Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk

ny design... kritik please.

Tja en ny design, som ska användas skarpt för ovanlighetenns skull.

Vad tycker ni:
http://www.hoglind.org/templ/test/

Vad är bra och vad är mindre bra? Vissa delar ska fyllas med mer info i den kodade varianten. Exempelvis vänsterkolumnen och de två mellersnta.

Och plz. Do not Ripp !!!

// björne

Permalänk
Medlem

Mycket bra design.. bättre än den förra (den blå).
Den här är lättsam i färgtonen och lättläst. Du kunde göra menyns text lite mörkare så det syntes tydligare vad som stod där. Det var nog annars allt

fint jobbat...

Visa signatur

Jorden är rund, det är jag säker på.
Kolla min blogg vettja. http://eboberg.blogspot.com

Permalänk

Den ser väl ut precis (eller ungefär) som alla dina andra designer du har gjort som jag har sett.
Upplägget är väldigt bra men färgerna är jättemesiga och jag tycker inte det är behagligt att läsa så ljusa färger mot varandra.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Kanske skulle lägga till nån tilläggssfärg... för att skapa focus, men jag vet inte.

Permalänk
Medlem

Det bästa av dig jag sett är din www.hoglind.org.. den här är ju inte alls dålig, men alldeles för dålig kontrast.. behövs någon klar och stark färg.. och sen skulle det vara kul med något lite roligare än en ”big company lookalike site”

Visa signatur

Don't jump to conclusions before the gun is loaded

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med om kontrasten, jag har ingen CRT att kolla med, men nånting säger mig att du inte satt på en Powerbook när du gjorde den där sidan

För övrigt ser den bra ut, tycker dock att den "faller sönder" lite i underkant. Skulle behöva något som stängde av den, någon form av footer, bottomframe eller vad du nu kör med.

Edit: scratch that, det var bara min kära Firefox som inte laddat klart

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att den är skitsnygg, och lite snyggare än den gamla..
Men jag håller med KentRoyal om att det är svårt att läsa text mot en bakgrund som är så pass lik.
Jag syftar då på den grön-grå-aktiga färgen som bland annat finns uppe till vänster...

Mjaja, nice iaf...

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg... förutom killen till vänster i största bilden... han ser lite "störd" ut på nått sätt - hukar och håller ut underläppen...

Gillar starkt färgschemat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLEoN
Det bästa av dig jag sett är din www.hoglind.org.. den här är ju inte alls dålig, men alldeles för dålig kontrast.. behövs någon klar och stark färg.. och sen skulle det vara kul med något lite roligare än en ”big company lookalike site”

Den var snygg, men kommentaren citerad ovan "big company lookalike site" känns träffsäker... den är snygg som sagt men ser inte unik ut över huvudtaget. Anonymt, sterilt och fräscht, men intrycket blir liksom en i mängden... Svårt att säga dock, med tanke på att den oundvikligen också blir anonym tack vare lorem ipsum...

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osaou
Riktigt snygg... förutom killen till vänster i största bilden... han ser lite "störd" ut på nått sätt - hukar och håller ut underläppen...

Gillar starkt färgschemat!

tack, och jag håller med om bilden. Det kommer vara ett flash-bildspel där sen.

Permalänk
Medlem

Ser riktig proffsig ut!

Permalänk
Medlem

Otroligt snygg design, jag gillar färgerna
samt färgtoningarna, och layouten är bra upplagd.

keep the good work up

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är lite rörigt. Man vet inte riktigt vart man ska rikta blicken först. Är det inte lite snålt med plats för nyheter också? Annars var den väl ok

Permalänk
Medlem

Mycket snygg och företaglig, men menyn känns lite konstig.

Permalänk
Medlem

den var helt underbar!! det är allt jag har att säga nu:):)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan inget annat än instämma med nystan.
Färger, design, allt tycker jag ser kanon ut!

Mycket fint arbete!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skön, men vitt på ljusgrönt är lite jobbigt.
Lite mörkare grönt tack.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'