The Callisto Protocol - The DF Tech Review

Permalänk
Medlem

The Callisto Protocol - The DF Tech Review

Synd med dom initiala problemen på Xbox och PC då spelet verkar kul.
Jag kommer vänta till dom har fixat allt som beskrivs i recensionen.

Ska ni spela The Callisto Protocol och på vilken plattform då?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

https://www.youtube.com/watch?v=Psetdjz01mI

Synd med dom initiala problemen på Xbox och PC då spelet verkar kul.
Jag kommer vänta till dom har fixat allt som beskrivs i recensionen.

Ska ni spela The Callisto Protocol och på vilken plattform då?

Ja, jag hade tänkt det. Fick hem det idag (på skiva) till PS5. Men ska spela klart God of War Ragnarok först.

Permalänk
Medlem

Kollar när Lirik lirar det nu på PC, ser ut att vara brutalt icke optimerat.

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Kommer införskaffa det lite senare. På PS5.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

PS5-versionen känns bra efter ett par timmars spelande. Gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag har läst att många misstar spelets shader compilation som lagg och att spelet skulle vara dåligt optimerat och då så klart inte hittar en lösning på det.
Det är UE4 som är kass i grunden och spelutvecklarna måste kompensera för det. Vilket dom inte gjort, än
Bättre att dom lägger till längre laddningstider och att det funkar som det ska när man väl spelar.

Spelar du ett tag, sparar och sen laddar spelet igen så ska det funka bättre då allt finns laddat och klart.
Men det är orimligt spela så.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Bokade i god tid till Ps5 men webbutiken lyckades inte leverera till releasedagen så får vänta till nästa vecka.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr köpte jag det till Series X

Någon som hört något om att de jobbar på att fixa prestandan? Det borde ju lösas förr eller senare, frågan är om man ska skicka tillbaka spelet och byta till PS5 eller vänta någon månad bara. Tråkigt att detta beteende att släppa spel som inte fungerar fortsätter.. De kan ju knappast inte vetat om det liksom.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det på pc sen dag 1 och har inte haft några problem. Jag stängde dock av vsync och motion blur så kan vara därför, läste en review på steam att man borde stänga av det om det var några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Jag har spelat det på pc sen dag 1 och har inte haft några problem. Jag stängde dock av vsync och motion blur så kan vara därför, läste en review på steam att man borde stänga av det om det var några problem.

Det var inte därför. Du hade samma problem som 100% av alla andra spelare på PC men du verkar inte ha märkt av det på något vänster.

#StutterStruggle som DF kör med är ett problem med spelmotorn Unreal Engine 4 och varenda kopia av spelet till PC har exakt samma problem. Utan undantag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Tyvärr köpte jag det till Series X

Någon som hört något om att de jobbar på att fixa prestandan? Det borde ju lösas förr eller senare, frågan är om man ska skicka tillbaka spelet och byta till PS5 eller vänta någon månad bara. Tråkigt att detta beteende att släppa spel som inte fungerar fortsätter.. De kan ju knappast inte vetat om det liksom.

Gjorde samma misstag så att säga, osäker om man ska byta till PS5 eller inte.

De gick ut igår med att man har fixat diverse problem i senaste patchen och de verkar jobba på att få in RT-reflektioner för Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag tyckte spelet i sig var rätt "meh", jag tröttnade och bad om en återbetalning av steam även fast jag spelat 6h, det var helt enkelt för dåligt optimerat.

Spelet ser sjukt jädra bra ut, men är tråkigt linjärt där man inte kan "utforska" något utöver den korridor man mer eller mindre befinner sig i.

De har en super "dodge" möjlighet som när man möter en fiende, t.ex. den mini-boss man möter 4 gånger, kan se till att aldrig bli träffad genom att genomföra denna "dodge" med 100% chans att inte blir träffad.

Spelet har potential men känns halvfärdigt eller avskalat till hälften, tråkigt...men så är min upplevelse!

Permalänk
Medlem

Lyfter denna gamla tråd! Körde precis igenom detta spel och var förvånad över hur bra det var! Att jag missat det! Visst det är lite linjärt ibland osv men jag tyckte att mellansekvenserna, storyn, miljöer osv var riktigt bra! Välgjort och grafiken är ju ruskigt bra! Har allt uppskruvat på max och det är ju galet snyggt! I synnerhet karaktärerna! Verkligen realistisk grafik. Man snackar om Alan Wake men detta är ju snyggare?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem

Har börjat köra Callisto nu när det är i Game Pass. Man har ju typ blivit lurad att spelet skulle vara skitdåligt. 😆 Fightingen är ju riktigt nice och brutal. Roligt att slänga fienden out-of-bounds med handsken. 😆

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Har börjat köra Callisto nu när det är i Game Pass. Man har ju typ blivit lurad att spelet skulle vara skitdåligt. 😆 Fightingen är ju riktigt nice och brutal. Roligt att slänga fienden out-of-bounds med handsken. 😆

Ja till viss del, men sen blir man så trött på all dodge melee lite enformigt gameplay i längden men det kompenseras av att spelet är brutalt snyggt samtidigt så man tänker inte så mycket på det kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja till viss del, men sen blir man så trött på all dodge melee lite enformigt gameplay i längden men det kompenseras av att spelet är brutalt snyggt samtidigt så man tänker inte så mycket på det kanske.

Dodge meleen är inget jag tröttnat på iaf. Du mixar ju upp fighterna med skjutvapen, batongen och GRP. Smartast är att uppgradera GRP först då blir det mindre dodge melee direkt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Dead Space är en av mina favoriter och det här spelet är lika bra tycker jag. Tråkigt att fler inte höll med om det så spelet floppade.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED