Alla fyndtips från mellandagsrean

Reklamera headset - trots trasig sladd?

Permalänk
Medlem

Reklamera headset - trots trasig sladd?

Hej!

Köpte ett par steelseries arctis 9 förra året hos webbhallen.

Nu går det inte längre att ladda hörlurarna alls, oavsett var jag kopplar i dom eller vilken sladd jag använder. Startar jag datorn med hörlurarna ikopplade får jag en USB Overcurrent warning och tvingas kopplar ur dom. Har testat diverse felsökning jag hittat på internet, men verkar röra sig om någon form av kortslutning(?) i headestet. Så planerade på att gå förbi en webbhallen butik nära mig.

Problemet jag har är att isoleringen på laddningsladden är skadad (ett hål närmast delen man kopplar in i hörlurarna). Sladden verkar dock fortfarande fungera som den ska när jag testar den med andra prylar och ger ingen overcurrent error.

Min oro är: Hade Webbhallen kunnat neka min reklamation p.g.a sladden? Uppfattar det personligen som att sladden inte är orsaken till problemet, men jag kanske missar något? Kan man ta med sig lurarna med en likvärdig sladd? Alt. utan sladden alls?

Vore tacksam för er input!

Permalänk

Köp en ny sladd?

Permalänk
Medlem

Hörlurarna laddas ju med en helt vanlig USB-mikro så det finns ingen anledning att ta med kabeln - Webhallen har självklart kablar att prova med.

Har du provat med andra kablar och får samma problem så är det ju hörlurarna som är trasiga. Finns ingen anledning att nämna din trasiga kabel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Hade lämnat in de utan sladden. Oftast är det ändå bäst att inte skicka med tillbehör eftersom de kan försvinna vid RMA-ärenden.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!