Red Dead Redemption släpps till PC 29 oktober

Permalänk
Melding Plague

Red Dead Redemption släpps till PC 29 oktober

Uppdaterad: Nu är det bekräftat att spelet kommer till datorer i slutet av oktober.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Fan på tiden, klarade aldrig ut spelen på Ps3 när det begav sig, kom till slutet tror jag men sen lockade annat

Permalänk
Medlem

Hoppas de gör en remastered av RDR med Undead Nightmare

Permalänk
Medlem

Trevligt!
Jag har fortfarande inte spelat tvåan, så kanske ska hålla mig till ettan släpps då?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Trevligt!
Jag har fortfarande inte spelat tvåan, så kanske ska hålla mig till ettan släpps då?

lika bra spela tvåan först då den utspelar sig före händelserna i ettan.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

lika bra spela tvåan först då den utspelar sig före händelserna i ettan.

Ah den är prequel? Det hade jag glömt!
Då kanske man ska prioritera tvåan lite istället då

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Hoppas de gör en remastered av RDR med Undead Nightmare

Det är väl exakt det som ska släppas? Det kommer komma med Undead Nightmare, var så på konsol och står även det i beskrivningen. Remaster är kanske att ta i något, vi får väl se hur det ser ut. Iallafall högre fps och upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Trevligt!

Tvåan håller riktigt bra som fristående spel också. Kan säkert finnas referenser till ettan man inte förstår dock. Jag har själv bara spelat tvåan och det är top 5 bästa spelet jag spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ah den är prequel? Det hade jag glömt!
Då kanske man ska prioritera tvåan lite istället då

Du måste spela det!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hade gärna köpt till steam decken!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag som köpte en PS3 för att spela RDR och Dark souls.

Det hade jag inte behövt alltså!

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk

Äntligen

Har spelat rdr2 och tycker att det är super spel.
Har värkligen velat spela rdr1 sen dess

Permalänk
Medlem

Hur bra blir så gamla spel när de kommer i en något uppfräschad version?
Är ju ändå i grunden föråldrade jämfört med nya.

RDR var något av det mest episka jag upplevt i spelväg, ska dock sägas att jag inte ännu spelat många nyare och har en vääldigt lång backlog.

Men en regel när det gäller spel som jag insett är viktig att följa:
Spela aldrig 2:an före 1:an, el en senare del före en tidigare.
Spelen har ofta vissa likheter och det äldre spelet kommer att upplevas som sämre än det är eftersom man jämför med något som är liknande men tekniskt bättre. Detsamma gäller egentligen allmänt med spel och inte heller bara liknande titlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D.:

Hur bra blir så gamla spel när de kommer i en något uppfräschad version?
Är ju ändå i grunden föråldrade jämfört med nya.

RDR var något av det mest episka jag upplevt i spelväg, ska dock sägas att jag inte ännu spelat många nyare och har en vääldigt lång backlog.

Men en regel när det gäller spel som jag insett är viktig att följa:
Spela aldrig 2:an före 1:an, el en senare del före en tidigare.
Spelen har ofta vissa likheter och det äldre spelet kommer att upplevas som sämre än det är eftersom man jämför med något som är liknande men tekniskt bättre. Detsamma gäller egentligen allmänt med spel och inte heller bara liknande titlar.

Jag förstår din inställning men med just denna serie är ju tvåan en prequel till första spelet. Många vill nog följa storyn. Dock körde jag ettan innan tvåan och tycker inte det förstörde upplevelsen direkt.

Men om man kör tvåan innan är det mycket viktigt, som du nämner, att ha i åtanke att första spelet är från 2010, detaljrikedomen är ju inte i närheten av tvåan men ettan är fortfarande fantastisk i story och värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fan på tiden, klarade aldrig ut spelen på PS3 när det begav sig, kom till slutet tror jag men sen lockade annat

Samma, 20 fps och den sketna grafiken förstörde upplevelsen för min del.

Samma med GTA 5 till PS3 som jag sålde tillbaka till gamestop på lanseringsdagen då de var närmare ospelbart för en person som var van vid att spela på högsta inställningar i 60+ fps på PC

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ser inget på länkade sidan om att det kommer till PC.

Dessutom, om det kommer kosta ~49,99€ så kan Rockstar ta och dra något gammalt över sig. Då ska det vara en total remaster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Ser inget på länkade sidan om att det kommer till PC.

Dessutom, om det kommer kosta ~49,99€ så kan Rockstar ta och dra något gammalt över sig. Då ska det vara en total remaster.

De har fixat det nu. Gamla beskrivningen finns här:

Och japp det kommer förmodligen kosta runt 500 spänn. Har man en hyfsad dator rekommenderar jag emulator, har runt 80 fps i Xenia med RTX 4070 i 1440p. Går att spara spelet på USB sticka från sitt 360 om man äger spelet, så inga nedladdade filer från någon sketchy sida behövs. Även hört att switch emulator ska funka bra. Men uppmanar såklart inte till olagliga nedladdningar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag som köpte RDR till min switch för att kunna njuta i lugn och ro.. får stressa klart nu innan det kommer till pc.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Hade det kommit till PC 14 månader efter release hade det varit en sak... Nu? 50kr på reahyllan är max från min sida.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ett spel jag aldrig spelat, så kanske är dags när den versionen släpps då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

PS3-versionen är den sämsta versionen. Även när det begav sig var den sämre än på 360. Spelet finns nu till alla moderna plattformar utom PC, så jag skulle rekommendera vilket sätt som helst att spela det på utom just på PS3.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Blir definitivt att spela igenom igen! Frågan är bara, laddar man upp inför releasen genom att spela RDR2 först, eller sparar man det till efter man kört ettan?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Tvåan håller riktigt bra som fristående spel också. Kan säkert finnas referenser till ettan man inte förstår dock. Jag har själv bara spelat tvåan och det är top 5 bästa spelet jag spelat.

Ettan är ju en fortsättning på tvåan

Visa signatur

Asus Tuf 3090 TI OC - Asus GT502 - 11600k - Asus B560 Plus - Phanteks Revolt Pro 1000W
Samsung G7 4k 144hz

Permalänk
Medlem

Jag har spelat på min PC med emulator och det är faktiskt skitkul. Ser ut som skit i originalupplösning om en är van vid enbart moderna spel.
Men när upplösningen höjs så är det helt okey. Det var den låga upplösningen som var problemet samt en vad jag förmodar dålig AA.

Jag är nöjd med grafiken här. För den är skarp mot originalet. Plankor ser ut som plankor och tyg ser ut som tyg. Inte som en suddig whatnot. Förmodar att det blir än bättre med en PC version. Se i 720P och 4K för att se vad jag menar.
Spelet är grådaskigt. Japp. Men det bidrar till en.. låt oss kalla det "westernfeeling"

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om ni spelat RDR 2 men inte RDR så missar ni något. Ni missar en riktig karaktär som heter

Niles West.

Dold text
Skrivet av Luminous:

Jag med. Köpte RDR med Undead nightmare för 124 kr på PS Store. Sen hittade jag en PS3 Super Slim med 500 GB-hårddisk för 750 kr. Han godtog dock 500 kr för jag tyckte att 750 kr var lite mycket för bara ett spel.

Kunde köpt GTA IV på kampanj med men dumt att köpa på sig för mycket innan man har en konsol. Nu gick det spelet på 349 kr men det har varit roligt.

Sen har vi köpt Assassins Creed I med så vi (jag och frugan) har fått valuta för pengarna.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Om ni spelat RDR 2 men inte RDR så missar ni något. Ni missar en riktig karaktär som heter

Niles West.

Dold text

Jag med. Köpte RDR med Undead nightmare för 124 kr på PS Store. Sen hittade jag en PS3 Super Slim med 500 GB-hårddisk för 750 kr. Han godtog dock 500 kr för jag tyckte att 750 kr var lite mycket för bara ett spel.

Kunde köpt GTA IV på kampanj med men dumt att köpa på sig för mycket innan man har en konsol. Nu gick det spelet på 349 kr men det har varit roligt.

Sen har vi köpt Assassins Creed I med så vi (jag och frugan) har fått valuta för pengarna.

Vänta nu, menar du det här svinet?

Överlag skulle jag säga att karaktärerna i RDR är aningen plattare, mer irriterande och sköna att bli av med än de är i RDR2.

Jag köpte nog min PS3 ny för några år sen för säkert 2500 eller nåt.
Jag spelar på PC så mycket som möjligt, men det är inte alltid värt det.
Jag har t ex försökt spela Konami spel som portats till PC och de stödjer inte ens en upplösning över 1080p utan fulhack.
Hur "balla" en del spel än sägs vara är de tekniska problemen ändå ganska allvarliga när många av dem portats.

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Vänta nu, menar du det här svinet?

Överlag skulle jag säga att karaktärerna i RDR är aningen plattare, mer irriterande och sköna att bli av med än de är i RDR2.

Jag köpte nog min PS3 ny för några år sen för säkert 2500 eller nåt.
Jag spelar på PC så mycket som möjligt, men det är inte alltid värt det.
Jag har t ex försökt spela Konami spel som portats till PC och de stödjer inte ens en upplösning över 1080p utan fulhack.
Hur "balla" en del spel än sägs vara är de tekniska problemen ändå ganska allvarliga när många av dem portats.

Korrekt. Klantigt av mig att kasta om namnet, men det var ett tag sen jag spelade det. En dubbelkoll hade löst det. Jaja, du vet vad det anspelar på. För er som vill veta står det nedan dolt

Nigel West Dickens är en ordlek på West Nile-viruset som är sjukt potent och tillhör samma grupp av virus som zika, TBE m.fl.

Dold text
Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Korrekt. Klantigt av mig att kasta om namnet, men det var ett tag sen jag spelade det. En dubbelkoll hade löst det. Jaja, du vet vad det anspelar på. För er som vill veta står det nedan dolt

Nigel West Dickens är en ordlek på West Nile-viruset som är sjukt potent och tillhör samma grupp av virus som zika, TBE m.fl.

Dold text

Haha, ja just det! Då förstår jag varför du skrev så, jag har aldrig tänkt på att det var en ordlek.

Inte meningen att sätta nån på pottkanten, jag bara ville dubbelkolla att jag förstod rätt.

Visa signatur

5820k - 6950 XT