Smälta kablar med RTX 5090 kan bero på ojämn ström

Permalänk
Medlem

Der8auer har rätt, det hela wooooshar så högt över huvet på de andra två att det är skrattretande.

Hur fan kan de inte begripa att det handlar om praktisk illustration av ett TEORETISKT FULLT MÖJLIGT scenario, INGEN har påstått att det är VANLIGT, eller att det faktiskt är vad som sker/skett. Det är en förbannad TEORI. Herrejävlagud.

Aris och Gerow är lika bakom flötet båda två i just det här fallet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Timmy Fox:

Du har uppenbarligen aldrig varit med om ett reklamationärende. Det är inte helt lika lätt som ett vanligt garantiärende.

Jo och aldrig haft problem att reklamera

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej bevisbörda är alltid på butik första 2 åren.... Och om adaptern som följt med är orsaken så tillhör den gpu
Edit
Samt att du behöver säga att du följt anvisningarna så långt din lekmanna mässiga kunskap går

Hej
Jag kopplade in min nya PSU från Asus i min dator och nu brann min GPU upp. Jag vill reklamera kortet.

Hej

Vad tråkigt att höra. Men tyvärr så kan vi inte göra något detta. Du får kontakta Nvidia.

Folk överskattar verkligen reklamationsrätten. Du måste bevisa att något var fel på produkten från första början.
Tror du på allvar att du kan byta eller reklamera varor de första två åren så fort de går sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jo och aldrig haft problem att reklamera

Kul att höra, hoppar du inte kommer ha det i framtiden heller.

På pappret så kan det stå hur det vill, men i praktiken kommer det innebära att du får övertyga butiken att kabeln eller nätagget pajjade din GPU och att du inte gjort något fel själv samt att d.

...och om du inte ens kan övertyga oss om din åsikt vem som gjort fel i sin design så kommer du få väldigt svårt att övertyga butiken det.

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Hej
Jag kopplade in min nya PSU från Asus i min dator och nu brann min GPU upp. Jag vill reklamera kortet.

Hej

Vad tråkigt att höra. Men tyvärr så kan vi inte göra något detta. Du får kontakta Nvidia.

Folk överskattar verkligen reklamationsrätten. Du måste bevisa att något var fel på produkten från första början.
Tror du på allvar att du kan byta eller reklamera varor de första två åren så fort de går sönder?

Skrivet av Timmy Fox:

Kul att höra, hoppar du inte kommer ha det i framtiden heller.

På pappret så kan det stå hur det vill, men i praktiken kommer det innebära att du får övertyga butiken att kabeln eller nätagget pajjade din GPU och att du inte gjort något fel själv samt att d.

...och om du inte ens kan övertyga oss om din åsikt vem som gjort fel i sin design så kommer du få väldigt svårt att övertyga butiken det.

Jag behöver inte bevisa något alls faktiskt

Ni får lära er och formulera er korrekt... Det är absolut inga problem. De får isåfall bevisa att det inte är en dålig lödning i kontakten. Så länge ni följt de instruktioner som finns så är allt på butikens sida.

Jag tror ni underskattar hur enkelt det är att reklamera...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag behöver inte bevisa något alls faktiskt

Ni får lära er och formulera er korrekt... Det är absolut inga problem. De får isåfall bevisa att det inte är en dålig lödning i kontakten. Så länge ni följt de instruktioner som finns så är allt på butikens sida.

Jag tror ni underskattar hur enkelt det är att reklamera...

Du ska nog läsa lite om reklamationer på nätet

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Du ska nog läsa lite om reklamationer på nätet

Varför? Har själv reklamerat utan problem 20+ gånger... All bevisbörda ligger på företaget i 2å. Om kontakten är bränd får de bevisa att personen har gjort fel och det inte är dåliga lödningar...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Jag behöver inte bevisa något alls faktiskt

Ni får lära er och formulera er korrekt... Det är absolut inga problem. De får isåfall bevisa att det inte är en dålig lödning i kontakten. Så länge ni följt de instruktioner som finns så är allt på butikens sida.

Jag tror ni underskattar hur enkelt det är att reklamera...

Förväxla inte garantiärende med reklamation.

> Har troligen ingen egen erfarenhet med riktiga reklamationer öht
> Tror att folk som inte är 14 år och som själva gått igenom processen ska tro att det i praktiken är så enkelt som det kanske verkar på pappret

Har du nånsin övervägt att verkliga livet är lite svårare an vad en snabb Googlesökning kan få dig att tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Varför? Har själv reklamerat utan problem 20+ gånger... All bevisbörda ligger på företaget i 2å. Om kontakten är bränd får de bevisa att personen har gjort fel och det inte är dåliga lödningar...

De kanske ersätter kabeln, men vill du få grafikkortet utbytt så blir det jobbigare.

Har du dessutom köpt det i olika butiker... mja lycka till.

Permalänk
Skrivet av Timmy Fox:

Förväxla inte garantiärenden med reklamation.

> Har ingen egen erfarenhet med reklamationer öht
> Tror att folk som inte är 14 år och som själva gått igenom processen ska tro att det i praktiken är så enkelt som det kanske verkar på pappret

Har du nånsin övervägt att verkliga livet är lite svårare an vad en snabb Googlesökning kan få dig att tro?

Va? Reklamation är det enklaste, garanti är ju frivilligt....

Jag har reklamerat allt från fönster renovering till automatlåda till spis, kyl och barnvagn.
Aldrig haft strul.
Var sakligt, var trevlig och förstå dina rättigheter.

Skrivet av Timmy Fox:

De kanske ersätter kabeln, men vill du få grafikkortet utbytt så blir det jobbigare.

Självklart måste de laga kortet... Adaptern följer ju med kortet.

Jag fick själv reklamera min adapter till 4070ti kortet och de tog tillbaka hela kortet utan att fråga ens. Och då hade adaptern bara spretiga tampar som var klippta. Inget fel alls på funktion eller värme...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Varför? Har själv reklamerat utan problem 20+ gånger... All bevisbörda ligger på företaget i 2å. Om kontakten är bränd får de bevisa att personen har gjort fel och det inte är dåliga lödningar...

Klart du har

Sluta nu..

När kan du reklamera? Enligt konsumentköplagen kan du klaga till företaget om: felet är ursprungligt och fanns när du tog emot varan (ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt) du köpte varan för mindre än 3 år sedan.

Du måste bevisa att felet är ursprungligt. Om du anser det är fel tycker jag du ska kontakta konsumentverket

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Klart du har

Japp så sent som igår faktiskt var senast. Fick behålla produkten och får en ny idag 👍

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Japp så sent som igår faktiskt var senast. Fick behålla produkten och får en ny idag 👍

Vilket sammanträffade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Va? Reklamation är det enklaste, garanti är ju frivilligt....

Jag har reklamerat allt från fönster renovering till automatlåda till spis, kyl och barnvagn.
Aldrig haft strul.
Var sakligt, var trevlig och förstå dina rättigheter.

Självklart måste de laga kortet... Adaptern följer ju med kortet.

Jag fick själv reklamera min adapter till 4070ti kortet och de tog tillbaka hela kortet utan att fråga ens. Och då hade adaptern bara spretiga tampar som var klippta. Inget fel alls på funktion eller värme...

Finns det garanti på produkter brukar det köras på garantin för att det blir smidigast så för alla parter. Reklamation är en bökig process som sällan utnyttjas för elektronik om andra alternativ finns.

Permalänk
Skrivet av Timmy Fox:

Finns det garanti på produkter brukar det köras på garantin för att det blir smidigast så för alla parter. Reklamation är en bökig process som sällan utnyttjas för elektronik om andra alternativ finns.

Enbart för ÅF, för dig blir det exakt samma sak.
Du lämnar in och får den lagad eller ny produkt.

garantier har oftast 4000 olika saker som inte får ha inträffats och kan nekas.

Reklamation är bevisbörda på ÅF de första 2 åren och de måste kunna påvisa att du har gjort något som påverkat att produkten gått sönder...

Varför garanti skulle vara enklare förstår jag inte

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Enbart för ÅF, för dig blir det exakt samma sak.
Du lämnar in och får den lagad eller ny produkt.

garantier har oftast 4000 olika saker som inte får ha inträffats och kan nekas.

Reklamation är bevisbörda på ÅF de första 2 åren och de måste kunna påvisa att du har gjort något som påverkat att produkten gått sönder...

Varför garanti skulle vara enklare förstår jag inte

Sluta ljug nu.

Att reklamera innebär att du klagar på fel. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år. Du kan till exempel reklamera en vara som fungerar dåligt eller är trasig. Men du kan också göra en reklamation om varan inte stämmer överens med informationen du fått eller inte är anpassad efter ändamålet.

Reklamationsrätt är din rätt att klaga på fel i en vara som du köpt. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år, och inom EU i minst 2 år.
Du kan klaga på fel i följande fall:

Om varan är trasig, bristfällig eller fungerar dåligt. Varan kanske har synliga fel, till exempel transportskador. Det kan också handla om fel inuti varan som gör att den fungerar dåligt eller inte alls.
Om varan inte stämmer överens med informationen. Till exempel om varan levereras i en annan färg eller storlek eller saknar en funktion som fanns med i beskrivningen.
Om varan inte är anpassad efter ändamålet. Alltså om varan inte går att använda till det som den vanligtvis används för. Köper du till exempel en regnjacka som inte tål regn kan jackan ses som felaktig.

Felet ska vara ursprungligt

För att varan ska ses som felaktig ska felet vara ursprungligt. Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte eller tog emot varan.

Felet behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid.

Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel genom att använda den på fel sätt.

Du behöver klaga inom 2 månader från det att du upptäckte felet. Väntar du längre kan du förlora din rätt att kräva något av företaget.

Saknar du originalförpackningen? Du har ändå rätt att reklamera.

https://www.konsumentverket.se/konsumentratt-process/reklamer...

Det är du som ska bevisa det. Ingen annan.Så du kan sluta ljuga nu.

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Sluta ljug nu.

Att reklamera innebär att du klagar på fel. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år. Du kan till exempel reklamera en vara som fungerar dåligt eller är trasig. Men du kan också göra en reklamation om varan inte stämmer överens med informationen du fått eller inte är anpassad efter ändamålet.

Reklamationsrätt är din rätt att klaga på fel i en vara som du köpt. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år, och inom EU i minst 2 år.
Du kan klaga på fel i följande fall:

Om varan är trasig, bristfällig eller fungerar dåligt. Varan kanske har synliga fel, till exempel transportskador. Det kan också handla om fel inuti varan som gör att den fungerar dåligt eller inte alls.
Om varan inte stämmer överens med informationen. Till exempel om varan levereras i en annan färg eller storlek eller saknar en funktion som fanns med i beskrivningen.
Om varan inte är anpassad efter ändamålet. Alltså om varan inte går att använda till det som den vanligtvis används för. Köper du till exempel en regnjacka som inte tål regn kan jackan ses som felaktig.

Felet ska vara ursprungligt

För att varan ska ses som felaktig ska felet vara ursprungligt. Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte eller tog emot varan.

Felet behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid.

Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel genom att använda den på fel sätt.

Du behöver klaga inom 2 månader från det att du upptäckte felet. Väntar du längre kan du förlora din rätt att kräva något av företaget.

Saknar du originalförpackningen? Du har ändå rätt att reklamera.

https://www.konsumentverket.se/konsumentratt-process/reklamer...

Det är du som ska bevisa det. Ingen annan.Så du kan sluta ljuga nu.

Och varför kan inte en bränd kontakt gälla här om jag får fråga? Dåliga lödningar eller något annat går ganska enkelt in under denna rätt....

Edit

https://www.konsumentverket.se/varor-och-tjanster-process/rek...

Edit 2
Varför har du boldat "Du behöver klaga inom 2 månader från det att du upptäckte felet. Väntar du längre kan du förlora din rätt att kräva något av företaget."
Detta gäller när felet upstår hos dig. Inte generellt för samma produkt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Och varför kan inte en bränd kontakt gälla här om jag får fråga? Dåliga lödningar eller något annat går ganska enkelt in under denna rätt....

Edit

https://www.konsumentverket.se/varor-och-tjanster-process/rek...

Edit 2
Varför har du boldat "Du behöver klaga inom 2 månader från det att du upptäckte felet. Väntar du längre kan du förlora din rätt att kräva något av företaget."
Detta gäller när felet upstår hos dig. Inte generellt för samma produkt

Men sluta nu, det är det som gäller och står på deras sida. Om du tycker att Konsumentverket har fel får du kontakta dem.

Berätta, om felet inte uppstår hos den som har köpt varan, var skulle felet uppstå annars? Hos grannen?

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Men sluta nu, det är det som gäller och står på deras sida. Om du tycker att Konsumentverket har fel får du kontakta dem.

Berätta, om felet inte uppstår hos den som har köpt varan, var skulle felet uppstå annars? Hos grannen?

Jag förstår inte din poäng, att en kontakt smälter går under reklamtionsrätten då felet kan uppstå av dolda fabrikationsfel.
du behöver inte bevisa något de första två åren för bevisbördan är på ÅF.

Om de skyller på handhavande fel så säger du att du följt instruktionerna och använt medföljande kablar.

Efter det är all börda på åf och om ni är oense så får det bli en tvist.
Där måste de bevisa att felet uppkom pga att du som person gjort något fel.
Designfelet i hela denna 12vhpwr +4/5000 serien debaklet lär vara vara svårt att bevisa att personen gjort något fel. Då hela kretsen saknar skydd vilket gör att detta är ett dolt fel från fabrik

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Sluta ljug nu.

Att reklamera innebär att du klagar på fel. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år. Du kan till exempel reklamera en vara som fungerar dåligt eller är trasig. Men du kan också göra en reklamation om varan inte stämmer överens med informationen du fått eller inte är anpassad efter ändamålet.

Reklamationsrätt är din rätt att klaga på fel i en vara som du köpt. I Sverige har du reklamationsrätt i 3 år, och inom EU i minst 2 år.
Du kan klaga på fel i följande fall:

Om varan är trasig, bristfällig eller fungerar dåligt. Varan kanske har synliga fel, till exempel transportskador. Det kan också handla om fel inuti varan som gör att den fungerar dåligt eller inte alls.
Om varan inte stämmer överens med informationen. Till exempel om varan levereras i en annan färg eller storlek eller saknar en funktion som fanns med i beskrivningen.
Om varan inte är anpassad efter ändamålet. Alltså om varan inte går att använda till det som den vanligtvis används för. Köper du till exempel en regnjacka som inte tål regn kan jackan ses som felaktig.

Felet ska vara ursprungligt

För att varan ska ses som felaktig ska felet vara ursprungligt. Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte eller tog emot varan.

Felet behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid.

Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel genom att använda den på fel sätt.

Du behöver klaga inom 2 månader från det att du upptäckte felet. Väntar du längre kan du förlora din rätt att kräva något av företaget.

Saknar du originalförpackningen? Du har ändå rätt att reklamera.

https://www.konsumentverket.se/konsumentratt-process/reklamer...

Det är du som ska bevisa det. Ingen annan.Så du kan sluta ljuga nu.

Kan väl tillägga från sidan du ändå länkar till; and I quote:

"
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera i 3 år från köpet. Det gäller även om varan saknar garanti eller garantin gått ut.

Är felet ett ursprungligt fel kan du kräva att företaget lagar eller byter ut varan.

Fel som uppstår under de första 2 åren ses automatiskt som fel företaget ska åtgärda. Det brukar kallas för att bevisbördan ligger hos företaget.

Det räcker att du kan visa att det finns fel. Du behöver inte kunna bevisa vad felet beror på. Företaget måste kunna visa att felet beror på dig eller att felet är normalt med tanke på varans skick för att slippa ansvar.

När det har gått mer än 2 år från köpet behöver du kunna visa att felet fanns i varan redan när du köpte den.
"

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | MSI 5070Ti Ventus 3x OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Kan väl tillägga från sidan du ändå länkar till; and I quote:

"
Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera i 3 år från köpet. Det gäller även om varan saknar garanti eller garantin gått ut.

Är felet ett ursprungligt fel kan du kräva att företaget lagar eller byter ut varan.

Fel som uppstår under de första 2 åren ses automatiskt som fel företaget ska åtgärda. Det brukar kallas för att bevisbördan ligger hos företaget.

Det räcker att du kan visa att det finns fel. Du behöver inte kunna bevisa vad felet beror på. Företaget måste kunna visa att felet beror på dig eller att felet är normalt med tanke på varans skick för att slippa ansvar.

När det har gått mer än 2 år från köpet behöver du kunna visa att felet fanns i varan redan när du köpte den.
"

Är felet ett ursprungligt fel kan du kräva att företaget lagar eller byter ut varan.

Fortfarande du som måste bevisa detta.
Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Är felet ett ursprungligt fel kan du kräva att företaget lagar eller byter ut varan.

Fortfarande du som måste bevisa detta.
Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Nej det måste du faktiskt inte, du behöver påvisa att det är fel.. Står ju i texten du själv länkade ifrån.

Hur många privatperson har den kunskapen? Att kunna påvisa om din gpu går sönder om det är pga dålig lödning, fel i kabeln eller något annat?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Är felet ett ursprungligt fel kan du kräva att företaget lagar eller byter ut varan.

Fortfarande du som måste bevisa detta.
Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Från konsumentverket.
"Enligt konsumentköplagen ses alla fel som upptäcks de första två åren automatiskt som ursprungliga. Under denna tid räcker det att du kan visa att det finns fel. Du behöver inte kunna bevisa vad felet beror på. Företaget måste kunna visa att felet beror på dig eller att felet är normalt med tanke på varans skick för att slippa ansvar.
"
Det säger ju rakt att så länge det finns ett fel såpass tidigt i din ägo.. i detta fall en bränd kontakt. Så är det automatiskt ursprungligt och företaget måste visa att du gjort fel.
Men jag hade haft med en bild som visar att kabeln är helt intryckt så har företaget inget att säga handhavandefel

Edit 00:23:
Länken kan vara bra också.
https://www.konsumentverket.se/konsumentratt-process/reklamer...

Folk frågade om länk, här är länk till citatet.
Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | MSI 5070Ti Ventus 3x OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Från konsumentverket.
"Enligt konsumentköplagen ses alla fel som upptäcks de första två åren automatiskt som ursprungliga. Under denna tid räcker det att du kan visa att det finns fel. Du behöver inte kunna bevisa vad felet beror på. Företaget måste kunna visa att felet beror på dig eller att felet är normalt med tanke på varans skick för att slippa ansvar.
"
Det säger ju rakt att så länge det finns ett fel såpass tidigt i din ägo.. i detta fall en bränd kontakt. Så är det automatiskt ursprungligt och företaget måste visa att du gjort fel.

Menar du att man köper ett produkt med bränd kontakt? Vad förstår du inte i att felet måste ha funnits där från dag 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Menar du att man köper ett produkt med bränd kontakt? Vad förstår du inte i att felet måste ha funnits där från dag 1.

Köper jag en bil, kopplar in laddaren och kontakten i bilen smälter efter två veckor (med orginalkabel). Då måste det vara något fel i kontakten för det ska inte ske om det inte är något ursprungsfel. Samma här.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | MSI 5070Ti Ventus 3x OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Köper jag en bil, kopplar in laddaren och kontakten i bilen smälter efter två veckor (med orginalkabel). Då måste det vara något fel i kontakten för det ska inte ske om det inte är något ursprungsfel. Samma här.

Jämför du en bil med ett grafikkort?

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

Jämför du en bil med ett grafikkort?

Principen är ju samma sak.... Men om du tänker slänga dina saker så fort de går sönder så gör det.

Resten av oss går och reklamerar och får en lagad eller ny vara 👍

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Jämför du en bil med ett grafikkort?

Men människa tänk längre än nästan är lång....

Min t300 rattbas har egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten.
Mina högtalare har medföljande kabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Min laptop har en egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Mina airpods har en egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Min psvr2 har en egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Alla de använder kopplas in i cee 7/3 och dess kontakt i väggen är en cee 7/4 eller vad nu europlug är för standard.
Nvidia går i standarden för 12 pin kontakten.

Händer det inom två år från att jag köpte den är det ett ursprungsfel, upp till säljaren att bevisa att jag använt den fel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | MSI 5070Ti Ventus 3x OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Men människa tänk längre än nästan är lång....

Min t300 rattbas har egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten.
Mina högtalare har medföljande kabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Min laptop har en egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Mina airpods har en egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Min psvr2 har en egen strömkabel, brinner den av sig själv är det fel i produkten
Alla de använder kopplas in i cee 7/3 och dess kontakt i väggen är en cee 7/4 eller vad nu europlug är för standard.
Nvidia går i standarden för 12 pin kontakten.

Händer det inom två år från att jag köpte den är det ett ursprungsfel, upp till säljaren att bevisa att jag använt den fel.

När du vill diskutera samma sak som det jag svarar på så hojta till. Diskussionen jag svarade på handlade inte om kablar.

Permalänk
Skrivet av Spurs89:

När du vill diskutera samma sak som det jag svarar på så hojta till. Diskussionen jag svarade på handlade inte om kablar.

Spelar ingen roll om det är kabel eller kontakten....

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop