Fick kortet idag och har 2 problem, än så länge =).
1. VIVO. Det blir väldigt dålig bild när jag ska se på TV´n, det blir riktigt riktigt mörk bild och det vandrar små ränder över hela tvrutan. Det går inte att se på den i stort sett. Jag har kopplat in VIVO addaptern, en rca kabel från comp.out till en scart addapter och in i TV´n. Är det något mer jag ska tänka på eller har glömt? med mitt förra kort (asus fx 5600 inte VIVO) var det bara att stoppa in rca och det blev bra bild direkt. Sen verkar det inte som om jag får någon signal då jag ska köra video in, men jag har inte läst på där så ja vet inte riktigt hur man gör.
2. I manualen står det: AGP bus VDDQ voltage and AGP bus 3.3 voltage should be supplied steadily by your motherboard. Otherwise, your system will crash.
Nu är det så att mitt smartdoctor håller på att grina ihjäl sig över att VDDQ bara ligger på ca 1,5 volt (gissar att det är volt) enligt smartdoctor ska den ligga på 3.3 volt (+-) 0.5 volt, jag kan ju stänga av den alarmfunktionen men kan grafikkortet bli skadat på grund av det?
Avslutar med att berätta att jag fick 1300 mer i 3dmark03 med 9600xt än med fx 5600!
Vänta lite nu, 9600XT måste väl ändå klara 1,5V och inte köra det gamla 3,3V!? Har precis lagt in en beställning på detta kort tillsammans med P4C800-E (AGP 8x). Det måste väl funka!?
1. Jag installerade själv VIVOgrejen idag och det funkar kanonbra. Installera Asus Digital VCR och deras WDMdriver. Innan jag installerade WDM hade jag också konstig bild med streck och störningar. Tanka dom från Asus.com
2. SmartDoctor är buggigt och rapporterar om fel som den inte skall göra. Det kommer nog snart en uppdaterad version av programmet. Kör utan SmartDoctor så länge.
Ursprungligen inskrivet av Guffis Det funkar tyvärr inte, har tankat hem WDM men det blev inte nå bättre, något annat förslag på vad det kan vara?
Ok, så det är ingen fara att den ligger på 1,5 V?
Har du ställt in rätt format, dvs PAL eller NTSC osv? Jag satt och fipplade med det där en stund igår också. Kommer inte ihåg specifika inställningar eftersom jag var så bakis
Har fått till TVout nu. Åkte iväg och köpte en scart-kontakt med en S-video och en rca (bild) ingång samt ljud. Sen så använde jag S-video kabel från VIVO addaptern till scarten och då funkar det. Blev samma resultat som innan när jag använde RCA till scarten. Måste vara något fel på VIVO RCA utgången. Har dock inte fått till Videon in än. I asus vcr är bilden bara svart, verkar inte som jag får in någon signal.