Permalänk
Skrivet av Roffe:

Det ska bara vara att trycka i stiften igen. Kanske någon kines som hade brått hem på fredagen och slarvade lite. Dock viktigt såklart att du får alla kablarna på rätt ställe. Kan du kolla på någon av de andra motorerna?

Så var det säkert, känns som ett genomgående tema när det gäller min skrivare, slarv och annat larv.

Ja, det kanske kan gå. Dock så är det idel svarta höljen på trådarna om man kollar på övriga motorer, inte olika färger. Matcha kulörer hade jag ju klarat av... men såhär, känns det lite vanskligt för mig att ge mig på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Så var det säkert, känns som ett genomgående tema när det gäller min skrivare, slarv och annat larv.

Ja, det kanske kan gå. Dock så är det idel svarta höljen på trådarna om man kollar på övriga motorer, inte olika färger. Matcha kulörer hade jag ju klarat av... men såhär, känns det lite vanskligt för mig att ge mig på det.

Hittade denna. Kanske finns bättre därute.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Jag har lite tjorv med min Prusa MK3 skrivare, trodde först det var hot end/nozzle som tjorvade så jag köpte en E3D Rev

nämen! Jag kör också MK3 (S+) och E3D Revo. Helgrymt verkligen! Du har väl bytt till den Revo-specifika firmwaren?

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Min nya Voron 0.2 kom i Onsdags, har än så länge bara monterat lite på Y-skenorna
<Uppladdad bildlänk>

Men i helgen så ska förhoppningsvis bra mycket mera plast monteras (Merparten utav det svarta har jag printat om i en gråblå färg)
<Uppladdad bildlänk>

Skoj! Jag byggde ett formbotkit för några månader sedan, och det var väldigt lärorikt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av Roffe:

Tack. Det går ju typ att se.. fast inte så pass klart och tydligt att jag vågar mig på att gå efter det. Kopplar jag fel och något gör sönder kan jag ju glömma att få någon mer hjälp på garantin av Creality. Så får la helt enkelt vänta tills de är klara med sitt nyårsfirande.

Vad som däremot är tydligt i videon är att de sliter i sladdarna lite hur som helst och det verkar ändå sitta ihop. Klar skillnad mot hur det var på min skrivare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Fick hem ett gäng delar från Creality till min Ender 3 V3 KE:
Ny fläkt för kylflänsen på skrivarhuvudet.
Ny kylfläns
Helt ny extruder(allting utom motor).
Nytt värmeelement.
Nya stänger för Y-axeln.

Det knepiga nu då är att kontakten i änden på sladden från stegmotorn till extruder:n knappt satt ihop alls, och det räckte i stort sett med att jag snuddade vid sladden så trillade det isär enligt:
<Uppladdad bildlänk>
Kan jag bara pilla in stiften på rätt ställe igen och tro att det det ska kunna hålla ihop? I vilken ordning ska de sitta? Det är fruktansvärt liten kontakt så det verkar hemskt pilligt att få ordning på det. Folket på Creality har försvunnit iväg på nyårsfirande, antar jag, så där lär jag inte få någon hjälp från på ett tag.

Hjälper den? (Jag har också KE)

Permalänk
Skrivet av nDre:

Hjälper den? (Jag har också KE)

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Det hjälper absolut, tusen tack!! Nu kan till och med jag se hur det ska sitta ihop. Hoppas bara jag kan lyckas pilla ihop grejerna, är ju hemskt smått alltså.

Permalänk
Medlem

Vad ska man satsa på i 3000:- klassen. Elegoo Neptune 4, Sovol sv06/07, Creality v3 k3 eller Anycubic Kobra 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Det hjälper absolut, tusen tack!! Nu kan till och med jag se hur det ska sitta ihop. Hoppas bara jag kan lyckas pilla ihop grejerna, är ju hemskt smått alltså.

Det löser du säkert. Kolla bara på noga kontakten så att du inte sätter kablarna i omvänd ordning. Talar av erfarenhet.

När du fått Endern att fungera igen borde väl nästa steg vara att beställa ett Voron-kit?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Skrivet av nDre:

Hjälper den? (Jag har också KE)

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Roffe:

Det löser du säkert. Kolla bara på noga kontakten så att du inte sätter kablarna i omvänd ordning. Talar av erfarenhet.

När du fått Endern att fungera igen borde väl nästa steg vara att beställa ett Voron-kit?

Hmm, kan man vara helt hundra på att de olika färgerna sitter likadant inne i stegmotorerna för två olika skrivare? Gör de helt säkert likadant varje gång när. Ibland kanske de vill skoja till det lite och sätter blått där svart annars sitter( och så gör de förstås motsvarande förändring i kontakten)? Är det kopplat annorlunda inne i motorhuset på min skrivare jämfört med en annan, och så pillar jag in trådändarna i kontakten som om min vore kopplad likadant som den andra.. blir det ju fel.

Tittar jag på hur trådändarna som jag ska pilla in i kontakten ligger just nu, innan jag har gjort något, tycker jag mig kunna ana att de ligger i en annan ordning, där blått och svart har bytt plats i förhållande till hur det ser ut på bilderna jag fick. Eller så har det bara råka bli så att det ser ut på det viset när jag pillat lite på trådarna.

Ptja, joo.. någon gång kanske, Voron-kit ligger nog ett bra tag framåt. Har i stort sett inte ens hunnit med att använda min KE, eftersom den var halvpaj från start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Hmm, kan man vara helt hundra på att de olika färgerna sitter likadant inne i stegmotorerna för två olika skrivare? Gör de helt säkert likadant varje gång när. Ibland kanske de vill skoja till det lite och sätter blått där svart annars sitter( och så gör de förstås motsvarande förändring i kontakten)? Är det kopplat annorlunda inne i motorhuset på min skrivare jämfört med en annan, och så pillar jag in trådändarna i kontakten som om min vore kopplad likadant som den andra.. blir det ju fel.

100% säker är det svårt att vara när kineserna varit i farten men jag tror du kan lita på videon och bilderna som @nDre la upp. Det är väl exakt samma modell som din?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag skulle också tro att de håller samma konvention på kablarna; att slumpa färger skulle nog bara bli mer fel i deras produktion och innebära fler returer.

Kan tillägga att pins'en bör ha små flärpar som håller fast dem i kontakten. Se till att de är utfällda så att de hakar i sig i kontakten.

Permalänk

Sådär, nu börjar den att närma sig slutet av bygget, och snart börjar finjusteringarna

Den röda "stora" printen ska bytas ut till svart eller gråblå nu i helgen

Fick även hem mina RGBW leds som jag beställde för ett tag sedan, så dom ska också installeras, och om dom är så bra som jag hoppas så ska dom även in i min Trident (som bara har RGB)

Har även ett litet mini projekt till min V0.2 på gång (när den nu är fungerande)
Ett Nevermore V4 micro luftfilter kit
Vet dock inte ännu om buckconvertern behövs och ifall Klipper expandern behövs/får plats (är ganska trångt i elektronikutrymmet )

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem

Någon annan här som fått hem sin Panda Touch till Bmbu Lab skrivare? Haft min några dagar men kan inte ansluta till mitt nätverk. Kan ansluta till telefonen utan problem .

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CyberZzZ:

Någon annan här som fått hem sin Panda Touch till Bmbu Lab skrivare? Haft min några dagar men kan inte ansluta till mitt nätverk. Kan ansluta till telefonen utan problem .

Fick den för någon vecka sen men har inte packat upp än. kan se om jag får igång den i helgen.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Efter många försök så kunde jag äntligen ansluta min Panda touch. Fungerar fint

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall de här är bra?
https://rapidprototypingsolutions.se/produkt/bestall-3d-utskr...

Behöver en rätt enkel grej och de är i varje fall billiga.
https://www.thingiverse.com/thing:6113639

Permalänk
Medlem

Köpte min första 3d skrivare för en månad sedan och har varit helt besatt sen dess 🤣. En Elegoo Neptune 4 Pro. Mycket tid har gått åt att fixa snabba bra profiler för Orca Slicer samt att lära sig Fusion 360 så man kan designa lite funktionella delar. Är väldigt sugen på att skaffa ytterligare en så man kan få fram fler delar snabbare. Men är lite inne på att investera i en Core XY skrivare denna gången istället för en bedslinger. Finns det någon prisvärd sådan? Bambu Labs är lite väl dyra samt så har det varit väldigt lärorikt att börja med en skrivare där man får pilla lite med profilerna för att få riktigt bra utskrifter

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Någon som vet ifall de här är bra?
https://rapidprototypingsolutions.se/produkt/bestall-3d-utskr...

Behöver en rätt enkel grej och de är i varje fall billiga.
https://www.thingiverse.com/thing:6113639

Om du inte redan har beställt så kan jag fixa en utskrift i PETG åt dig mot en tjuga eller vad det kan kosta lägga i postlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Någon som vet ifall de här är bra?
https://rapidprototypingsolutions.se/produkt/bestall-3d-utskr...

Behöver en rätt enkel grej och de är i varje fall billiga.
https://www.thingiverse.com/thing:6113639

Jag har printat ut från dem och tyckte att dem gjorde bra utskrift för de som jag ville ha utskriven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kopen:

Om du inte redan har beställt så kan jag fixa en utskrift i PETG åt dig mot en tjuga eller vad det kan kosta lägga i postlådan.

Tackar, men jag hann redan lägga en beställning.

Skrivet av Tangoo:

Jag har printat ut från dem och tyckte att dem gjorde bra utskrift för de som jag ville ha utskriven.

Gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkey:

Är väldigt sugen på att skaffa ytterligare en så man kan få fram fler delar snabbare. Men är lite inne på att investera i en Core XY skrivare denna gången istället för en bedslinger. Finns det någon prisvärd sådan? Bambu Labs är lite väl dyra samt så har det varit väldigt lärorikt att börja med en skrivare där man får pilla lite med profilerna för att få riktigt bra utskrifter

Jag tycker du ska kolla upp Voron 0.2 i så fall. En liten smidig maskin som potential att printa snabbt med hög kvalitet. Byggytan är bara 120x120 mm men det innebär också att skrivaren får plats på skrivbordet bredvid datorn. Jag köpte en mest som komplement till min Voron 2.4 och för att kunna printa reservdelar till den om något gick sönder men har märkt att jag faktiskt printar mer i 0.2an nu då den är så himla smidig.

Sen ska det erkännas att priserna på Voron-byggsatser kan kännas höga i förhållande till storleken på och att byggprocessen inte är för alla. Är du dock lite tekniskt intresserad så finns det inte många skrivare som är lika roliga.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangoo:

Jag har printat ut från dem och tyckte att dem gjorde bra utskrift för de som jag ville ha utskriven.

Nu har jag fått min beställning och kan säga att det i varje fall ser helt okej ut, och måtten verkar stämma. Inga konstigheter där. De skickade dock två paket. Ett med de två exemplaren jag beställde, och sen fick jag ett till paket med en tredje kopia jag inte beställt.

Alltså, jag klagar inte. En extra kanske är bra att ha i reserv. Lite lustigt bara.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att det är helt omöjligt att få loss byggen från plattan?
Känns som jag testat alla möjliga kombinationer av inställningar och parametrar.

Det här är resultatet efter att försökt i en timma att få loss ett bygge, och återigen gick
plattan sönder och är bara att slänga. Har inte råd att kasta ut 300kr på ny platta för varje
försök.

Ska man bara kasta ut skrivaren genom fönstret och börja samla frimärken eller nåt istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

<Uppladdad bildlänk>

Är det bara jag som har problem med att det är helt omöjligt att få loss byggen från plattan?
Känns som jag testat alla möjliga kombinationer av inställningar och parametrar.

Det här är resultatet efter att försökt i en timma att få loss ett bygge, och återigen gick
plattan sönder och är bara att slänga. Har inte råd att kasta ut 300kr på ny platta för varje
försök.

Ska man bara kasta ut skrivaren genom fönstret och börja samla frimärken eller nåt istället?

Väntar du tills den har svalnat eller försöker du att ta av när den är varmt?

Permalänk

Har precis byggt ihop mig en Voron 2.4 300 från Siboor.
Byggd med Canbus, Nevermore 6, 5" skärm plus lite annat.
Återstår lite justeringar , sen är de bara att printa på.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

<Uppladdad bildlänk>

Är det bara jag som har problem med att det är helt omöjligt att få loss byggen från plattan?
Känns som jag testat alla möjliga kombinationer av inställningar och parametrar.

Det här är resultatet efter att försökt i en timma att få loss ett bygge, och återigen gick
plattan sönder och är bara att slänga. Har inte råd att kasta ut 300kr på ny platta för varje
försök.

Ska man bara kasta ut skrivaren genom fönstret och börja samla frimärken eller nåt istället?

Jag har hört att PETG fastnar för bra på PEI plattor och att vissa personer använder någon form utav "byggyts-fästpryl" (typ Magigoo) för att även få den att inte fastna för bra.

På min lilla printer så fastnar ASA "för" bra, så jag kör med Elmers limstift på hela plattan för att förhindra detta (fixar även lite warping som en bonus : ) ).

Sen hur hälsosamt det är att sitta och värma upp lim till 100 grader kan jag inte svara på

Edit: Jag körde tidigare med Biltemas limstift och det funkade minst lika bra, men är smidigare för mig att beställa via Amazon än att ta mig till Biltema.

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

<Uppladdad bildlänk>

Är det bara jag som har problem med att det är helt omöjligt att få loss byggen från plattan?
Känns som jag testat alla möjliga kombinationer av inställningar och parametrar.

Det här är resultatet efter att försökt i en timma att få loss ett bygge, och återigen gick
plattan sönder och är bara att slänga. Har inte råd att kasta ut 300kr på ny platta för varje
försök.

Ska man bara kasta ut skrivaren genom fönstret och börja samla frimärken eller nåt istället?

Lite svårt att avgöra ifrån bilderna. Vilken skrivare är det? Vilket material? Jag tycker i alla fall att det ser ut som plattan är för varm och att det zoffset är för litet.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Skrivet av ante_ante:

Har precis byggt ihop mig en Voron 2.4 300 från Siboor.
Byggd med Canbus, Nevermore 6, 5" skärm plus lite annat.
Återstår lite justeringar , sen är de bara att printa på.

<Uppladdad bildlänk>

Grattis, och snygg printer
Är själv hyffsat sugen på att skaffa en Knomi till min Trident, fast den får vänta lite

En 2.4 blir nog min nästa printer

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Är det bara jag som har problem med att det är helt omöjligt att få loss byggen från plattan?
Känns som jag testat alla möjliga kombinationer av inställningar och parametrar.

Det här är resultatet efter att försökt i en timma att få loss ett bygge, och återigen gick
plattan sönder och är bara att slänga. Har inte råd att kasta ut 300kr på ny platta för varje
försök.

Ska man bara kasta ut skrivaren genom fönstret och börja samla frimärken eller nåt istället?

Kan du tala om vad det är för slags filament samt typ av byggyta?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.