Lyckades någon köpa ett RTX 5090?

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

Stod utanför inet o köade i lördags på lanseringsevent o fick boka ett 5090 TUF, nu är leveransdatumet på bokningen satt till 7e maj, skönt att det är 2025 iaf ))))

Ni som bokade. Betalde ni hela prisen?

Permalänk
Skrivet av Ali Sina Assadinia:

Vet inte vad alla andra gjorde men min tog jag på faktura, så ändå skönt att inte ligga ute med 28k i ett halv år iaf.
Om du menar om vi fick rabatter eller ej, nej det var till fullt pris.

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

Vet inte vad alla andra gjorde men min tog jag på faktura, så ändå skönt att inte ligga ute med 28k i ett halv år iaf.
Om du menar om vi fick rabatter eller ej, nej det var till fullt pris.

Menade själva reservationen ej rabbat.

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

Stod utanför inet o köade i lördags på lanseringsevent o fick boka ett 5090 TUF, nu är leveransdatumet på bokningen satt till 7e maj, skönt att det är 2025 iaf ))))

Står samma datum på min 5080 Prime som jag beställde på Inet medis i helgen. Man undrar ju om det är en placeholder eller om det är nästa faktiska leverans. Kollar man på proshop så säger dom att dom föväntar Asus 5080 Prime OC i lager den 20 februari... hoppas Asus-budbilen stannar förbi Inet då med...

Är det någon annan som beställt dessa produkter hos inet i lördags som fått något annat datum?

Bygger nytt från scratch, resterande komponenter redan inköpta, ska bli spännande att se hur länge de ska samla damm hehe

Permalänk
Skrivet av StorMatte:

Står samma datum på min 5080 Prime som jag beställde på Inet medis i helgen. Man undrar ju om det är en placeholder eller om det är nästa faktiska leverans. Kollar man på proshop så säger dom att dom föväntar Asus 5080 Prime OC i lager den 20 februari... hoppas Asus-budbilen stannar förbi Inet då med...

Är det någon annan som beställt dessa produkter hos inet i lördags som fått något annat datum?

Bygger nytt från scratch, resterande komponenter redan inköpta, ska bli spännande att se hur länge de ska samla damm hehe

Oklart hur många i den kön hänger på sweclockers, men det kan hända att våra beställningar är inte en del av de kommande leveranserna, utan är som om inet la en ny beställning till ASUS så vi kommer få de senare än alla som köper på nätet när de väl kommer den 20e feb eller däromkring..

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av para008dk:

Jag också beställt Asus 5090 astral OC från komplett men för mig det står - Beställd, förväntas i lager (1 st). Du kommer att meddelas så snart varan har skickats.
Har du också samma status ?

Hur mycket betalade du för det kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali Sina Assadinia:

Det fungerade som så att man betalade fullt pris direkt vid bokningen, ja.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

Oklart hur många i den kön hänger på sweclockers, men det kan hända att våra beställningar är inte en del av de kommande leveranserna, utan är som om inet la en ny beställning till ASUS så vi kommer få de senare än alla som köper på nätet när de väl kommer den 20e feb eller däromkring..

Inte helt omöjligt att det är så! Men jag förstod det från tjejen i kassan att vi skulle få från de kommande leveranserna, men det var oklart om nästa leverans skulle täcka alla 30 (i fallet 5080 Prime OC) förköpen eller om man som längre ner på listan skulle behöva vänta in leveransen(erna) efter det. Hon sa väl typ "Det kan bli leverans allt från nästa vecka till i slutet av mars".

Men sen var det också snack i en annan tråd om att det fanns folk som den 30e fick igenom köp online på kort som inte fanns. Kan ju vara så att dom prioriteras först också, vilket känns rimligt. Men vill tro och hoppas att dom inte säljer nya kort online innan vi får våra beställningar iaf.

Oh well, man kan bara spekulera. Får hålla utkik om de kommer i lager nån annan stans så man kan skära ner väntetiden litegrann om inte inet får in sina samtidigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hur mycket betalade du för det kortet?

34 990:-

Kontaktade deras kundsupport och de kunde då inte säga vart i kön jag låg. Men att min order kommer uppdaterad så fort de visste när nästa leverans är påväg.

Visa signatur

-We are nothing but shadows and dust-

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximusnick:

Det står samma datum för mig. Inet skrev följande på nyhetssidan angående eventet:

"Hur snart du som förköper under eventet får ditt kort kommer skilja beroende på modell. Den generella riktlinjen är att vi förhoppningsvis kan täcka beställningarna i februari – men att vi får reservera oss för att vissa modeller kan dröja till slutet av mars." (https://www.inet.se/nyhet/11614/lanseringsevent-rtx-50-serien)

De la upp nyheten i fredags så det har ju inte gått många dagar sedan dess, så om nu det är maj som gäller istället så har det ju aldrig existerat någon leverans för februari och då kan man ju fundera på varför de skrev februari från första början och ville ha ett förbokningsevent.

Permalänk
Skrivet av Kobs:

Det står samma datum för mig. Inet skrev följande på nyhetssidan angående eventet:

"Hur snart du som förköper under eventet får ditt kort kommer skilja beroende på modell. Den generella riktlinjen är att vi förhoppningsvis kan täcka beställningarna i februari – men att vi får reservera oss för att vissa modeller kan dröja till slutet av mars." (https://www.inet.se/nyhet/11614/lanseringsevent-rtx-50-serien)

De la upp nyheten i fredags så det har ju inte gått många dagar sedan dess, så om nu det är maj som gäller istället så har det ju aldrig existerat någon leverans för februari och då kan man ju fundera på varför de skrev februari från första början och ville ha ett förbokningsevent.

Man får hoppas att de satte ett konservativt leveransdatum för att inte gång på gång flytta bak den, det gör ju att folk blir mer besviken.
Ett företag skulle aldrig klaga över att kund betalar i förväg

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximusnick:

Kan man betala sedan? Det är rätt hög opportunity cost på att ligga ut med så mycket stålar och inget att visa för dom

Visa signatur

I7-4790K - GTX970 - Asus ROG Swift PG278Q >
I7-8700K - 1080ti - Asus ROG Swift PG278Q >
9800x3d - 7900XTX - LG 38WR85QC-W

Permalänk
Skrivet av Sub:

Kan man betala sedan? Det är rätt hög opportunity cost på att ligga ut med så mycket stålar och inget att visa för dom

Exakt, tog min på faktura så just i mitt fall betalar jag inte förrän jag får kortet, det känns rätt tryggt ändå

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

Chattade med deras kundsupport men de ville inte säga vilka kort det var som fanns till bokning. Antog att det var astral eller annat överprissatt. Hade jag vetat att det var TUF till MSRP hade jag också åkt och köat. Bra jobbat

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D • ASUS ROG STRIX X670E-F • ASUS RTX 4090 TUF OC • Corsair 64 GB 6000MHz CL30 • NH-D15 Chromax • 3x Samsung 990 PRO (2 x 1 TB + 2TB) • Be Quiet! Dark Power 13 1000W • Fractal Design North TG Black • Samsung 49" + G7 32" / 2x Ergotron • Herman Miller Aeron Graphite

https://valid.x86.fr/n186ib

Permalänk
Medlem
Skrivet av christianmaximilian:

Chattade med deras kundsupport men de ville inte säga vilka kort det var som fanns till bokning. Antog att det var astral eller annat överprissatt. Hade jag vetat att det var TUF till MSRP hade jag också åkt och köat. Bra jobbat

Skumt, det stod (står fortfarande) ju på eventsidan vilka kort det var. Kunde själva bara avvara en timme till köande så missade.