Permalänk
Medlem

Månadens spel för Extra/Premium. Tillgängliga 19:e december.
https://blog.playstation.com/2023/12/13/playstation-plus-game...

PlayStation Plus Extra and Premium:

Grand Theft Auto V (PS4, PS5)
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin (PS4, PS5)
Moto GP23 (PS4, PS5)
Metal: Hellsinger (PS4, PS5)
Salt and Sacrifice (PS4, PS5)
Moonscars (PS4, PS5)
Mega Man 11 (PS4)
Gigabash (PS4, PS5)
Grime (PS4, PS5)
Tinykin (PS4, PS5)
Prodeus (PS4, PS5)
Shadowrun Returns (PS4, PS5)
Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut (PS4, PS5)
Shadowrun: Hong Kong – Extended Edition (PS4, PS5)

PlayStation Premium Classics:

Mega Man Legacy Collection (PS4)
Mega Man Legacy Collection 2 (PS4)
Thrillville (PS4, PS5)
Thrillville: Off the Rails (PS4, PS5)
Buzz Lightyear of Star Command (PS4, PS5)

Obs! Dessa spel försvinner 19:e december:

Yakuza 6: The Song of Life (PS4)
Yakuza: Like a Dragon (PS4 & PS5)
Caladrius Blaze (PS4)
Damascus Gear: Operation Tokyo HD Edition (PS4)
El Hijo: A Wild West Tale (PS4)
Foreclosed (PS4 & PS5)
Friday the 13th: The Game (PS4)
Legends of Ethernal (PS4)
Middle Earth: Shadow of Mordor (PS4)
Middle-Earth: Shadow of War (PS4)
The Escapists 2 (PS4)

Obs! Detta är spelen som kommer lämna tjänsten i januari:

It Takes Two (PS4, PS5)
Devil May Cry 5 (PS4)
Devil May Cry 5 Special Edition (PS5)
SnowRunner (PS4, PS5)
JETT: The Far Shore + Given Time (PS4, PS5)
OMNO (PS4)
Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition (PS4)
The MISSING: J.J. Macfield and the Island of Memories (PS4)
Mitsurugi Kamui Hikae (PS4)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Månadens spel för Extra/Premium. Tillgängliga 19:e december.
https://blog.playstation.com/2023/12/13/playstation-plus-game...
https://blog.playstation.com/tachyon/2023/12/753ddf3398cca56e11b087b16b5f5af9c65346a9.jpg

PlayStation Plus Extra and Premium:

Grand Theft Auto V (PS4, PS5)
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin (PS4, PS5)
Moto GP23 (PS4, PS5)
Metal: Hellsinger (PS4, PS5)
Salt and Sacrifice (PS4, PS5)
Moonscars (PS4, PS5)
Mega Man 11 (PS4)
Gigabash (PS4, PS5)
Grime (PS4, PS5)
Tinykin (PS4, PS5)
Prodeus (PS4, PS5)
Shadowrun Returns (PS4, PS5)
Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut (PS4, PS5)
Shadowrun: Hong Kong – Extended Edition (PS4, PS5)

PlayStation Premium Classics:

Mega Man Legacy Collection (PS4)
Mega Man Legacy Collection 2 (PS4)
Thrillville (PS4, PS5)
Thrillville: Off the Rails (PS4, PS5)
Buzz Lightyear of Star Command (PS4, PS5)

Obs! Spelen nedan försvinner i januari:

It Takes Two (PS4, PS5)
Devil May Cry 5 (PS4)
Devil May Cry 5 Special Edition (PS5)
SnowRunner (PS4, PS5)
JETT: The Far Shore + Given Time (PS4, PS5)
OMNO (PS4)
Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition (PS4)
The MISSING: J.J. Macfield and the Island of Memories (PS4)
Mitsurugi Kamui Hikae (PS4)

Då får vi hoppas @Songless inte hann köpa GTA5 utan kan knipa det som PS Plus-spel istället 😁

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Då får vi hoppas @Songless inte hann köpa GTA5 utan kan knipa det som PS Plus-spel istället 😁

Jajjemän. Hann inte köpa så det var göttans! 😁

Permalänk
Medlem

Last of us Online har blivit cancelled:

https://www.naughtydog.com/blog/an_update_on_the_last_of_us_o...

We realize many of you have been anticipating news around the project that we’ve been calling The Last of Us Online. There’s no easy way to say this: We’ve made the incredibly difficult decision to stop development on that game.

We know this news will be tough for many, especially our dedicated The Last of Us Factions community, who have been following our multiplayer ambitions ardently. We’re equally crushed at the studio as we were looking forward to putting it in your hands. We wanted to share with you some background of how we came to this decision.

The multiplayer team has been in pre-production with this game since we were working on The Last of Us Part II – crafting an experience we felt was unique and had tremendous potential. As the multiplayer team iterated on their concept for The Last of Us Online during this time, their vision crystalized, the gameplay got more refined and satisfying, and we were enthusiastic about the direction in which we were headed.

In ramping up to full production, the massive scope of our ambition became clear. To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage.

We are immensely proud of everyone at the studio that touched this project. The learnings and investments in technology from this game will carry into how we develop our projects and will be invaluable in the direction we are headed as a studio. We have more than one ambitious, brand new single player game that we're working on here at Naughty Dog, and we cannot wait to share more about what comes next when we’re ready.

Until then, we’re incredibly thankful to our community for your support throughout the years.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Last of du Online har blivit cancelled:

https://www.naughtydog.com/blog/an_update_on_the_last_of_us_o...

We realize many of you have been anticipating news around the project that we’ve been calling The Last of Us Online. There’s no easy way to say this: We’ve made the incredibly difficult decision to stop development on that game.

We know this news will be tough for many, especially our dedicated The Last of Us Factions community, who have been following our multiplayer ambitions ardently. We’re equally crushed at the studio as we were looking forward to putting it in your hands. We wanted to share with you some background of how we came to this decision.

The multiplayer team has been in pre-production with this game since we were working on The Last of Us Part II – crafting an experience we felt was unique and had tremendous potential. As the multiplayer team iterated on their concept for The Last of Us Online during this time, their vision crystalized, the gameplay got more refined and satisfying, and we were enthusiastic about the direction in which we were headed.

In ramping up to full production, the massive scope of our ambition became clear. To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage.

We are immensely proud of everyone at the studio that touched this project. The learnings and investments in technology from this game will carry into how we develop our projects and will be invaluable in the direction we are headed as a studio. We have more than one ambitious, brand new single player game that we're working on here at Naughty Dog, and we cannot wait to share more about what comes next when we’re ready.

Until then, we’re incredibly thankful to our community for your support throughout the years.

Dold text

Bra! Såg deras anledning och de tog helt rätt beslut, annars fastnar de i träsket att underhålla detta spel under en lång tid och bli ett GAAS företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Då får vi hoppas @Songless inte hann köpa GTA5 utan kan knipa det som PS Plus-spel istället 😁

Skrivet av Songless:

Jajjemän. Hann inte köpa så det var göttans! 😁

Fast detta gäller inte PS+, utan PS+ Extra.
Fast du har kanske den tier nivån ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Last of us Online har blivit cancelled:

https://www.naughtydog.com/blog/an_update_on_the_last_of_us_o...

We realize many of you have been anticipating news around the project that we’ve been calling The Last of Us Online. There’s no easy way to say this: We’ve made the incredibly difficult decision to stop development on that game.

We know this news will be tough for many, especially our dedicated The Last of Us Factions community, who have been following our multiplayer ambitions ardently. We’re equally crushed at the studio as we were looking forward to putting it in your hands. We wanted to share with you some background of how we came to this decision.

The multiplayer team has been in pre-production with this game since we were working on The Last of Us Part II – crafting an experience we felt was unique and had tremendous potential. As the multiplayer team iterated on their concept for The Last of Us Online during this time, their vision crystalized, the gameplay got more refined and satisfying, and we were enthusiastic about the direction in which we were headed.

In ramping up to full production, the massive scope of our ambition became clear. To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage.

We are immensely proud of everyone at the studio that touched this project. The learnings and investments in technology from this game will carry into how we develop our projects and will be invaluable in the direction we are headed as a studio. We have more than one ambitious, brand new single player game that we're working on here at Naughty Dog, and we cannot wait to share more about what comes next when we’re ready.

Until then, we’re incredibly thankful to our community for your support throughout the years.

Dold text

Wow, måste säga att jag är förvånad.

Tråkigt att dom inte bara släppte ett enklare multiplayer-läge tillsammans med TLOU2 till Ps5, likt läget i TLOU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Bra! Såg deras anledning och de tog helt rätt beslut, annars fastnar de i träsket att underhålla detta spel under en lång tid och bli ett GAAS företag.

Ja, jag gråter inte direkt av den här nyheten om man säger så. Jag tycker att Naughty Dog ska fokusera på det dom är bäst på, singel player spel. Vill definitivt inte förlora dom till GAAS-träsket, men det lär väl knappast hända att dom byter inriktning helt, hoppas jag iallafall.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Ja, jag gråter inte direkt av den här nyheten om man säger så. Jag tycker att Naughty Dog ska fokusera på det dom är bäst på, singel player spel. Vill definitivt inte förlora dom till GAAS-träsket, men det lär väl knappast hända att dom byter inriktning helt, hoppas jag iallafall.

håller med! Tycker att Onlinespel börjar ta för mycket fokus. Bring back the glory of singleplayer!

Permalänk
Medlem

TLOU känns som helt fel franchise att fastna i GAAS-träsket. Så detta ser jag som en bra nyhet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

håller med! Tycker att Onlinespel börjar ta för mycket fokus. Bring back the glory of singleplayer!

Håller också med. Hade kunnat bli som GTA Online om de fortsatt (dock antagligen inte närheten lika populärt men ändå).

Förhoppningsvis har inte utvecklandet varit slöseri med tid då de har massa assets till TLOU3 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Tråkigt att dom inte bara släppte ett enklare multiplayer-läge tillsammans med TLOU2 till Ps5, likt läget i TLOU.

Efter att ha läst på reddit verkar typ alla hålla med.

Permalänk
Medlem

Har kanske lyckats missa det i tråden men Playstation Plus är igen på -30%. Kan inte se det på websidan och då jag försökte via den gå in och köpa så crashade den och jag får nått konstigt felmeddelande då jag försöker logga in på nytt. Men i appen på mobilen köpte jag Essentials för 532kr/12 månader, erbjudandet är i kraft till 17/12. Mitt förra medlemskap köpte jag som PS+ under BF förra året, men spelar så lite så räcker med dom spelen jag köpt + "fått" via Playstation Plus. Och sen kan man alltid uppdatera till Plus dom resterande dagarna om man skulle hitta en massa tid att spela någonstans.

Lite info https://www.ign.com/articles/ps-plus-is-on-sale-again-after-b...

Permalänk
Skrivet av krpes:

Har kanske lyckats missa det i tråden men Playstation Plus är igen på -30%. Kan inte se det på websidan och då jag försökte via den gå in och köpa så crashade den och jag får nått konstigt felmeddelande då jag försöker logga in på nytt. Men i appen på mobilen köpte jag Essentials för 532kr/12 månader, erbjudandet är i kraft till 17/12. Mitt förra medlemskap köpte jag som PS+ under BF förra året, men spelar så lite så räcker med dom spelen jag köpt + "fått" via Playstation Plus. Och sen kan man alltid uppdatera till Plus dom resterande dagarna om man skulle hitta en massa tid att spela någonstans.

Lite info https://www.ign.com/articles/ps-plus-is-on-sale-again-after-b...

Funkar inte för mig i alla fall. Bara ordinarie pris för 760kr/år.
Har kört ps+/essential i massor av år, men för 760kr/år är det bara inte värt det längre. Max ett eller två spel om året som jag brukar testspela lite av de man "får". Nej Sony, nu har ni verkligen satt er i en knivig sits hos oss som även är PC-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Funkar inte för mig i alla fall. Bara ordinarie pris för 760kr/år.
Har kört ps+/essential i massor av år, men för 760kr/år är det bara inte värt det längre. Max ett eller två spel om året som jag brukar testspela lite av de man "får". Nej Sony, nu har ni verkligen satt er i en knivig sits hos oss som även är PC-spelare...

Ja smärtgränsen är nådd även hos mig där, prenumerationen löper ut i början av nästa år och kommer inte förnya. Är inte pc-spelare men börjar överväga att skaffa en speldator framöver (igen och inte enbart pga ps+ påhittet).

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av krpes:

Har kanske lyckats missa det i tråden men Playstation Plus är igen på -30%. Kan inte se det på websidan och då jag försökte via den gå in och köpa så crashade den och jag får nått konstigt felmeddelande då jag försöker logga in på nytt. Men i appen på mobilen köpte jag Essentials för 532kr/12 månader, erbjudandet är i kraft till 17/12. Mitt förra medlemskap köpte jag som PS+ under BF förra året, men spelar så lite så räcker med dom spelen jag köpt + "fått" via Playstation Plus. Och sen kan man alltid uppdatera till Plus dom resterande dagarna om man skulle hitta en massa tid att spela någonstans.

Lite info https://www.ign.com/articles/ps-plus-is-on-sale-again-after-b...

Fungerade för min syster vars plus hade gått ut för ett par dagar sedan. Så hon tackar
Men inte för mig, som går ut i slutet av februari.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Sonen önskar sig ett VR till sitt ps5 i julklapp. Vilka fungerar? Vad ska man köpa? Vad ska man tänka på? etc etc
Finns gärna i en fysiskt butik då det blir presentkort från farmor och farfar mfl.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Sonen önskar sig ett VR till sitt ps5 i julklapp. Vilka fungerar? Vad ska man köpa? Vad ska man tänka på? etc etc
Finns gärna i en fysiskt butik då det blir presentkort från farmor och farfar mfl.

PSVR2, det finns inget annat som fungerar till PS5.

Vill du köpa i fysisk butik så är det denna som gäller för ca 7400kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7311891

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

PSVR2, det finns inget annat som fungerar till PS5.

Vill du köpa i fysisk butik så är det denna som gäller för ca 7400kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7311891

Synd, så jävla dyrt

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Synd, så jävla dyrt

Första PSVR funkar också om man har adaptern till PS5. Funkar dock bara på PS4 VR spel om jag minns rätt. Och det headsetet går inte att köpa nytt längre så då är det Tradera/Blocket eller liknande man får leta på. Då är det rätt viktigt att PS5 adaptern ingår vid köpet, vet inte om Sony skickar ut dem längre.

Brukar gå för 1000-1500 om jag minns rätt. Men det kanske är ett dumt köp eftersom man är begränsad till gamla spel som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Första PSVR funkar också om man har adaptern till PS5. Funkar dock bara på PS4 VR spel om jag minns rätt. Och det headsetet går inte att köpa nytt längre så då är det Tradera/Blocket eller liknande man får leta på. Då är det rätt viktigt att PS5 adaptern ingår vid köpet, vet inte om Sony skickar ut dem längre.

Brukar gå för 1000-1500 om jag minns rätt. Men det kanske är ett dumt köp eftersom man är begränsad till gamla spel som sagt.

Du har helt rätt, men det är nog värt att nämna att barnet kommer bli rejält besviken när han får fel VR-headset.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

1.7 TB av Insomniac Games data har läckt ut på nätet. Detta efter en cyberattack nyligen. Detta inkluderar hemliga dokument om kommande spel och tydligen videos på Wolverine spelet. Tyvärr har även sensitiv information om utvecklare läckts. Tycker det är tråkigt att sånt här händer. Men samtidigt är det bra att Sony inte betalade, hade skapat ett dåligt exempel.

https://insider-gaming.com/ransomware-group-leaks-over-1-3-mi...

Finns inga direkta läckor i artikeln ovan, dock tar de upp nästa spelserie Insomniac ska utveckla så om man vill undvika det bör man inte läsa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Känner man att man behöver lite mer lagringsutrymme i sin PS5 men inte behöver allt för mycket så går det att få 500GB för 394 kronor just nu via Amazon.

https://www.amazon.se/Crucial-Plus-PCIe-Intern-spel-SSD/dp/B0...

Den kostar 494 kronor men man får 100 kr rabatt vid checkout.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du har helt rätt, men det är nog värt att nämna att barnet kommer bli rejält besviken när han får fel VR-headset.

Beror ju på vad barnet blivit lovat. Hårdvara är för dyr idag att skämma bort barnen med. Vi fick video tio år efter alla andra. I barnaår

Den skulle vart gratis med uppvisande av kvitto efter tio år men försäkringsbolaget lyckades slingra sig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x