Läcka: Warcraft 2 får nyutgåva

Permalänk
Melding Plague

Läcka: Warcraft 2 får nyutgåva

En möjlig överraskning som Blizzard sparat till Warcrafts jubileumsevenemang har läckt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Min första hemsida (mitten av 90-talet) handlade om Warcraft 2
Handgjort HTML i Notepad

Hoppas det kommer en boxad version!

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Gör dom samma som med Warcraft 3 så lär väl detta dö direkt också 🤔

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det samma team och designfilosofi bakom detta som det var bakom WC3 Reforged så lär det omegafloppa.

Men man kan ju hoppas att Blizzard har lärt sig sin läxa och överraskar en positivt. Osannolikt men inte omöjligt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det blir snarare en uppgradering ala age of empires nu när Microsoft äger dom men vi får se, har inga förhoppningar alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det är ju ändå ganska tråkigt att ett bolag som Blizzard förbrukat sitt förtroende hos gamers. Förr i tiden så blev man exalterad om man hörde att de skulle släppa ett nytt spel, numera känner man bara avsky...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är det samma team och designfilosofi bakom detta som det var bakom WC3 Reforged så lär det omegafloppa.

Men man kan ju hoppas att Blizzard har lärt sig sin läxa och överraskar en positivt. Osannolikt men inte omöjligt.

Är det samma team som remastrade StarCraft+BW kan det bli riktigt bra. Håller tummarna 🙂

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Ha! Efter WC3: Reforged som förstörde spelet för alla, så har jag noll förväntningar.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Medlem

Warcraft 2: Remasturd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aritoc:

Det är ju ändå ganska tråkigt att ett bolag som Blizzard förbrukat sitt förtroende hos gamers. Förr i tiden så blev man exalterad om man hörde att de skulle släppa ett nytt spel, numera känner man bara avsky...

Finns förmodligen knappt någon developer kvar från tiden då Blizzard visste hur man gör spel...

Permalänk

D4 är mitt sämsta spelköp någonsin och efter det magplasket kommer jag aldrig mer köpa blizzard-spel vid lansering.

Fool me once...

Permalänk
Medlem

Hårt misstänksam eftersom det är "nya" Blizzard. Tänk, för 3-4 år sedan skulle man blivit exalterad, nu stålsätter man sig bara över den enorma besvikelsen som troligen är på väg att rulla över en...

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit är inte längre bra, alls. Undvik.

Permalänk
Medlem

Jag har nog bara spelat custom games för WC3, själva grundspelet i trean var verkligen inte för mig. Men tvåan är lite mer positiva minnen, kanske blir att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Gör dom samma som med Warcraft 3 så lär väl detta dö direkt också 🤔

Warcraft 3 var ju bättre än 2an på alla sätt och vis även om jag älskade WC2. Finns ingen anledning att göra en nyutgåva av detta.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Warcraft 3 var ju bättre än 2an på alla sätt och vis även om jag älskade WC2. Finns ingen anledning att göra en nyutgåva av detta.

Nja... Sjöslagen får man ändå säga var bättre i WC2.

Permalänk
Medlem

WC2 är nog ett av mina tidiga favoritspel, spelat det mycket.
Gillade aldrig Starcaft el WC3, men WC2 med dess något tydligare (=enklare) grafik tilltalade.
Det gick aktivt på 486:an, men även på många av de efterkommande datorerna.

Battle.Net-utgåvan som kom senare var ju mer slipad och innehöll expansionerna direkt utan att behöva installera separat.
Just konceptet med expansioner var för övrigt hyfsat trevligt, vilket ju är vad WoW fortsatt med. Även flera andra spel hade ju en el flera expansioner där man byggde vidare på grundspelet men utökade det något.
Ta bara Undead Nightmare i en annan nyrelease..

Får se hur det här blir, risken är ju förstås överhängande att det inte blir något vidare..

Permalänk
Medlem

Att Humans och Orcs är identiska så när som på lite spells gör det rätt trist med dagens mått mätt. Musiken är dock underbar och går varm av och till

Permalänk
Medlem

Anledningen är väl att man vill spela Warcraft utan att tvingas igenom de lågvattenmärken som finns i story in WC3. När storyn är bra så är den bättre än WC2, men när den är dålig…

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av Olof_von_Knorring:

D4 är mitt sämsta spelköp någonsin och efter det magplasket kommer jag aldrig mer köpa blizzard-spel vid lansering.

Fool me once...

D4 är riktigt bra just nu, samma om inte snäppet bättre än d3 var i slutet.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Diablo 2 och starcraft remastered är verkligen bra hoppas WC2 blir det med älskade 2an

Permalänk
Medlem

Försökte kisa lite för att utröna om bilden i bakgrunden är AI-genererad. Insåg att jag inte har så pass skarpt öga för det. Jag ger det 50% sannolikhet.

Permalänk
Medlem

Kul. Enligt mig dog RTS genren med WC3 och dess fokus på Hero units som sedan ledde vidare till DOTA och andra sådana spel.

Spelat hundratals timmar av Red Alert Remastered med en kompis.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Nja, jag blev ärligt talat besviken på WarCraft 3 när det släpptes. Hjältar, army cap, 3d-grafik som mest kändes janky, och en story som kändes som en rehash av SC+BW. Då gav jag det max 2/5, idag kan jag sträcka mig till 3/5.

Så för mig är WC2 absolut peak WarCraft.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Kul. Enligt mig dog RTS genren med WC3 och dess fokus på Hero units som sedan ledde vidare till DOTA och andra sådana spel.

Spelat hundratals timmar av Red Alert Remastered med en kompis.

Company of heroes 1 och 2 är kul, jag älskade "war front - turningpoint" och en del andra. Finns gott om nyare och bra RTS spel. Men de kanske inte är lika mainstream som det var med RTS förr.
Andra RTSspel som sålt väldigt bra är HoI, EU och Vic serierna.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Menar mer på att när dom gjorde Warcraft 3: Reforged /Remastered... den failade. Inte originalet - den är classic!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelar fortfarande WC3 nästan dagligen dock inte den nya fula utan originalet.

Permalänk
Medlem

Vill se Diablo 1

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

"Of i go then" "Yes, Milord"
"Join the army they said" "See the world, they said"

Håller tummarna för en bra remaster.. Men deras trackrecord är ju inte direkt på topp.

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Hur vore det om Blizzard släppte Warcraft 4 istället för tramsa runt med massa remasters?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandx:

Hur vore det om Blizzard släppte Warcraft 4 istället för tramsa runt med massa remasters?

Rätt säker på att det aldrig kommer att hända. De använder den världen för sin största kassako, och kommer inte försöka göra någon RTS där. Om det blir någon mer RTS så är det Starcraft då. Det hade funkat för mig, men bra om de gör något helt nytt och inte drar upp Kerrigan, Raynor och de andra igen - och låt för guds skull Zerg vara Zerg i sin egen kampanj den här gången. I HoS så är de ju bara statister när Kerrigan dödar alla.

Visa signatur

5900X | 6700XT