Permalänk
Medlem
Skrivet av Dixon:

Är det en hint tro

Jag är visserligen väldigt hygienisk osv men hennes näsa verkar på en helt annan nivå så ja

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Utgifter.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Blev en sån här också till racern. Mycket nöjd. Man kan ju inte ha en biltema-ringklocka på ögonstenen heller

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk

covid och 3 kg nutella

Visa signatur

(Asus Z87-A && i7-4770K && ASUS Strix GTX 970 && Fractal Design Define R4 && Corsair CX500M && Samsung 840 Evo 500GB && Noctua NH-U9B SE2 && (Arch Linux 4.2.3-1 || Windows 10 Pro))

Permalänk
Medlem

En handgjord trälåda med ca 15 olika flaskor med öl och julmust.
Strumpor, godis och ett duschdraperi.

Permalänk

Jag fick Corsair K65 Plus Wireless 75% Corsair MLX Red tangentbord, kalsonger och strumpor av sambo Så jävla ovan med nya tangentbord haha.. Jag hade innan K95 men än så längre är jag nöjd.

Visa signatur

Chassi: Corsair 6500X - Processor: AMD Ryzen 9 9900X - Moderkort: Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - Kylning: Corsair iCUE Link Titan RX RGB 360 Vit - Raminne:G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Royal Neo Guld AMD EXPO - Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 Ti Super 16GB TUF Gaming White OC - Nätagg: Corsair RM750x Shift 750W Vit - M.2: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB x2

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

"Vi ska inte ha några julklappar i år" brukar det låta, men så sitter vi ändå där och öppnar dedär förbannade klapparna i 5h. 😅

Roligaste bytet var från bror och mig.
Fick en parfym och jag kontrade med att ge bort ett komplett uppgraderingskit till datorn.
Stod inte längre ut med att se hans stackars burk från 2012 lida.

Permalänk
Medlem

Dumle 270g, Termossockor, värmedyna Beurer, Bättre begagnad bärbar dator.
Vi skulle inte heller ha några julklappar jag gav iaf bort Polly 400g till pappa och Juleskum till min farmor.

Permalänk
Medlem

Någon skrev "Vilken deppig tråd" ett par inlägg sedan.

Jag och sambon gav bort presenter i värde av ca 10k i år (inga egna barn). Från hennes sida familjen fick vi ett super nice camping kök med tillbehör som vi blev glada för. Väldigt väl tilltänkt present.

Till mina sida familjen så hade vi personliga och väl utvalda presenter till alla. Alla blev verkligen super glada för det vi hade kommit på till dem, och tillbaka fick vi knäckebröd, julmust, tvål.... Mina 50-åriga bror fick panik över att han inte köpt något så när han och has barn fick sina paket av oss swishade han 500 kr till mig för att han hade glömt att köpa något. Den som utmärkte sig var min brorsdotters nya pojkvän som hade personliga små presenter till oss. Hans presenter var mer igenomtänkta en större delen av familjen som hade handlat sina presenter på den lokala Willys butiken.

Så när jag kom hem bestämde jag mig för att födelsedagspresenter/julklappar blir inställda 2025 till min sida familjen. Får se ifall jag kan komma över ett stor-parti med Marabou med kort utgångsdatum för billig peng, så kan alla få en sådan 200g var i år.

Permalänk
Skrivet av Chrisism8:

Någon skrev "Vilken deppig tråd" ett par inlägg sedan.

Jag och sambon gav bort presenter i värde av ca 10k i år (inga egna barn). Från hennes sida familjen fick vi ett super nice camping kök med tillbehör som vi blev glada för. Väldigt väl tilltänkt present.

Till mina sida familjen så hade vi personliga och väl utvalda presenter till alla. Alla blev verkligen super glada för det vi hade kommit på till dem, och tillbaka fick vi knäckebröd, julmust, tvål.... Mina 50-åriga bror fick panik över att han inte köpt något så när han och has barn fick sina paket av oss swishade han 500 kr till mig för att han hade glömt att köpa något. Den som utmärkte sig var min brorsdotters nya pojkvän som hade personliga små presenter till oss. Hans presenter var mer igenomtänkta en större delen av familjen som hade handlat sina presenter på den lokala Willys butiken.

Så när jag kom hem bestämde jag mig för att födelsedagspresenter/julklappar blir inställda 2025 till min sida familjen. Får se ifall jag kan komma över ett stor-parti med Marabou med kort utgångsdatum för billig peng, så kan alla få en sådan 200g var i år.

Vi har bestämt att skippa julklappar mellan de vuxna i släkten sedan mer än 10 år och det är bland det bästa vi har gjort. Blir desto mer presenter till barnen (inte överdrivet mycket ändå) och det man går miste om i form av presenter (som är saker man ofta ändå inte vill ha) tar man med god marginal igen på att slippa stressen och pressen kring julklapparna. Förhoppningsvis har man råd att köpa sånt man vill ha till sig själv ändå.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Lite parfym, pengar choklad godis, lite sängkläder mest.

Permalänk
Medlem

Bra grejer och ett multi verktyg jag inte har bild på

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

En Lundhags Saruk Wool Pile Fleece tröja(/jacka?). Stod mellan den och en Patagonias Classic Retro-X Fleece på önskelistan. Är nöjd, bra passform.

+ en verktygsväska.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!