HDMI-problem SDMC Telia Play Hub
Hej, jag har ett irriterande problem med min SDMC Telia Play Hub som jag har kopplad till en Yamaha-reciever.
När jag till exempel har Input på datorn (som också är kopplad till reciever) och ändrar till Telia Play Hub så kommer det fram i en sekund och sedan försvinner det och står att det inte är någon signal. Då måste jag ändra input till något annat(datorn till exempel) och tillbaka, då plötsligt fungerar det. Jag kan inte få ihop det och är lite irriterad på att det blir så där.
Detta märker jag när jag inte varit över på Hubben på ett längre tag, inte om jag slagit över från hubben nyligen och sedan går tillbaka för då fungerar det som det ska. Det kan möjligtvis vara "skärmsläckaren" i Telias inställningar som inte går att stänga av där, bar att den ska gå igång efter 2 timmar som längst. Men då det inte går att stänga av så kan jag inte kolla om det är då den inte klarar skicka (rätt?) signal när jag slår över till hubben.
Jag har provat andra HDMI-ingångar på recievern och jag har provat olika HDMI-kablar utan att det hjälpt. Och jag vill ha den kopplad till recievern så jag slipper använda fler fjärrkontroller, jag har tillräckligt på soffbordet som det är och TVn startar och stänger jag av med fjärren till min gamla Telia TV-box (Arris)
Nån annan som har samma problem? Någon lösning? Förutom att kasta den i sopkorgen, jag gillar att jag kan få bra och flytande 4K HDR i Netflix och Prime Video vilket inte går när jag försöker köra genom datorn.