Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk

Omega Buggar loss :/

Jag sitter med ett Ati Radeon 9600XT 256mb. Är helnöjd med det. Så efter en formatering så lade jag in dom nyaste Omega drivsarna.
Jag kör mest WoW och då är det skitbra (Tycker jag) Med game profiles. Jag switchar allt till mycket ljusare osv.
Men om jag försöker starta CS så fuckar det helt! Även om jag tvingar den att köra i 1152 så blir det istället som window mode fast utan ett fönster. Det liksom blir som en bild på skärmen.

När jag sedan stänger av spelet så hänger det sig i 1024 :/ Den går att ändra neråt, men står som max upplösning. Jag kan dra ner den till 800*600 men inte längre upp. Om jag sen startar om datorn så står den fortfarande på 1024, men jag kan dra den ända upp till 1280.

Varför blir det såhär? Det blir så med alla spel utom med WoW av vad jag testat. Och VARFÖR hänger det sig på 1024? :/ Har prövat med olika Omega verisioner och jag tänker inte byta pga att jag gillar allt med det (Förutom problemen såklart )

EDIT: Lyckades ändra någon inställning så att jag kunde ställa upp upplösningen igen. Men så hände det. Jag startade om datorn för att den ville det men när jag loggat in och datorn laddat klart började allt flimmra. Det blev myrornaskrig i lila linjer. Det stod ett medelande på skärmen som var typ att skärmen inte kunde arbeta på den frekvensen. Så efter att detta hänt ett par gånger och jag inte ens hunnit ändra någor eller installera om :/
I all ilska resulterade det i en formatering. Sitter på min crappy dell laptop nu

Visa signatur

easy as Dell