Permalänk
Medlem

Hårddiskkylare.

Tjena.

Jag behöver egentligen ingen kylning på disken, men jag vill få ner ljudnivån på den, då det är nästan bara den som låter i min dator. Några tips på hur jag kan få den tystare?
Denna ser lite intressant ut...
http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501003889...
...men då är det ju en fläkt i den också, så det blir kanske lite mer ljud. :/

Hur tystar ni era diskar?

MVH Niklas

Visa signatur

P4 2.4GHz
Audi 80 2.0E -92 <- till salu nu.

Permalänk
Medlem

Min håddisk blir tystad av de inbyggda gummiupphängningarna i mitt chassi och kylda av en 120mm fläkt.

Annars såg http://www.datorprylar.com/produkt_detaljer.asp?ID=10753 onekligen intressant ut. Gummiupphängning + heatpipe-kylning

Permalänk
Medlem

ja den såg fint ut..

Permalänk
Medlem

nån som vet nåra url:er till lite tester på den där zalman kylaren?
såg stabil å bra ut sen kostade den ju inte så jäkla farligt häller.
ska ha den i syrrans dator om jag bara kan få se lite tester på den...
allt i syrrans dator går på 5v utom den där jädras nya hårddsiken, den viner tjuter å skrammlar...
det riktigt skär sig i hjärtat på mig när jag har isolerat hela burken å gjort den knäpptyst å så får man en sån monster hårddisk :/

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Jag är inte ute efter, och behöver inte kylning... men däremot vill jag tysta disken.
Tänkte mig något liknande som märkesburkarna levereras med. Svarta "saker" som
diskarna sitter i.

Visa signatur

P4 2.4GHz
Audi 80 2.0E -92 <- till salu nu.

Permalänk
Medlem

Noisekiller heter det. kostar inte så mycket, men disken kan du av värmeslag!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 20kr
nån som vet nåra url:er till lite tester på den där zalman kylaren?
såg stabil å bra ut sen kostade den ju inte så jäkla farligt häller.
ska ha den i syrrans dator om jag bara kan få se lite tester på den...
allt i syrrans dator går på 5v utom den där jädras nya hårddsiken, den viner tjuter å skrammlar...
det riktigt skär sig i hjärtat på mig när jag har isolerat hela burken å gjort den knäpptyst å så får man en sån monster hårddisk :/

Men zalman kylaren kommer ju inte göra den tystare. Nog kommer den bli kallare men tystare blir den inte om du inte kappslar in den på nåt sätt.

När man köper nytt och är ute efter ett tyst sytem så kan man ju göra det lätt för sig å köpa seagate och sen fungerar vilken budget-gummisnoddsmodd som hellst för att det ska blir tyst å fint...
Fasst jag vet iof inte hur mye 7200,7 modellen låter..

Ang. Coolermasters produkt så måste jag verkligen säga att den suger.
Den dämpar kanske ljudnivån på hårddisken men den där skitfläkten som sitter i den låter ju fruktansvärt mycket mer - och med ett vinande tjuutljud dessutom. Värdelöst helt enkelt.
Vet inte hur den är om man kör det passivt. Mitt ex. passade inte ens i en 5'25" plats så jag fick en god anledning att lämna tillbaka skiten och saknar den inte de minsta..

Permalänk
Avstängd

Recension på Zalman HD-kylaren:
http://www.bit-tech.net/review/233/

Lite besviken på prestandan, men jag har i alla fall en på väg.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kaleid:
tack, ska genast slänga mig över recensionen :>
--
har nu kollat på testet å det såg rent sagt skit ut :/

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Bygg något eget system så du rent utsagt hänger upp dom i gummi. Så får du bort vibrationerna som gör att hela chassit skakar och låter.

Visa signatur

#mysko @-QNet

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Visa signatur

AMD 5900X | Asrock Rack X470D4U | Quadro RTX A2000 6GB | 4x16gb 3200Mhz | Intel P5800X 400GB | Samsung 970 EVO Plus 2TB | Fractal Design Define Mini C | Seasonic Prime Ultra 650 Titanium