Router "brickar" sig själv efter varje omstart?!
Hej mina kära vänner!
Jo, det är så att min Netgear Nighthawk AC1900 R7000 hade brickat sig en dag, har inte en aning om när det hänt, men den hade fungerat felfritt i ett par år innan det hände, Det som hände är att powerknappen lyste orange och den fungerade enbart som switch, dvs enbart genom lan och inte wan vilket resulterade i att jag inte hade något wifi, den startade inte ens wifi.
Sen idag kände jag att jag inte hade huvudvärk nog så jag satte igång med att felsöka den,
Sagt och gjort, följde denna Guide och fick det till sist att fungera, enda problemet som kvarstår är att varje gång jag knäpper av den eller försöker med en fabriksåterställning så slutar den fungera.
Och enda sättet att få den att fungera igen är att köra nmrpflash -i net6 -f R7000-V1.0.11.134_10.2.119.chk i CMD igen, då hoppar den igång och fungerar till nästa gång jag startar om den.
Jag är ingen expert på varken kodning eller nätverk, men om jag förstår det rätt så fungerar den varje gång jag "tvingar den" att uppdatera firmware via cmd? sen hoppar den tillbaka till "brickningen" varje gång den tappar ström?
Min fråga är då, varför? hur får jag den att sluta? och måste jag vara livrädd varje gång jag får strömavbrott nu? haha
Riktigt luddigt inlägg men jag har gjort mitt bästa för att beskriva situationen, hoppas någon här förstår och kan hjälpa mig.
Tack! mvh