Behöver hjälp. GAINWARD 6600 ULTRA/1780 256MB
Tjenare!
Jag har skummat igenom lite här på forumet för att hitta lite information och mitt nya grafikkort som jag fick i födelsedags present eftersom jag har fått problem med det när jag spelar.
Drar jag igång till exempel World of Warcraft eller Call of Duty II så blir modellerna och texturerna helt konstiga och jag har sett att flera här har fått samma problem med dessa kort.
Här är en länk till ett screenshot jag tog för att visa problemet.
http://img97.imageshack.us/img97/4291/grafikfel9cl.jpg
Vissa sa att det kan ha med okompatibilitet mellan moderkortet och grafikkortet eller om man har för låg volt i nätaggregatet. Nu är det så att jag har testa lite och mätt temperaturen på GPU:n. Jag ligger på en runt 38-41C och när jag spelar WoW ligger den runt 46-48C.
Mitt nätaggregat är däremot på 250 Volt vilket kanske är för lite eftersom grafikkortet kräver en hel del ström för att funkera korrekt.
Kommer ej ihåg vilken Ampere aggregatet ligger på.
Min dator är från mellan November 2002 och till sommaren 2003 kommer dock inte ihåg när den byggdes ihop men jag antar att det var någon gång då.
Här är en liten lista på min dators specifikationer.
Modell: Fujitsu Siemens Scaleo 800S
Processor: Intel Pentium 4 2.53Ghz
System modell (moderkort): MS-6567V2 (OEM)
Minne: 512MB DDR
Grafikkort: GAINWARD GeForce 6600 Ultra/1780 256MB (8x AGP funkar på 2x och 4x med)
AGP: 2x, 4x
Är det nu så att det kanske är att mitt moderkort är för "gammalt" för mitt nya grafikkort eller kan det vara att den inte får tillräckligt med ström från nätaggregatet som orsakar dem där "spikesen" på 3D modellerna (artefakt?)?
Skulle vara helt ok ifall någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig
/Phrenetic2k4