Permalänk
Medlem

Användare i XP

Jag undrar följande:
Jag har ett lösenord på min användare fast jag vill att när man sätter på datorn ska den logga in autmatiskt. Anledningen till att jag vill ha lösenord på den är att jag kan låsa den när jag går ut osv (windows + L).

EDIT: Kan va bra o nämna att det jag undrar är hur man gör så den loggar in autmatiskt fast fortfarande när min användare är lösenordsskyddad också

Permalänk
Medlem

control userpasswords2 i kör, sedan bocka ur rutan lösenord och användarnamn måste användas vid uppstart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andre26
control userpasswords2 i kör, sedan bocka ur rutan lösenord och användarnamn måste användas vid uppstart.

Öh va?
control userpasswords2? Vad e det? Och vart?
Kan du förklar en gång till lit emer specifikt?
Har svenska versionen av XP också så om kan e gullig kan du ta det på svenska

EDIT: Jaha nu fattar jag.. googlade lite.. start > kör > control userpasswords2

ok men nåt om att bocka av anv och lösen vid uppstart hittar jag inte.

EDIT2: Ok jag gjorde typ så fast då loggade den automatiskt in som administratör :S

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska markera DIN användare också innan du trycker verkställ eller OK efter att klickat ur kryssrutan. Du får då ange lösenordet för ditt konto sen fungerar det fin fint.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

nej det går inte göra så :/
alltså.. trycker man på den bocken blir allt grått (iklickbart) och så vidare..
det går inte markera en anvädare osv...
man kan däremot ta bort administratör som användera men det vill jag absolut inte.. det kontot ska ju ba kvar...

Permalänk
Hedersmedlem

Testade precis så nu, väljer jag mitt konto och klickar ur, sedan verkställ får jag upp frågan om att ange lösenord till mitt konto ('aqualize'), låter jag administratör vara markerad och klickar ur så frågar den efter det lösenordet till 'admin' -kontot.

Edit:
Jag läste min text i förra inlägget några gånger för att inse att den kanske inte var helt tydlig om det här. De där 'innan' och 'efter' var nog inte så bra utplacerade

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag har ett liknande problem. Jag har nyligen köpt en skrive som jag har kopplat i, sen nu efter att jag har gjort det så kommer användare "Sebbe" upp och jag måste trycka "ok" för att logga in på datorn. Innan jag installerade min skrivare så kom inte den rutan upp. Jag har kollat lite på användarkonton osv, men förstår inte vad jag ska göra för att det ska försvinna.

Ngn som vet hur jag ska bära mig åt?

Visa signatur

ZeB @ amd64 3200+ Geforce Fx 5900 Xt
128Mb 120Gb 1024 Ram

Permalänk
Medlem

nej du jag vet inte.. Aqualize det e konstigt för det ser inte likadant ut för mig.
om jag bockar av det så bockas den bara inte av på samma sätt som för "er".

hmm hur ska man nu lösa detta?