Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Vpn för p2p

Hej, vilken är bästa vpn för p2p?
Använder idag nordvpn och den är värdelös, hittar inga peers.
Det jag googlat mej fram till är det att det inte går öppna portar .
Vilka vpn leverantörer har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Ingen seriös aktör förhoppningsvis.
Du får nog titta på en VPS istället.

Permalänk
Medlem

OVPN har port forwarding om det är det du frågar efter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ingen seriös aktör förhoppningsvis.
Du får nog titta på en VPS istället.

Vad är vps?
Viritual private server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Hej, vilken är bästa vpn för p2p?
Använder idag nordvpn och den är värdelös, hittar inga peers.
Det jag googlat mej fram till är det att det inte går öppna portar .

TorGuard,AirVPN.
Mullvad hade men stängde ner den funktion.
Använder själv Proton, vilket erbjuder dynamisk öppning av port.

Permalänk
Medlem

Kanske köps seedbox på stan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

OVPN har port forwarding om det är det du frågar efter

Ja, kanske skulle ta och testa dem.

Skrivet av lime3003:

TorGuard,AirVPN.
Mullvad hade men stängde ner den funktion.
Använder själv Proton, vilket erbjuder dynamisk öppning av port.

Får du bra hastighet genom dem?
Nordvpn ger ju bra hastigheter, varit uppe på gigabit och sniffat. Men det är en klen tröst när bara 1av 10 fungerar.
Eller skulle det lösa sig genom att betala för dedikerat ip nr?

Permalänk
Medlem

AirVPN, Proton (dynamisk), PIA.

Det räcker ju om peers du ansluter till har öppen port för att du ska kunna ladda ner från dem. Jag har Mullvad som inte har portforwarding och jag har inga problem alls att maxa min 1000Mbit lina ner. Upload inte så viktigt så länge man håller ration.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Skypad 4.0 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Får du bra hastighet genom dem?
Nordvpn ger ju bra hastigheter, varit uppe på gigabit och sniffat. Men det är en klen tröst när bara 1av 10 fungerar.
Eller skulle det lösa sig genom att betala för dedikerat ip nr?

Nu har jag ju inte gigabit lina, men jag har väl aldrig tänkt att hastigheten är ett problem.
Har 250/250 och får ut 90 % av de när jag kör VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Hade personligen kikat på AzireVPN istället, efter att OVPN har köpts upp.

Permalänk
Medlem

@jope84 du måste använda en VPN leverantör som tillåter dig att öppna en port. Jag använde tidigare PrivateVPN och där funkar det, nu använda jag inte P2P utan till andra saker. Jag har dock inte kvar tjänsten för jag har inte behov av den längre, jag använde den när jag var på resande fot och använda WiFi på andra slumpmässiga platser där jag inte hade någon kontroll över nätverket och behövde skydda min trafik etc. Dessutom funkade inte vissa saker över WiFi eftersom jag inte kunde öppna portar, allt löste sig fint med VPN.

Permalänk
Medlem

Kör AirVPN funkar fint.

Permalänk
Medlem

Testat proton vpn nu och funkar bra i windows.
Men när jag lägger in det i appen i truenas scale så fungerat de inte riktigt som jag vill.
Kan inte hitta vilken port den använder, för den verkar byta port varje gång man ansluter.
Finns de något sätt att gå in i en docker och leta upp vilka portar som är öppna?