Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med att klienten kraschar efter senaste uppdateringen?

Klienten fryser med bild och jag kan höra ljud i ca 30 sekunder, sedan blir bilden svart och ljudet försvinner också. Jag kan tabba ur spelet men kan endast se startmenyn. Skrivbordet skyms av den frysta WoT klienten så det är svårt att stänga ner via aktiviteshanteraren. Endast omstart hjälper.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är det någon annan som har problem med att klienten kraschar efter senaste uppdateringen?

Klienten fryser med bild och jag kan höra ljud i ca 30 sekunder, sedan blir bilden svart och ljudet försvinner också. Jag kan tabba ur spelet men kan endast se startmenyn. Skrivbordet skyms av den frysta WoT klienten så det är svårt att stänga ner via aktiviteshanteraren. Endast omstart hjälper.

Ja det hände för mig en gång n är jag körd Steel hunter.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja det hände för mig en gång n är jag körd Steel hunter.

Märkligt, just WoT har alltid varit väldigt stabilt. Fram till nu.

Såg på Reddit att det är fler med samma problem. Får hoppas att WG går till botten med detta. Det är lite frustrerande när spelet fryser under ett slag eller när man är på väg in i ett.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Fick ett ryck och installerade om WoT efter vad som känns som flera år, och HERREGUD vad det är mycket grejer som blinkar och blippar i garaget nu. Jag vet knappt var jag ska börja, allting ser annorlunda ut, crew skillsen är ändrade, det verkar finnas massa ny utrustning och upgrades (?) som jag inte har koll på, och gud vet allt.

Pallade inte bry mig om något av det, körde två matcher i de mest OP stridsvagnarna jag har, T29 och ST-I, vann båda och hamnade etta respektive tvåa i mitt lag både på exp och damage. Aja, får se om jag har energi att sätta mig in i alla ändringar..

Permalänk
Medlem

Jag gjorde tvärtom häromdagen och avinstallerade då det på senaste tiden bara fått mig på dåligt humör. Spelat sen release. Tycker det blivit på gränsen till ospelbart med skev matchmaking och op tanks. Så nu får det vara bra tills det kommer indikationer på att det görs något åt det.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag gjorde tvärtom häromdagen och avinstallerade då det på senaste tiden bara fått mig på dåligt humör. Spelat sen release. Tycker det blivit på gränsen till ospelbart med skev matchmaking och op tanks. Så nu får det vara bra tills det kommer indikationer på att det görs något åt det.

Mvh J

Jag håller med dig på samtliga punkter. Men som det ser ut nu kommer nog inte wargaming göra något åt det.

Snabba matcher med ridge line warriors är det nya tyvärr. OP tanks kommer vi tyvärr aldrig bli av med. Dom går dock att ta ned med fast inte lika enkelt.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Jag håller med dig på samtliga punkter. Men som det ser ut nu kommer nog inte wargaming göra något åt det.

Snabba matcher med ridge line warriors är det nya tyvärr. OP tanks kommer vi tyvärr aldrig bli av med. Dom går dock att ta ned med fast inte lika enkelt.

Nej dom lär nog inte det tyvärr. För mig är det matchmakingen som är värst. De flesta matcherna är hela obalanserade. Antingen förlorar man med typ 15-3 eller vinner med samma siffror. Oavsett vinst eller förlust så är det helt meningslöst. Särskilt tier 10 är hopplöst med obalanserade plutoner. Har hängt i länge men nu på senaste så har jag upptäckt att jag faktiskt inte har kul med spelet majoriteten av tiden så då fick det bli en paus på obestämd framtid.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

"Hej! Vi söker både sociala och klanspelare,
dvs man behöver inte vara med i klanspel om man inte vill.
Vi söker personer som vill ha kul tillsammans, joinar discord, snackar lite,
antingen man spelare själv eller i pluton, man väljer själv.
Man ska ha kul vilket är olika för oss alla.
Om detta låter intressant är du mer än välkommen till oss i XMTS!"

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

Kan tillägga att jag lirar med XMTS och är combat-leader.

Vi är är ett riktigt gött gäng med blandade åldrar.

Har ni några fler frågor är ni välkomna att höra av er så ska vi besvara allt.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Crew Perks Update: A Revolutionary New System,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/new-crew-perks-1...

Mjaha,
Inte spelat i någon större utsträckning ett tag men tänkte uppdatera och köra lite idag och såg information i launchern om mer WoT "hackande" på "crew perks" igen. Många saltiga kommentarer på videon ovan om det, om man räknar bort de "uber" positiva.

Låter inget vidare och handlar väl som vanligt om inkomster kan man misstänka.

Förövrigt trist att de skrotade sitt support och diskussions forum till "förmån" för en Discord baserad dialog med som jag ser det oceaner av sökbar information från många år borta. Iofs. så undviker väl de att nya kandidater till spelet får ta del av de många och långa diskussionerna om PTW och MM, men undrar om det nu ger något resultat i den positiva kolumnen för spelet i slutändan.

Nåväl, kommer fortsätta att strö-spela nu och då de lägre tier's där jag huserar, får se om jag återigen orkar klicka om var besättning för hur länge till nästa "nyck"? En månads fri-klickade sedan 1 gång klick/val för att sedan kosta såvitt jag kunnat se en obekant summa.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Skrivet av DrunkenMonkey:

Kan joina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dynggrovisen:

Kan joina.

Kul! Ja ska påminna Kabelapan.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Skrivet av Dynggrovisen:

Kan joina.

Hej!

Vad trevligt ja bara ansök till så släpper vi in dig så fort vi kan. Välkommen till oss!

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med hög ping? Har stora problem på kvällarna, nästintill ospelbart ibland.
Sitter på Bahnhof stadsnät (fiber).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Någon annan som har problem med hög ping? Har stora problem på kvällarna, nästintill ospelbart ibland.
<Uppladdad bildlänk>

Har problem idag. Har fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

<Uppladdad bildlänk>

Verkar ha kommit iom Waffenträger eventet, både jag och sonen har det. Vi sitter på Bahnhof.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Då är det inte bara jag. Funkar hyfsat fram till 19-20 på kvällen sedan blir det ospelbart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Då är det inte bara jag. Funkar hyfsat fram till 19-20 på kvällen sedan blir det ospelbart.

Kollade nu, mina ping:

EU1: 30
EU2: 140
EU3: 140
EU4: 40

Kl: 20:30 idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Yrch:

Har problem idag. Har fiber.

Skrivet av maniac:

Skrivet av pekkasteele:

Kollade nu, mina ping:

EU1: 30
EU2: 140
EU3: 140
EU4: 40

Kl: 20:30 idag.

Det verkar vara problem med vissa internetleverantörer som använder någon server i Tyskland för att routa trafiken. Det har diskuterats flitigt på wot Sweden på FB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheesen:

Det verkar vara problem med vissa internetleverantörer som använder någon server i Tyskland för att routa trafiken. Det har diskuterats flitigt på wot Sweden på FB

Vet du om någon där pratat med Bahnhof?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Vet du om någon där pratat med Bahnhof?

Nej.

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Japp!
Bästa/roligaste perioden står återigen för dörren i World of Tanks

Värt att notera för de som missade Well-Deserved Reward 2023 så har man några dagar på sig för att få dem genom att logga in, se nedan. Beroende på ålder på kontot var det en hel hög bra saker.

Claim Your Well-Deserved Reward for 2023!
https://worldoftanks.eu/en/well-deserved-reward-2023/

Commanders,
Congratulations on gaining another year of World of Tanks seniority! It’s time to accept your Well-Deserved Reward for years of service: a token of gratitude for your unwavering dedication to the game.
The reward will be available from November 30, 2023 at 05:00 CET (UTC+1) through November 2024. You have been assigned ranks depending on the year you joined the game. Scroll down for more details!

---

Edit in,
Avseende nya "Crew Perk'sen" och min post här #20566222 så var resultatet endast positivt, dvs. onödigt gnäll
De fyra veckorna som gavs för att testa och sätta om var tillräckligt och många av mina besättningar hade mindre bra kombinationer som "låg och skräpade" som jag gratis kunde göra om till bättre kombinationer. "Drabbades" knappt av begränsningen på perk's antal, men som sagt med unika besättningar i var spelad tank så var möjligheten att göra om dessa utan kostnad och testa runt kanon.

Mer text,
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Japp!
Bästa/roligaste perioden står återigen för dörren i World of Tanks

Håller med! Bra tillfälle att tjäna lite extra Silver också

@DrunkenMonkey och @Kucera finns det fortfarande plats i XMTS? Är mer en social-spelare än en klan spelare, men tycker att det kan vara kul att spela i pluton ibland

Visa signatur

Permalänk
Medlem

DrunkenMonkey är inte med längre men skriv ett PM till mig så kan vi lösa nått.

@maniac

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Jag loggade in nu och ser att jag inte spelat sedan 17 november 2019 och shit vad mycket bloat de hunnit lägga till sedan dess. Jag tog en paus för jag orkade inte förstå Bonds som dök upp då, eller var det Directives?

Nu uppmanas jag länka min konton för jag har spelat från "flera konton i flera regioner". Håhåjaja.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av patjo:

Jag loggade in nu och ser att jag inte spelat sedan 17 november 2019 och shit vad mycket bloat de hunnit lägga till sedan dess. Jag tog en paus för jag orkade inte förstå Bonds som dök upp då, eller var det Directives?

Nu uppmanas jag länka min konton för jag har spelat från "flera konton i flera regioner". Håhåjaja.

Ja både bonds och directivs är väl det absolut enklaste att förstå i dagens wot.

Nu är det så fruktansvärt mycket mer. Crew 2.0 gjorde mig faktiskt riktigt ledsen när de införde. Meeen man behöver bara sätta om allt en gång sen är det som vanligt igen.

Är det allt med equipment som kan vara lite irriterande. Har du "premium equipment" så kostar det antingen bonds eller silver? om du vill flytta mellan tanks.
Jag använder wot+ och en mod som flyttar det automatiskt så för mig spelar det ingen roll. Men ändå lite bökigt när man kan ha 2 uppsättningar till varje tank.

Spelar man wot seriöst så är nästan wot+ ett måste för 90kr/mån enligt mig. Eller om man har tillräckligt med premium utrustning till alla tanks så är det ett ickeproblem.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Från videon,
Adventskalendern börjar idag och sträcker sig under 31 dagar.
Well-Deserved Reward för 2024 får man via inloggning från 5 december.
Själva Holiday Ops börjar 6 december.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På senare tid har jag i kritiska situationer fått "target locked" utan att valt detta!!!
Tar några sekunder innan jag förstått att detta är anledningen att jag inte kan sikta som jag vill.
När jag klickar för att välja bort det så slår det på igen??? (inte var gång)

Händer endast i närstrid.
Någon som råkat ut för samma?

Edit in,
Kan det varit så att funktionen fungerade med samma tangent för att aktivera/av-aktivera förut? Jag tycker mitt "muskelminne" och minne hade den på och av på höger musknapp.
Bara förbryllad, frånslag satt nu på en tangent som jag aldrig skulle ha valt och inte underligt att jag inte kunde av-aktivera.

Mer text.
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mer om Holiday Ops 2024, utseende och innehåll.
Funktionen ser ut att bli rätt lika samma som 2023's såvitt jag kan bedöma med en touch av artisteri i byn

Och när ändå i "postartagen", lite "mördande reklam" för boxarna som ändå visat sig över åren vara hyggligt värde för pengarna om man ändå ska lägga pengar på spelet.
Sist det begav sig så spenderade jag rätt lite, men som stalltips är väl att om man nu ska shoppa att göra en del tidigt så att man kan jaga upp de bonusar som finns genom att modda sin by, icke att förglömma att lägga till ett par kompisar eller annat löst folk för att få extra material till dekorationer.

Och apropå funktion, vet inte om lika samma gäller men kanske värt att ha i åtanke.

Kanske bara jag, men mm brukar vara lite "knepig/kämpig" som vanligt när det är större event, som sagt min personliga åsikt efter några år i spelet, så låt inte blodtrycket nå ohälsosamma nivåer vilket just det här spelet fortfarande lyckas med för mig. Kanske är det just därför det fortfarande är kul och har en dragningskraft och som gör att jag återkommer till det nu och då

Personligen rätt "ljum" för de nya utsmyckningarna på tanks'n och för all del de äldre, men så länge knappen för att inte visa dessa finns kvar så gör det förstås inget, undrar om det totalt sett ger fler eller färre (de som ej upptäckt att det går att slå av visning)? Gammal och konservativ där

Edit in,
Kikade igen på videos, och ser att jag saknar "Snow Maidens" (kommer inte ihåg när de var eller några kvinnliga besättningsmedlemmar med perk's?), men framförallt upp till 50% extra bonus på intjänade krediter när man fått klart "by uppdragen" (visst fanns det 2023 eller?)

Edit in 2,
Får gå och ta ett senil-test Snow Maidens och erhållna kvinnliga besättningar var några år sedan lika så bonus krediter, orkar inte kolla fram årtal.

Edit in 3,
Fort och fel
Kvinnliga besättningsmedlemmar även i år, se guiden nedan för 2024, samt kreditbonus.

Holiday Ops 2022: Event Guide,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2022...

Holiday Ops 2023: Event Guide,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2023...

Holiday Ops 2024: Event Guide,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2024...

Citat:

Jason's Assignments

What You’ll Earn

Customization Rewards: One cool inscription, two awesome decals, and two distinct 2D styles with unique Marks of Excellence.
Economic Bonuses: Every assignment completed increases all economic bonuses in Random and Grand Battles, enhancing your credits and XP (Free, Combat, and Crew).

Mer text, och mer text.
Visa signatur