som ett tröskverk i vardagsrummet.

Xboxen står för helt knäpptyst oavsett belastning men PS5:an låter riktigt mycket.
Då är den ju dessutom stor som ett hus och borde kunna leda bort värme bättre utan att fläktarna får jobba ihjäl sig..

Besviken :/