Netonnet skickade fel TV och vill inte återbetala innan de får den tillbaka

Permalänk

Netonnet skickade fel TV och vill inte återbetala innan de får den tillbaka

Det började med att jag skulle köpa en ny tv från netonnet den 19:e den här månaden.
Dom skickade fel tv till mig som jag vägrade ta emot från best som levererade fel tv samma dag jag beställde.

Efter hundra år i deras telefonkö fick jag kontakt med netonnet dagen efter den 20:e.
Dom vägrade att skicka den rätta tv till mig fören dom har fått tillbaka den gamla först.
Dom lovade kompensation när jag skulle få den rätta tv:en från dom.

Dagarna går och jag försöker ringde dom flera gånger...samma dåliga svarstider i telefon att komma fram.

Senaste gången var idag den 27:e jag försökte få kontakt med dom för att dom skulle betala tillbaka mina pengar - nu säger dom att det tar 3 - 10 bank dagar fast jag betalade med swish - om dom skulle sätta in pengarna med swish skulle jag få dom direkt men nej dom vill gå via sin bank. Dom vill fortfarande ha tillbaka sin tv först som dom får imorgon?!?- det är inte mitt fel att dom är så slarviga att skicka fel tv till mig som är både är billigare och sämre en vad jag beställde.

Han jag pratade med idag tillsammans med min mamma lyssnade inte på oss utan avbröt mig flera gånger. Vi kräver tillbaka våra pengar för tv:en direkt sen vill vi inte ha med det företaget att göra med längre!

Permalänk
Medlem

Okej . Sitt ner i båten, vänta på dina pengar och handla i någon annan butik då!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Basil_liam: Jag har redigerat trådrubriken så den är tydligare vad tråden handlar om. "Varning för netonnet" säger inte vad tråden handlar om.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Det kommer vi att göra också så fort vi får tillbaka pengarna...

Permalänk
Medlem

Ibland är man så glad över att man inte längre arbetar inom detaljhandeln.

Permalänk
Medlem

De skulle ha skickat en ny TV samma sekund de fick bekräftat av Best att TVn var ej mottagen av kund och är påväg tillbaks. Inte ditt fel att NoN har systemstrul eller sommarjobbare.

Men men, vissa företag gillar inte nöjda kunder i guess

Permalänk
Medlem

Har du funderat på varför de ägnar sig åt detta (standard)förfarande?

Tror du det finns en rimlig anledning?

Kan anledningen vara att risken för dem är stor att du bluffar och behåller båda tv-apparaterna?

Permalänk
Medlem

Osnyggt av Netonnet. Jag kan förstå att Swish är lockande som betalmetod eftersom det går snabbt och enkelt, men man tänker inte på att det faktiskt är en förskottsbetalning utan konsumentskydd. Att betala med bankkort eller faktura ger ett bra skydd då det är enklare att reklamera via banken eller t.ex via klarna genom att förlänga betaltiden tills man har fått rätt vara.