Permalänk

Långsam fläkt!

Tjo!

Det är så att min lillebrors sibadator stänger av sig när man spelar spel på den. jag har installerat speedfan för att kontrollera fläktarna när temperaturen går upp. Detta fungerar inte och jag undrar om det finns något man kan göra... finns det något annat program som höjer fanspeeden? Denna dator är en sibadator, fujitsu-siemens och vi köpte den för att spela spel på den, så det känns lite surt. dessutom kan jag inte öppna chassit, för då går garantin...

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk
Medlem

Okej men om den stänger av sig när du spelar på den så är det ju fel på den alltså gå till siba och säg att den stänger av sig när jag spelar spel.

Vad har du för grafikkort? för på nya kan du kolla vilken temp den har på inställningarna på skrivbordet

Permalänk
Hjälpsam

Lite beroend epå moderkort och BIOS, men det bör finnas inställningar i BIOS på vilka temperaturer som fläktarna skall varva upp.. Om inte det fixar det.. ring SIBA.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Gör såhär: Ring siba och säg att det hörs ett skramlande ljud. Säg att du tror att en sladd ligger emot en fläkt och att den förmodligen bara är att pilla bort så går det över, och fråga om du får öppna lådan för att rätta till felet. Du kan ju säga att du är duktig på datorer blabla.
Klart

Jag gjorde så, och nu har jag flyttat över allt till ett annat chassi, satt ny kylning på graffekortet och lite annat skoj. Lite jobbigt att flytta in allt igen bara ifall nåt pajar. Fast då var det ju inte mitt fel