Permalänk

Superelakt virus

Tjena,

Idag körde jag lite dataspel på datorn och hade igång MSN. Sen var jag borta en timme ungefär från datorn och när jag kommer tillbaks är skärmen svart. Jag startar om datorn (med knappen då CTRL-ALT-DEL inte fungerar).

Allt som hörs nu är ett ljud, "da-doing-da-doing-da-dii - ahh" som upprepas tills jag håller på att slita håret av mig.

Jag startar om och får samma ljud. Skärmen svart. Tangentbordet verkar vara bortkopplat.

Jag testar att koppla ur hårddisken men får samma ljud ändå. Försöker boota från CD men får bara samma svarta skärm och ljud, får inte ens upp BIOS skylten på skärmen.

Nu undrar jag hur jag ska gå till väga, hårddisken kan jag i värsta fall formatera via en annan dator. Men hur kan jag nollställa BIOS minnet? Eller vad tror ni jag ska göra?

Tacksam för svar. Säg bara till om jag kan ge mer info som hjälper på vägen.

Permalänk

Läs manualen till ditt moderkort, där borde det stå hur du nollställer bios. Annars brukar det räcka med att ta ur det lilla batteriet på moderkortet och vänta en liten stund.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

Nu har jag kopplat ur floppy, disk och cd-läsare. Vid omstart kommer BIOS skylten upp och efter det kopplade jag in HD igen och nu fungerar windows... Mycket märkligt, har kört AVG och McAfee. Hittade spyware men inget virus som stämmde med mina symptom.

Ljudet som hördes när jag startade datorn innan kom från högtalarna om någon undrar.

Permalänk
Medlem

Låter som att det är något alarm för att en fläkt inte startat upp,eller temperatur alarm som ballat ur.