Permalänk
Medlem

Låsa upp iphone 11

Någon som vet något program som man låser upp en iphone med som man inte kan lösenordet på ? program ? funkar checkra`?

Permalänk
Avstängd

Har du kvitto så kanske Apple kan hjälpa dig, annars är det nog kört.

Permalänk
Medlem

Face Id borde väl fungera.

Permalänk
Medlem

Om telefonen är registrerad på dig (dvs, associerad med ett Apple-konto som du har kontroll över) så kan Apple hjälpa dig. Det innebär då att telefonen nollas, men är den backad till iCloud så kan du ju återställa den därifrån. Annars så är det de där Greyshift-lådorna som en Mossad-avknoppning säljer till poliser, och de kan du inte lagligen få tag på.

Checkra1n (som jag tror att du försökte skriva) fungerar inte på en iPhone 11.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

saken är ju den att jag vann den på ebay auktion i hopp om att jag kunde låsa upp den....

Permalänk
Medlem

Har även en iphone 5s från min avlidna morfar som jag har låda till med alla serienummer osv men apple kunde ändå inte göra ett skvatt,

Permalänk
Medlem
Skrivet av nike900:

saken är ju den att jag vann den på ebay auktion i hopp om att jag kunde låsa upp den....

Framgick det i auktionen att den var låst? Om nej så bara reklamera. Om ja, inget du kan göra utan ett kvitto och kontakta Apple.

Låda med serienummer räcker inte, kan ju vem som helst komma över vid en stöld. Inköpskvitto krävs där S/N framgår:
https://support.apple.com/sv-se/HT201441

Permalänk
Hedersmedlem

Det som är avgörande är om 'Hitta min iphone' är aktiverat på telefonen, om det är det så är telefonen låst till det icloud-kontot som var inloggat och kan bara låsas upp av den som har tillgång till det.

Om Hitta min iphone inte är aktiverat, kan du göra en DFU via itunes:
https://www.macrumors.com/how-to/force-restart-iphone-11-ipho...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

jaha ja då får jag helt enkelt ta lös skärmen å slänga skiten....

Permalänk
Medlem
Skrivet av nike900:

jaha ja då får jag helt enkelt ta lös skärmen å slänga skiten....

Sälj den som reservdelstelefon.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB