Följ Black Week på SweClockers

Byta / sälja mitt asus 3070 dual

Permalänk
Medlem

Byta / sälja mitt asus 3070 dual

Kortet i frågan

https://www.inet.se/produkt/5412432/asus-geforce-rtx-3070-8gb...

Kvittot finns men garantin har gått ut . Kortet köptes här på Sweclockers och är sparsamt använt av mig iaf .

Är ute efter att byta ut mitt 3070 och tänkte kolla ifall någon har något intressant som vi kan byta , plus pengar emellan dvs . Vill ha något som kommer bli ett riktigt lyft från 3070 så har ni några förslag så skriv gärna så kan vi diskutera vidare .Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Inno3D 3090. Köpt som defekt här inne förra sommaren/hösten. Stekt core var felet så det sitter en ny nu och kortet fungerar som det ska inte jag som bytt själv utan en riktig tekniker.
Tvivlar på att det är intressant men kastar ut ett förslag iaf man vet ju aldrig 😛

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Inno3D 3090. Köpt som defekt här inne förra sommaren/hösten. Stekt core var felet så det sitter en ny nu och kortet fungerar som det ska inte jag som bytt själv utan en riktig tekniker.
Tvivlar på att det är intressant men kastar ut ett förslag iaf man vet ju aldrig 😛

Vad hade du tänkt dig för kortet , asså pengarna mellan ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vad hade du tänkt dig för kortet , asså pengarna mellan ?

Det är nästa fråga. Har spenderat säkert 5000kr totalt utöver dom 3700kr jag köpte det för då, men inget jag nödvändigtvis räknar med att få tillbaka. Men ska fundera på det.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Tror fan inte 5 räcker förresten. Hade det en sväng till Krisix i Tyskland också för typ 1500kr. 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Tror fan inte 5 räcker förresten. Hade det en sväng till Krisix i Tyskland också för typ 1500kr. 😂

Du kan säga när du vet säkert då 🤣

Permalänk
Medlem

Läser annonsen, Vill du byta upp eller ner dig? *undrar*

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Han skriver att han ”vill ha ett riktigt lyft från 3070”, så det måste ju innebära en uppgradering.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Byta upp 👍

Permalänk
Medlem

Tänkte bara uppdatera och säg att jag tror jag behåller 3090-kortet för en stund iaf. Fick lite ångest, men det flyter på så grymt i mina spel jag kör och jag saknar dessutom några skruvar till själva höljet som jag måste ha slarvat bort, så i väntan på nya skruv får det vara kvar här tills dess. Mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Tänkte bara uppdatera och säg att jag tror jag behåller 3090-kortet för en stund iaf. Fick lite ångest, men det flyter på så grymt i mina spel jag kör och jag saknar dessutom några skruvar till själva höljet som jag måste ha slarvat bort, så i väntan på nya skruv får det vara kvar här tills dess. Mvh

Inga problem 😂

Permalänk
Medlem

Vad har du tänkt dig för riktpris om du ska sälja det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L1mp3n:

Vad har du tänkt dig för riktpris om du ska sälja det?

Det blir budgivning som börjar på runt 2500 , men som sagt helst byte om någon har nåt lämpligt

Permalänk
Skrivet av aki04:

Det blir budgivning som börjar på runt 2500 , men som sagt helst byte om någon har nåt lämpligt

2500:- är bjudet, hämtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0mmanderKeen:

2500:- är bjudet, hämtar.

Måste hitta ersättare först 😆

Permalänk
Skrivet av aki04:

Måste hitta ersättare först 😆

Vad säger du, ska vi göra affär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0mmanderKeen:

Vad säger du, ska vi göra affär?

2500 är alldesless för lite , men har du något o byta till så visst

Permalänk
Skrivet av aki04:

2500 är alldesless för lite , men har du något o byta till så visst

Nja, det har jag väl inte. Sitter på ett 1050 idag så ingen raketfart på det

Permalänk
Medlem

byte mot ett typ nytt 4060?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoJe:

byte mot ett typ nytt 4060?

Vilket märke ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vilket märke ?

ProArt

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoJe:

är inte 4060 lite under just 3070 för jag vill helst byta uppåt ?