Permalänk
Medlem

Datorköp - kommentarer tack.

Thermaltake Soprano VB1000BWS Super Miditower BLACK/SVART + Window ATX without PSU/utan nätagg.

Tagan 530W, Easyconnect-series

AMD Athlon64 San Diego 90nm 3700+ 2.2GHz 1Mb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939

DFI Lanparty nF4 SLI-DR nForce4 SLI 4DDR-DIMM 2PCI 4PCIe SATA Audio DUAL GB-LAN Firewire Socket939 ATX

OCZ EL Dual Channel Platinum 2x1024Mb (tot. 2048Mb) 2-3-2-5 DDR PC3200 400Mhz

Western Digital Caviar WD2500KS 250Gb 7200rpm 16Mb S-ATA2

blir detta ett bra grundpaket? (vet att jag inte har ngt grafikkort, kikar på det senare ) har ungefär 1000 pix till att lägga om nån av er har förslag på någon del som bör uppgraderas.

Behöver man köpa till SATA-kabel, eller följer det med moderkortet?

tacksam för synpunkter å kommentarer.

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk

Ser bra ut, däremot om jag fattat det rätt så ska DFI vara krångliga om man inte kan settings och klockning bra så... Tänkte så du bara vet det...
Jag har också en TT Soprano och tycker den är okej, bytte från Chieftec Matrix och Intel Boxed CPU-fläkt till TT Soprano och Thermaright XP-120 och då sänktes mina temps med 20 grader :P, är bra luftflöde i sopranon
inte för högljudda fläktar heller...

däremot när du ska montera allt så var försiktig, sopranon har en och annan vass kant... var även en aning bökigt att få in mitt nätagg då kontaktmodulen på översidan var ivägen, fick skruva loss skiten sålänge ^^

hmm, vad kan jag säga mer? smidiga clips, kräver inga verktyg vid enhetsinstallation...

kan uppfattas en aning plastig först men när jag fått allt på plats och så så kände jag inte av det längre ^^

ang detdär med medföljande SATA-kabel kan jag ej svara på men tror att det gör det iaf, har följt med med mina tidigare köpta moderkort.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

DFI-moderkorten är inte svårare att använda än något annat, skillnaden är bara att man får en hel hög med extra inställningar som gör det till ett utmärkt val för någon som vill överklocka.
Sen så är de ju väldigt bra kort i allmänhet, så jag rekommenderar det kortet du valt! SATA-kablar följer med.

Jag är dock tveksam till att den där hårddisken funkar eftersom det är SATA2 och moderkortet har SATA-kontakter... Titta på någon Seagate-hårddisk, de är stabila och tysta!

Permalänk
Medlem

Ang. SATA2, trodde det var det NForce4-chippen klarade?

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p