Permalänk
Medlem

3070ti Laptop

Hej, har försökt söka mig fram men hittar inte ett bra svar.

Sitter med en laptop idag som har förinstallerade drivrutiner, nVidia, min fråga är om det är "värt" att uppdatera till Geforce Now drivrutiner eller inte, vad får man med på köpet så att säga, fler möjligheter/inställningar?

Har en externa skärm som går via DPmini - DP (Laptop till Dator), kommer det finnas andra möjligheter till refreshrate plus andra saker?

Jag kommer ifrån en stationär dator och AMD plattform, ej insatt i världen av laptops och allt den klarar av så att säga.

Tack på förhand.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner till grafikkortet kan påverka prestanda i spel, de berör oftare nyare spel. Så ska du spela det senaste kan det vara bra att se till att ha de senaste drivrutinerna. Men spelar du ett 3 år gammalt spel är där troligen inget nytt som hjälper dig.

Vänder man det på andra hållet finns där inget dåligt med att hålla sig uppdaterad... (vad jag vet)
Så frågar du mig är det bara att ta hem de senaste när du kommer på att det var ett tag sedan du uppdaterad.

Permalänk
Medlem

Tackar, då får jag testa helt enkelt, känner mig som en nybörjare med laptop och extern skärm

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Skrivet av Izenoz:

Tackar, då får jag testa helt enkelt, känner mig som en nybörjare med laptop och extern skärm

Du kan sätta som regel att generellt efter att du köpt ett nysläppt spel kan du uppdatera då det troligen har en del optimering för titeln
Eller om du upplever ett problem med någon funktion.

Ingen större fara att sitta på en uråldrig menfungerande drivare om man inte har något problem med den.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows