Permalänk

Lenovo legion 7

Lenovo Legion 7 / i7-12700KF / 32GB / 1TB / RTX 3080

Dator köpt 1/12-2022 för 25999kr.
Produkten har numera utgått från webbhallens sortiment.

https://www.webhallen.com/se/product/342678-Lenovo-Legion-7-i...

https://www.userbenchmark.com/UserRun/67137341 (original, alltså inte optimerad)

Vill ni ha en otroligt bra dator som klarar alla spel på högsta kvalite så ska ni slå till på denna.
Jag själv är supernöjd med den men vill nedgradera mig till en laptop då jag inte spelar några speciellt krävande spel längre..

Med min 390hz skärm så har jag runt 400fps på bland annat cs2.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr att 20000 är på tok för högt för den där datorn. Kanske strax över 10 är mer rimligt? Ett 3080 går för runt 5000kr och resterande gissar jag på kanske 5000 till då det är OEM delar? Eller?

Visa signatur

SSUPD Meshroom D -- MPG B650 EDGE WIFI -- AMD Ryzen 7800X3D
NH-D12L -- Corsair Vengeance PRO 32GB 6000 MHz
Palit RTX 3080 ti deshroud 2xNF-A14 IPPC3000 -- Corsair SF750
Corsair Force MP510 1920 GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Instämmer 10k bra rikt märke

Permalänk
Skrivet av LeJoke:

Jag tror tyvärr att 20000 är på tok för högt för den där datorn. Kanske strax över 10 är mer rimligt? Ett 3080 går för runt 5000kr och resterande gissar jag på kanske 5000 till då det är OEM delar? Eller?

Är helt med dig, fördelen med att det är en dator direkt från lenovo och för en som inte är supervass på datorer har allt fixat via bland annat deras egna program och så.

Priset ville jag mer veta utifrån kommenterar och reaktioner. 👍

Permalänk
Medlem

Om jag var du så skulle jag försöka sälja den på blocket/marketplace, datorn är kanske värd runt 10k ish om man ska räkna på komponenterna att det är en OEM med kanske förinstallerade drivrutiner är inget jag tycker du kan som fördel. Vet man inte hur man installerar drivrutiner så är det gratis här. Med det sagt så är det ju fortfarande en kompetent dator och du kan säkert få 12k på någon annan annonssida. Men inget jag skulle räkna med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JTindberg:

Är helt med dig, fördelen med att det är en dator direkt från lenovo och för en som inte är supervass på datorer har allt fixat via bland annat deras egna program och så.

Priset ville jag mer veta utifrån kommenterar och reaktioner. 👍

Jag gillar din inställning att inte gå i försvar
Dock är alltid en Märkes dator en nackdel
Aldrig en fördel tyvärr
Men 10 k bör du kunna få
Lycka till med säljet 😀

Permalänk

Jag tackar för infon och tankarna, det är som ni säger att en förinstallerad dator inte är superatraktivt.
Dock så har den en grym prestanda som jag då tyvärr inte kommer få vad den förtjänar i pengar och kan lika bra behålla den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JTindberg:

Jag tackar för infon och tankarna, det är som ni säger att en förinstallerad dator inte är superatraktivt.
Dock så har den en grym prestanda som jag då tyvärr inte kommer få vad den förtjänar i pengar och kan lika bra behålla den..

alltid bäst om den kan användas

Permalänk

Annonsen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av JTindberg:

Jag tackar för infon och tankarna, det är som ni säger att en förinstallerad dator inte är superatraktivt.
Dock så har den en grym prestanda som jag då tyvärr inte kommer få vad den förtjänar i pengar och kan lika bra behålla den..

Sår det och ibland men ibland måste man "cut your losses" är det inget du har direkt användning av så är det ju bättre att sälja än att hålla kvar i något bara för principen.