Lösa sista delen i https://www.ghostyourboss.se/

Permalänk

Lösa sista delen i https://www.ghostyourboss.se/

Någon som löst sista delan i https://www.ghostyourboss.se/

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk

Är också på sista delen, blir snart helt knäckt utav detta xd. Du får gärna dela med dig utav svaret om du finner det

Permalänk
Skrivet av Nordhammer:

Är också på sista delen, blir snart helt knäckt utav detta xd. Du får gärna dela med dig utav svaret om du finner det

Hittar verkligen inte svaret men tatueringen som visas 2 gr när fågeln tar en död kvinna under sin klor , borde ha ett samband med texten “Bring their bird out of the sky and secure the area“

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Är namnet på uppdraget de letar efter.

Bird och bring down är ledtråden som skapar en "xxxxx xxxx"

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Någon som redan har löst det? Jag förstår inte riktigt den sista gåtan???

Permalänk
Medlem

Jag löste precis hela på rent chansande och lite googlingar. Har aldrig spelat spelläget med ljuden och jag har ingen aning om hur det är meningen att jag ska koppla något i videon till svaret på tredje. Jag gick helt och hållet på "bring their bird out of the sky" och på hur generisk nivån i COD är. Bli inte lurade av Makarov, fullständig red herring.

Permalänk

Är inte
-Bring Down
-Bring Knife
-Bring Bird
-Bring Hear
-Tatos Down
-Hears Down
-Eagle Down
-Sawes Fowl
-Upset Fowl
-Abase Fowl
-Abase Bird
-Brake Bird
-Brake Jail
-Birds Jail
-Fires Bird
-Fires Jail
-Fires Nuke
-Knife Nuke
-Knife Bird
-Knife Hear
-Brake Nuke
-Enemy Nuke
-Enemy Down
-Enemy Bird
-Saves Bird
-Skyes Bird
-Skyes Nuke

Ska återställa routern tror det är något fel med internet kopplingen för ibland laddas ej svaret om så tror någon av svaren är 100 rätt

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatesunday:

Är inte
-Bring Down
-Bring Knife
-Bring Bird
-Bring Hear
-Tatos Down
-Hears Down
-Eagle Down
-Sawes Fowl
-Upset Fowl
-Abase Fowl
-Abase Bird
-Brake Bird
-Brake Jail
-Birds Jail
-Fires Bird
-Fires Jail
-Fires Nuke
-Knife Nuke
-Knife Bird
-Knife Hear
-Brake Nuke
-Enemy Nuke
-Enemy Down
-Enemy Bird
-Saves Bird
-Skyes Bird
-Skyes Nuke

Ska återställa routern tror det är något fel med internet kopplingen för ibland laddas ej svaret om så tror någon av svaren är 100 rätt

Du är helt fel ute

Permalänk
Medlem

Fattar inte ens första Något tips?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

någon som vet svaren på andra gåtan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Fattar inte ens första Något tips?

Första är ingen gåta över huvud taget. Det absolut bästa tipset du kan få är att du inte kan lösa den på mobilen men du behöver mobilen för att lösa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akumiss:

någon som vet svaren på andra gåtan?

Ja, men det är bara tre gåtor så det är alldeles för tråkigt att skriva ut svaren. Lyssna på ljuden och fundera på var i COD de kan höra hemma. Sen funderar du på vad de kan tillhöra för sak och hur långa namnen är. Efter det kan du googla dig till svaren rätt fort. Tog mig tio minuter och jag har aldrig varit i kontakt med någon av sakerna innan.

Permalänk
Medlem

@Laffe har du några tips för sista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bahal:

@Laffe har du några tips för sista?

Svarade på ditt PM

Permalänk

Tja vad var de du sökte efter och gick på för har försökt i timmar och känner mig rejält dum svara gärna tillbaks mvh

Skrivet av Laffe:

Jag löste precis hela på rent chansande och lite googlingar. Har aldrig spelat spelläget med ljuden och jag har ingen aning om hur det är meningen att jag ska koppla något i videon till svaret på tredje. Jag gick helt och hållet på "bring their bird out of the sky" och på hur generisk nivån i COD är. Bli inte lurade av Makarov, fullständig red herring.

Tja vad var de du sökte efter och gick på för har försökt i timmar och känner mig rejält dum svara gärna tillbaks mvh

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Jag löste precis hela på rent chansande och lite googlingar. Har aldrig spelat spelläget med ljuden och jag har ingen aning om hur det är meningen att jag ska koppla något i videon till svaret på tredje. Jag gick helt och hållet på "bring their bird out of the sky" och på hur generisk nivån i COD är. Bli inte lurade av Makarov, fullständig red herring.

Skulle du snälla kunna ge svaret hållt på i timmar mvh

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Du är helt fel ute

Okey nu kommer jag inte förbi första ens har screenshots på mina rätta svar på del ett och två men routern verkar inte vilja sammarbeta, ska försöka på fredag på jobbet igen och se om det går bättre då 😀

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Första är ingen gåta över huvud taget. Det absolut bästa tipset du kan få är att du inte kan lösa den på mobilen men du behöver mobilen för att lösa den.

Ja via datorn och sedan använda mobilen som hjälpmedel är lättast att lösa , går ta att alternativ till zomma in på alla bilderna och hitta alla ord med 3 bokstäver och chansa sen är första delen knäkt. Andra delen är ett tips har du kört mycket zombie mode så blir det garanterat lättare 😀

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Skrivet av Laffe:

Svarade på ditt PM

Hittade du den gömda zombien på första frågan med alla bilder , tror den banan kommer bli en zombie bana på det nya spelet , man ser bara lite av ansiktet och zombiens högra lysande öga samt en del av hans arm 😃

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av storspelarensomalltid:

Någon som redan har löst det? Jag förstår inte riktigt den sista gåtan???

Ja tog 10min...

Bird är ett smeknamn på ett fordon, bring down är en ledtråd.

Vad brukar hända om man gör xxx mot en "bird" man får en. <????? >

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swedishchef_90:

Ja tog 10min...

Bird är ett smeknamn på ett fordon, bring down är en ledtråd.

Vad brukar hända om man gör xxx mot en "bird" man får en. <????? >

Fasiken, det där gjorde mig bara mer förvirrad 😂

Edit: Nepp, det var enklare än vad jag trodde! 🤦‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag har löst gåta 1 med hjälp av "man behöver mobilen", så förstod jag att man behövde kameran. Trodde det skulle vara en sifferkombination först.

Gåta två har jag löst
ljudfil 1 - fick söka upp alla cod zombie vapensljud och jämföra
Ljudfil 2 - Fick bara lyssna och tänka vad är det som spelas, låter som en speldosa typ
ljudfil 3 - något man kan dricka ur en automat för att få mer krafter?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Ja tog 10min...

Bird är ett smeknamn på ett fordon, bring down är en ledtråd.

Vad brukar hända om man gör xxx mot en "bird" man får en. <????? >

Får hjärnsläpp, är jag helt ute och cyklar om jag söker efter "vehicles named after birds" ? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av nissepisse98:

Får hjärnsläpp, är jag helt ute och cyklar om jag söker efter "vehicles named after birds" ? xD

jag sökte på COD bird och då får man upp Little bird, alltså en helikopter, söker man på eagle (hans tatuering på bröstet i filmen) så får man fram ac-130 gunner.

Men tänker att även ett UAV-plan kan vara en "bird"? jag förstår dock inte ledtråden med Bring down. Jag förstår ju om man skjuter på en sån så blir det oftast såna där flares. Men frågan är ju "name the campaign mission before it’s too late."

Tittar man på vad för missions little bird har varit med i finns "loose ends" som skulle passa in men det är fel.

Går man in här
https://www.callofduty.com/blog/2023/04/call-of-duty-warzone-...

så ser man "birds in the sky" new vehicle. The heavy chopper

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Skrivet av Mattiiss:

jag sökte på COD bird och då får man upp Little bird, alltså en helikopter, söker man på eagle (hans tatuering på bröstet i filmen) så får man fram ac-130 gunner.

Men tänker att även ett UAV-plan kan vara en "bird"? jag förstår dock inte ledtråden med Bring down. Jag förstår ju om man skjuter på en sån så blir det oftast såna där flares. Men frågan är ju "name the campaign mission before it’s too late."

Tittar man på vad för missions little bird har varit med i finns "loose ends" som skulle passa in men det är fel.

Går man in här
https://www.callofduty.com/blog/2023/04/call-of-duty-warzone-...

så ser man "birds in the sky" new vehicle. The heavy chopper

Tillslut!!! Tänk black ops 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nissepisse98:

Tillslut!!! Tänk black ops 1

Jag löste det precis och tänkte skriva något liknande haha

Jag tror inte det behövs mer hjälp nu, om jag löste det så kan nog alla Tack för alla tips!

Edit
Jag gjorde detta för det var tidsfördriv, men vad är det man "vann"?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ja tog 10min...

Bird är ett smeknamn på ett fordon, bring down är en ledtråd.

Vad brukar hända om man gör xxx mot en "bird" man får en. <????? >

Har ingen aning om vad detta är för gåtor osv men just den där grejen - Det finns väl en film med samma namn?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag blir helt paff i huvudet, fastnat helt med den. Ett sista tips man kan få haha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fawwe:

Jag blir helt paff i huvudet, fastnat helt med den. Ett sista tips man kan få haha?

kolla vad dom vill att du ska svara och sen läser du "tänk black ops 1". Sen är google din vän.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nissepisse98:

Får hjärnsläpp, är jag helt ute och cyklar om jag söker efter "vehicles named after birds" ? xD

Japp någonstans vid Antarktis 😉

Bird är ett smeknamn

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25