Egna HL2 Scenarion i Hammer 4.0

Permalänk
Medlem

Egna HL2 Scenarion i Hammer 4.0

Hej jag undrar bara hur man skall ställa in Hammer 4.0 för att man skall kunna göra egna singelplayer scenarion. Har hittat hur man ställer in för CS Source och testat att byta ut mot HL2 istället men det funkade inte. Har antagligen gort något fel. Men om det finns en sida som det står just om hur man ställer in det och kanske tipsar om hur man gör lite enklare singelplayer scenarion så vore jag tacksam. Har sökt på google men hittade inget "vettigt".

Detta är btw felmeddelandet jag får upp förstår inte hur jag skall göra.

Tack

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk

Hade också problem med gameinfo.txt filen, nu har jag inte samma version av hl2 som du verkar det som. Jag har fått sätta gameinfo.txt adressen till "D:\program\Half-life 2\SteamApps\nizor2k@hotmail.com\sourcesdk\cstrike_sample_content". Kanske kan hjälpa!

Permalänk
Medlem

Tror jag fixade det nu, men jag får upp detta när jag skall testa mina banor.

** Executing...
** Command: "H:\Spel\Valve\Steam\SteamApps\x_killer90@hotmail.com\sourcesdk\bin\vbsp.exe"
** Parameters: "H:\Spel\Valve\Steam\SteamApps\x_killer90@hotmail.com\half-life 2\hl2\maps\Test"

Valve Software - vbsp.exe (Nov 4 2004)
1 threads
Unable to find gameinfo.txt relative to 'H:\Spel\Valve\Steam\SteamApps\x_killer90@hotmail.com\half-life 2\hl2\maps\Test'. Solutions:

1. Set environment variable 'VPROJECT' to the path where gameinfo.txt is.
2. Place 'H:\Spel\Valve\Steam\SteamApps\x_killer90@hotmail.com\half-life 2\hl2\maps\Test' below the path where gameinfo.txt is.
3. Add -game <path> on the command line where <path> is the directory that gameinfo.txt is in.

** Executing...
** Command: ""
** Parameters: +map "Test"

Den vägrar starta den.

En annan sak, jag hittar inte vart jag lägger till t ex combines och andra fiender.

Tack ingen!

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

www.half-life2.se

Diverse guider finns.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

De har inte släppt hela SDKn än.

http://collective.valve-erc.com

Kan läsa om det där, SDKn ska släppas denna veckan.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

vad är hammer och hur får man tag på det?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adapa
vad är hammer och hur får man tag på det?

Vet du inte vad det är ska du inte bry dig heller

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Varför ska man inte det? Får man inte fråga? Är det fel att fråga? Är det dåligt att lära sig nya saker?

För mig handlar ett forum om informationsutbyte. Istället för att skriva "Vet du inte vad det är ska du inte bry dig heller" kunde du lika gärna ha skrivit "en editor till HL2" (gissar jag på att det är)...

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kommer passa perfekt som lärare i framtiden, det ser jag redan nu.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk

Hammer är en editor som finns till bla HL och HL2. Hette tidigare WorldCraft. Använs för att göra banor till spel. Tar ett tag att lära sig och ännu längre att bli bra på det. Men det är ganksa kul att sitta och mappa lite.

Permalänk
Citat:

Vad är det där för jävla pubertetsbajseri? Håll din käft stängd om du inte kan bete dig normalt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Hammer är en editor som finns till bla HL och HL2. Hette tidigare WorldCraft. Använs för att göra banor till spel. Tar ett tag att lära sig och ännu längre att bli bra på det. Men det är ganksa kul att sitta och mappa lite.

Hammer är en editor som finns exclusivt till HL/HL2. WC finns däremot till flera andra spel.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Vad är det där för jävla pubertetsbajseri? Håll din käft stängd om du inte kan bete dig normalt.

Behöver inte änns komentera din mognadsgrad då det klarar du själv av väldigt bra.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Varför blir det alltid så här? Det är helt otroligt. Kan alla bara lugna ner sig!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. bomber3 vad har jag gjort dig någonsin?

Visa signatur

Dell: P4 3,2 EE, 1024m DDR 400 mhz, Leadtek 6800LE 16/6, 345/830,
2*120gb SATA, Dell 19" TFT
3dmark03: 11600 3dmark05: Feta artifakter :(

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adapa
Tack för svaret. bomber3 vad har jag gjort dig någonsin?

Det är inte menad som personligt och tyvärr så var det en dyng svar från mig vid den tiden... skulla kanske sovit istället, blir lite kinkig verkar det som

Visa signatur

ATI TALIBAN.