Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Åh det ska jag kolla på!
Funkar det att blippa t. ex kreditkortet genom plånboken eller måste man plocka ut den för att blippa när man betalar?

Nej, funkar inte att blippa. Tanken är väl att det ska skydda mot just "otillåtna" blippningar, men räcker med att bara peta fram den lite så funkar det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nej, funkar inte att blippa. Tanken är väl att det ska skydda mot just "otillåtna" blippningar, men räcker med att bara peta fram den lite så funkar det

Nice! Drar hem idag!
Har du någon magsafe variant? Hade varit nice!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem

Många som rekommenderar Secrid, ska kika på en sådan. Är det alltså deras ”cardprotector” ni syftar på då?

Angående att ha korten i ett mobilskal, jag har tyvärr för många kort för det. Körkort, liftkort, truckkort, diverse medlemskort är några exempel som jag bara kan bära på fysiskt. Resten kör jag digitalt i plånboken på min iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Nice! Drar hem idag!
Har du någon magsafe variant? Hade varit nice!

Vågar jag inte svara på, får leta själv
Men det var denna jag köpte https://www.aliexpress.com/item/1005006425904134.html?spm=a2g...

Här ser du priset på originalet https://ridgewallet.eu/products/titanium-burnt
Oavsett annat material så tycker jag inte den känns speciellt prisvärd för 1000:-, även om dom oftast är på rea. Denna gör ju samma jobb 😉

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vågar jag inte svara på, får leta själv
Men det var denna jag köpte https://www.aliexpress.com/item/1005006425904134.html?spm=a2g...

Här ser du priset på originalet https://ridgewallet.eu/products/titanium-burnt
Oavsett annat material så tycker jag inte den känns speciellt prisvärd för 1000:-, även om dom oftast är på rea. Denna gör ju samma jobb 😉

Hahaha jag köpte också den där!
Jag håller med, var tvungen att kolla efter det riktiga priset.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har Apple Wallet, onödigt dyr men smidigt när jag behöver korten med mig. (Kunde lika gärna köpt 3e parts för 200kr typ, men köpte när de kom så haft den några år nu )

Har bara körkort och mastercard.
Då jag inte kör bil så har jag typ aldrig dom med mig, om jag inte behöver det för ID enstaka gånger då bank id / freja inte går.

Bara så du vet så behöver du inte körkortet, du behöver bara kunna legitimera dig och bankID duger för polisen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Hahaha jag köpte också den där!
Jag håller med, var tvungen att kolla efter det riktiga priset.

Helt sjuka överpriser

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ridge Wallet har väl ett ganska bra rykte när det kommer till korthållare;
https://ridgewallet.eu/

Dyra som satan dock såg jag nu

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Snusfri

Jag kör med ett Spigen Slim Armor CS till min Pixel 7 Pro som har plats för 3 kort.
Fungerar riktigt bra och det går även att ladda nallen trådlöst.

Funderar dock på att köpa Secrid eller Ridge för att få plats med lite mer kort.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk

Jag har haft Ögon V2 i många år nu, först alu men sedan ett par år kolfiber. dock lite dyr.
Ögon wallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Bara så du vet så behöver du inte körkortet, du behöver bara kunna legitimera dig och bankID duger för polisen.

Trodde att körkortet inte fungerade för BankID? Eller menar du att det räcker med att identifiera sig hos polisen om man blir stoppad? Finns det något register som redovisar att man har ett körtkort?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Trodde att körkortet inte fungerade för BankID? Eller menar du att det räcker med att identifiera sig hos polisen om man blir stoppad? Finns det något register som redovisar att man har ett körtkort?

Ja, lagen säger att du ska ha körkort men sålänge man kan identifiera sig så behöver man inte körkortet med sig. Polisen kan få fram ditt körkort i sin dator och du kan styrka din identitet.

Praxis numera är att sålänge du kan styrka din identitet på något vis fungerar det och då polisen får upp en bild på ditt körkort i datorn så räcker det egentligen med personnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ja, lagen säger att du ska ha körkort men sålänge man kan identifiera sig så behöver man inte körkortet med sig. Polisen kan få fram ditt körkort i sin dator och du kan styrka din identitet.

Praxis numera är att sålänge du kan styrka din identitet på något vis fungerar det och då polisen får upp en bild på ditt körkort i datorn så räcker det egentligen med personnummer.

jaha oj det var ju mer än vad men jag visste Och detta ska jag definitivt använda mer av i framtiden. Kommer ju härmed inte att inte ta med mig körkortet längre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte något liknande på Ali för en tiondel av kostnaden. Fungerar fint och rekommenderas varmt.

Mitt råd till trådstartaren är att köpa så minimalistisk som möjligt. Använder man Google pay/Apple pay så behövs inte något fysiskt debit-/kreditkort så för mig handlar det enbart att ta med mig legitimation i form av körkort.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Ridge Wallet har väl ett ganska bra rykte när det kommer till korthållare;
https://ridgewallet.eu/

Dyra som satan dock såg jag nu

Är de bra? Inte bara alla youtubers som får dem gratis samt sponsorpengar som gillar dem? Jag tycker också den ser klumpig ut i förhållande till mängden kort man har.

Skrivet av Gainsgoblin:

Jag är tveksam, men har nog inte undersökt sedan bankid kom med sitt id-kort. Finns det någon info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orman:

Många som rekommenderar Secrid, ska kika på en sådan. Är det alltså deras ”cardprotector” ni syftar på då?

Angående att ha korten i ett mobilskal, jag har tyvärr för många kort för det. Körkort, liftkort, truckkort, diverse medlemskort är några exempel som jag bara kan bära på fysiskt. Resten kör jag digitalt i plånboken på min iPhone.

Helt rätt. Köpte min Secrid Miniwallet när den kom till Sverige, är nog 10-15 år sedan och den är fortfarande som ny. Mekanismen funkar precis som dag 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Är de bra? Inte bara alla youtubers som får dem gratis samt sponsorpengar som gillar dem? Jag tycker också den ser klumpig ut i förhållande till mängden kort man har.

Bra borde de verkligen vara, de har väl livstids garanti och de få jag faktiskt känner som införskaffat en är rätt nöjda med kvalitén. Men som sagt, dyra som satan och om de är värda det priset vette faen. Fördelen över t ex Secrid är väl just materialen man kan välja mellan, men om det och livstids garanti är värt 1000:- mer vette faen.

Personligen, om jag själv hade varit på jakt, hade nog valet fallit på Secrid om man ska döma av den här tråden då flera har testat den själv och verkar nöjda Alternativt något riktigt billigt "skräp" för att testa mig fram och se vad jag faktiskt behövde och hur den "känns"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ridge Wallet sedan några år tillbaka och är nöjd. Räcker för mina behov (4st kort)
Tips, köp på rea eller med rabattkod, kostar en del annars.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jag är tveksam, men har nog inte undersökt sedan bankid kom med sitt id-kort. Finns det någon info?

Det finns krav på att körkort ska medtas enligt (3 kap. 15 § körkortslagen), dock finns ett undantag som säger att om identitet kan fastställas genast så döms man inte till straff. (9 kap. 2 § körkortslagen)