Permalänk

Kritik på min nya sida

Vill ha lite kritik på en sida jag gjort åt en kille jag känner. Just nu när jag skriver detta har jag bara hunnit med designen, gästboken och omröstningen men de ska komma lite mer grejer. Ni brukar ju va stenhårda vad de gäller att dela ut goda ord åt en sida men den här var väl inte helt dum eller?
Sidan då:
http://silfvan.1go.dk/index.php
Kommer nog förbättras ytterligare.
Tack för svaren!

Visa signatur

Så du söker den perfekta sidan om webbradio? Surfa då vidare till
http://www.radioworld.se
där finns allt du behöver veta om hur du drar upp en ström!

Permalänk
Medlem

Tycker den ser ganska bra ut. Simpel men stilren. Loggan ser dock lite o-anti-aliased (eller vad man nu säger... aliased ? ) ut och tittar man på texten i den så ser den ut att vara lite väl komprimerad. Fonten ser lite fel ut också, passar inte riktigt med resten av sidan på nåt sätt. Samma med fonten du använder till rubrikerna i menyn.

Röstade på "Duger helt klart", men om det hade funnits ett alternativ till mellan det och "Yes, väldigt snyggt" så hade jag röstat på det istället

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

1. varför ha en admin-login ruta?
2. behövs annan font men det ska vara sans-seriff
3. bannern är väldigt kantig
4. bakgrunden är lite för ljus

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

jag gillar inte pilarna som pekar emot vänster, snyggare om du fyller ut boxen där ist så att säga.
sen tycker jag rubrikerna(navigation, omröstning...) ser lite halvtaskiga ut, snyggare om du kunde göra dem lite mer stilrena.
och jag hade nog valt en lite mer mörkare nyans av grå att ha som bakgrundsfärg i alla boxarna iom att den "riktiga" bakgrunden är så pass ljus. men det är ju bara jag det...

Permalänk
Medlem

1. admin ruta WTF! ta bort den! lr gömmd en lr vad amn ska säga
2. pilarna är alldess för stora!
3. det är prickar bakom pilarna lr runt om dem spara med högre kvalité!
4. logon e kantig! och texen likaså på logon
5.över den framen du har nyheter skriv mainframe där ett tips

Permalänk
Medlem

Bilden verkar vara förminskad på sidan i jämförelse med den riktiga bilden så att säga.
Pilarna var ingen höjdare heller.
Texten i headrarna till vänster var lite jobbig.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Placera top-bannern i samma table som den övriga sidan för att få det hela med enhetligt och strukturerat.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Hedersmedlem

Tilltalar mig inte alls

Sen som alltid: minuspoäng för tabellerna...

EDIT: Och om du prompt måste använda tabeller kan du väl åtminstonde indentera koden?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Menyernas typsnitt är jobbigt.
Förstår inte vad pilarna är till för.

Permalänk
Medlem

-Använd bicubic resampling när du ändrar storlek på bilder så slipper du sån där hackighet du har i det här fallet (tänker på bilden högst uppe).
-Pilarna får användaren att skifta fokus mot vänster, ut från sidan. På Så sätt tappar personen ifråga intresset för sidan snabbt. Lägg fokus i mitten, och behåll intresset! Du har 3-4 sekunder på dig att påkalla uppmärksamhet, sen sticker 60% av besökarna!
-Typsnittet vid 'omröstning' etc. är alldeles för svårläst.

I övrigt bra struktur

Permalänk
Medlem

Fixa loggan(resize:a den i photoshop eller vad som helst, inte genom att ändra värdena för width och height i koden). Användaren får ändå ladda hela bilden, det går inte fortare för att du gör den mindre på det sättet(plus att det är fult).

Pilarna, som sagt, är inte bra. Pekar, som will2k säger, bort från sidan.

Byt typsnitt för "headers", ser ut som en budgetfont man letade efter när man var mindre och ville ha en häftig smälteffekt på fonten. Passar inte alls in här.

Något slags bakgrundsmönster/-färg, vitt är dels väldigt jobbigt att kolla på samt ganska tråkigt. En gradient, en tapet, snea streck, raka streck, whatever, bara det blir något.

Färgvalet i övrigt är ganska behagligt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.