Permalänk
Medlem

Kanske en ny gamepad till pc, min nuvarande Xbox One kontroll driftar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Micro och dammsugare 🥳

Tack för påminnelsen! Jag behöver också en micro. Köpte den billigaste på Clas Ohlson när jag flyttade för några veckor sedan och fasen vad dålig den är. Popcorn klarar den, men inget annat.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Behöver inget så kommer inte köpa något.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Jag kommer att fira Buy Nothing Day then 29:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Kanske en ny gamepad till pc, min nuvarande Xbox One kontroll driftar

8Bitdo Ultimate 2C är populär nu. Relativt billig och finns både med och utan sladd.

Permalänk
Medlem

Inväntar Inets, Amazons och Proshops BW-deals, och hoppas på några riktigt schysta deals på framförallt AM5-CPU:er. 🙏

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Blir ingenting som vanligt sålänge inte någon säljer ett PS5 Pro för 6990kr eller lägre inklusive diskläsare.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

behöver en skägg trimmer men allihopa verkar ju vara skräp

Permalänk
Medlem

Ingenting.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Behöver en ny microvågsugn, väntat till blackfriday utifall att det blir rea på den jag tittat ut.
I övrigt är det lagring som gäller, ssd 2,5a, har precis skrotat en 2TB hdd som jag precis hann göra backup på innan den gick i graven…

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Förhoppningsvis en ps5 slim.

Permalänk
Medlem

Ett tandläkarbesök... jippi

Permalänk
Medlem

Har velat ha ett Logitech G915 Lightspeed Tactile ganska länge så jag lätt kan flytta mig till soffan med datorn inkopplad i TVn och slö-spela spel som fungerar bättre med M&KB än controller. Dock har jag svårt att bestämma mig för TKL eller "full". Föredrar TKL men dom extra macro-knapparna till vänster är väldigt sköna att ha till WoW.

Aja, har några dagar att bestämma mig på.

edit: en kaffe-bryggare med mekanisk on/off-knapp så man kan sätta stickkontakten i en smart-plugg kanske skulle vara intressant.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av orreftw:

Roborock Q8 Max+ med tömningsstation 😄

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb | Skärm: Alienware AW3423DWF
Asus TUF A15 5 | CPU: AMD Ryzen 7 7435HS | GPU: nVidia Geforce RTX 4060 8gb | RAM: 32gb | SSD: 2.5GB

Permalänk
Medlem

En Pixel 8 Pro för halva priset, en Belkin 65w laddare för halva priset och hoppas på nån bra bredbands deal.

Permalänk
Medlem

Blir det bra pris på en vettig AM5-CPU så blir det kanske köp, alternativt en skärm till.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Inget tänkte jag säga, men, Bluetoothögtalare har jag tänkt på. Stationär, nätdriven, liten, men med stort ljud...plus för analoga ingångar också.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk

Ps5 spel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Elgiganten:
Det har blivit så sjukt smutsigt, blir bara värre för varje år som går.
Till att börja med så skriver dom att "Black Friday" är här, hur kan den vara här? Det är en dag, den är inte här. Det som eventuellt är här är "Black Month", det är ju inte ens "Black Week", för den kommer ju nästa vecka.

Sen då så brer dom i år på soppan med nån typ av FOMO-marknadsföring enligt ovan, "vågar du vänta"?

Sist men inte minst så är det som vanligt, sakerna man faktiskt vill ha kommer väldigt sällan på rea, och mycket som är sänkt, har sänkningar som motsvarar vilken xxxxxxx-REA som helst under året.

Sen har man även problemet som @CrazyDriver fick smaka på med butiker som pangar in "ett visst antal".

Summa summarum så har ju hela konceptet blivit totalt urvattnat då man antingen får göra inköp i förväg som man sen får försöka prismatcha eller returnera, alternativt får man vänta men då med "risken" att saker man hade velat köpa har försvunnit.

Känslan är ju precis som tidigare år att det bara handlar om desperata försök att sälja (vilket iofs all handel såklart handlar om), men soppan som har skapats är ju inte på något sätt vettig för konsumenten.

Det är bara att göra som vanligt; köp grejer när det inte är säsong. I somras så såldes tex billiga rx6950 merc vill hag minnas för en billig peng. Vem hade tiden att sitta inne å gamea på sommaren när man har trädgård att sköta? Jag köpte mina värmehandskar i juni månad av samma anledning. På bf brukar jag i regel köpa gräsklipparknivar till min robot, för det är ju verkligen säsong för att klippa gräset nu 😂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Letar några bra mekaniska hårddiskar till en hemma server,annars inget speciellt om inte någon julklapp

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Tack för påminnelsen! Jag behöver också en micro. Köpte den billigaste på Clas Ohlson när jag flyttade för några veckor sedan och fasen vad dålig den är. Popcorn klarar den, men inget annat.

Ajdå, och jag som tänkte snåla och ta en billig micro. Tur jag blev förvarnad. Tackar
Btw..kikat runt och tydligen skall en Andersson runt 1.5k vara väldigt bra. Men vete sjutton om jag vågar lita på det. Har en Andersson dammsugare och det var inte mycket att jubla för, även om den funkat iaf. Nog bättre att hålla sig ifrån budgetmärkena!

Hojta gärna till om du hittar något bra!

Permalänk

Har siktet inställt på soundbar i mellanklassen (typ JBL 500), hade egentligen velat ha en Samsung HW-995D på rea men får avvakta med ett värstingsystem i några år till. Kanske en ny airfryer (en större som passar en familj på fyra + eventuella gäster).

Permalänk
Medlem

Ullunderställ på RVRC 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av techOn3:

behöver en skägg trimmer men allihopa verkar ju vara skräp

Kört med Philips av olika varianter, funkar finfint, framförallt Multigroom series 5000. 👍🏼

Permalänk
Medlem

Jag har redan köpt en LG C4 OLED TV till min PS5 Pro. Inet råkade släppa kampanjen tidigt. Har sedan köpt en garmin Vivofit jr3 klocka till en av barnen. Alla julklappar är även klara. Utöver det så väntar jag tills det drar igång på allvar för att se om det finns något som hamnar på "Villhöver" skalan.

Permalänk
Medlem

Dyker det upp nåt ännu bättre erbjudande på en Oled-skärm än de jag sett så slår jag till! Tycker fortfarande att de är alldeles för dyra.

Vi får se om det kommer en kortare "superrea" under BF.

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk

Jag har haft en rigg i 8 år som fortfarande är väldigt bra, men nu är det dags för renovering:
- Fractal design Torrent chassi (med 5 medkommande fläktar! 2*140 front och 3*120 i botten)
- Gigabyte X870 Aourus Elite Ice moderkort
- AMD Ryzen 9 7900X3d CPU
- Montech DT24 Base fläkt
- Gigabyte Radeon 7900 XT Gaming OC GPU
- Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 4TB
- Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Beast
- ASUS TUF Gaming 1200W Gold PSU

Det går på en hacka, men det var länge sen jag köpte nåt överhuvudtaget för min nuvarande dator. Har funkat bra med alla spel, men nu får Starfield datorn att hänga sig
- Chassi - vet inte vad det är, men väldigt bra även med dagens standarder
- Gigabyte Z170 Gaming moderkort
- Intel Core i7-6700 CPU
- Intel standard CPU-fläkt (Lol)
- Corsair 32Gb (4x8) 2166 DDR4
- Nvidia Geforce GTX 1080 GPU
- SSD M.2 Samsung 256GB
- HDD Toshiba 2TB 7200rpm

Det ska bli riktigt kul att bygga ihop den nya julklappen!

Permalänk
Medlem

Lånelöfte säkrat i banken..
Plundrar samtliga web-butiker..

Permalänk
Medlem

Som vanligt förmodlingen ingenting.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Ingenting. Rena kapitalisthögtider bojkottar jag så hårt det bara går!