Asus lanserar doftmus

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar doftmus

Fragrance Mouse MD101 har en behållare för valfri eterisk olja.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde nog vara både enklare och billigare att bara köpa en doftgran och hänga upp någonstans i datorhörnan. Om man nu suktar efter någon särskild doft när man spelar eller jobbar. Inget jag själv skulle skaffa. Kul om en sån där behållare börjar läcka på skrivbordet.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Doftmus..? Räkor och fisk hoho

Permalänk
Medlem

Får migrän av starka dofter, så denna går fetbort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

drog lite på smilbanden

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Blir köp om det finns nybilsdoft eller krutröksdoft.

Visa signatur

Z690,14700K,4080

Permalänk
Medlem

Första April kom tidigt i år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Ungefär vad jag tänkte i min dåliga humor...

Permalänk

Trodde det handlade om doft baserat på vilket miljö i ett spel man var i.
Se upp med eteriska oljor. Den jag hade irriterade mina ögon.

Permalänk

Ordet det luktar lördag fick genast en ny innebörd i och med det här

Permalänk
Medlem

Varför ska allt lukta? Stör mig på artificiella dofter från tex tvättmedel. Har mycket svårt att förstå varför någon vill ha en doftande datormus.
Samma gäller RGB

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Levereras med den nya spännande lukten 'Handsvett och äggmök', även tillgänglig som smaksättare för vatten!

Permalänk
Medlem

Lite fel utseende på målgruppen som behöver den.

Målgruppen; svettiga, spelande, ickeduschande, RGB älskande gamers torde vilja ha ett annat utseende på musen.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Musikälskare

Blir poppis på kontoret! Man kan micra lax samtidigt för förhöjd effekt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Målgruppen; svettiga, spelande, ickeduschande, RGB älskande gamers torde vilja ha ett annat utseende på musen.

Denna kommentar spelar löjligt bra med den om räkor och fisk...

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Jag slits mellan antagandet att första april kommer tidigare i år eller frågan varför i hela friden man skulle välja att använda just musen som förvaring av denna valfria "eteriska" olja istället för, säg, en lite kopp på bordet.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Blir poppis på kontoret! Man kan micra lax samtidigt för förhöjd effekt

Hmm.. nu fick jag en idé. Lite som hörlurar med noise cancelling så kanske man framkalla den inverterade doften och slå ut den fantastiska lukten av laxen i mikron

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ska detta vara deras svar till folk som har mailat dem och skrivit "Hey Asus, you stink!"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hideo Kojima apparently wanted to coat the disks for his 1988 PC game Snatcher with a chemical that, when heated by being inside the computer, released the smell of blood into the air to enhance the immersion with the "stench of a murder scene." Konami nixed the idea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Borde nog vara både enklare och billigare att bara köpa en doftgran och hänga upp någonstans i datorhörnan. Om man nu suktar efter någon särskild doft när man spelar eller jobbar. Inget jag själv skulle skaffa. Kul om en sån där behållare börjar läcka på skrivbordet.

[sjunger]Med tallbarrsdoft i bilen är man riktigt säker
man kan släppa av en fjärt, som ingen riktigt märker
Min wunderbaum!
Så grön o graun!
Den hänger fraum i rutan på min bil![/sjunger]

Permalänk
Testpilot

Försökte kolla närmare på musen via deras hemsida och fattar inte riktigt grejen med den. Utöver mediokra specs i allmänhet står det förvånansvärt lite information.

Är det någon aktiv dispenser-tech för bättre utsöndring över tid? För annars kan man lika gärna ha en liten skål med bomull på skrivbordet man droppar i med jämna mellanrum, som man gjorde innan luftfuktare med inbyggd dispenser tog fart.

Visa signatur

< R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RX 9070 XT >

< Pixel 8 | XB900N | Reflect Flow Pro >

Permalänk
Medlem

Kul.. Doft-mus.. Finns på krogen. Kolla i barerna.
Ljus eller mörk-håriga.

Alla resurser, ASUS haft, skulle ha lagts på de fina nya grafik-korten som lanserats.

doft-mus, pfft. ( redaktionen har härmed tagits i örat )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Tror målgruppen är de som är fanatiska i doftljus, inreder sitt hem minimalistiskt vitt/trä och har en stor tavelram hemma som det bara står Calvin Klein eller Prada på intill ett kaffebord med inrednings och modetidningar. Den typen.

Visa signatur

5600X | Asus A520M-A II | Samsung 1TB | 32GB 3200MHz | EVGA 1070 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Låter som en perfekt måltavla för lite Liquid Ass, jag hoppas nästan att någon på kontoret skaffar en.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteGus:

Tror målgruppen är de som är fanatiska i doftljus, inreder sitt hem minimalistiskt vitt/trä och har en stor tavelram hemma som det bara står Calvin Klein eller Prada på intill ett kaffebord med inrednings och modetidningar. Den typen.

Jo det är säkert målgruppen.
Men jag skrev om målbruppen som Behöver den. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Åh, herregud, tur att folk snart dragit alla uppenbara skämt. Är det någon risk att den börjar lukta illa? Går det på garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Försökte kolla närmare på musen via deras hemsida och fattar inte riktigt grejen med den. Utöver mediokra specs i allmänhet står det förvånansvärt lite information.

Är det någon aktiv dispenser-tech för bättre utsöndring över tid? För annars kan man lika gärna ha en liten skål med bomull på skrivbordet man droppar i med jämna mellanrum, som man gjorde innan luftfuktare med inbyggd dispenser tog fart.

Undrar typ samma sak.
Värma oljan känns farligt/omständigt och med tanke på att ett AA skall räcka i ett år så går det bort

Ultraljudsteknik eller liknande går också bort pga batteritiden.

Hir fungerar det sen med att oljan skall kunna sprida doft men inte "skivmpa runt" när man fraggar på i quake? Nån slags dyna? Knepigt att diska och ha sig.

Jäkligt skeptisk!

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Åh, herregud, tur att folk snart dragit alla uppenbara skämt. Är det någon risk att den börjar lukta illa? Går det på garantin?

Så länge man rengör den regelbundet samt undviker tvål som stör bakteriefloran håller den sig säkert doftfri i övrigt.

Permalänk
Medlem

Alltså mitt hemmakontor är typ 3x5 meter, kallt, dålig ventilation och luktar div kroppsgaser, tveksam att denna lilla mus skulle kunna tävla med dom "naturliga" aromerna här inne.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|