Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nu har inte jag något med hur forumet sköts att göra, men jag är emot en egen forumdel. För det första finns det inte tillräckligt med underlag för ett eget forum, och för det andra skulle det isolera foldarna från resten av siten. Bättre att posta i ÖÄ/Hobby och fritid. (Tycker hela tråden borde flyttas dit)
Om du ser dig omkring på nätet och tittar lite på de andra foldinglagen, framförallt toplagen, så kommer du se att det visst finns underlag för en ny forumdel. Ta till exempel hardocp.com eller overclocking.net. Båda siterna kan jämföras direkt med sweclockers och har framgångsrikt väckt intresse hos sina användare just genom att ge dem plats. Overklocking.net har ett mycket bra forum och hardocp.com har tilldelat sitt foldinglag en egen site, hardfolding.com.
Det går inte att förneka att dom har tagit ett steg längre och lyckats med att få sina användare intresserade och motiverade att donera sin processorkraft.
Ta gärna en titt bland vilka lag som har många användare och vad dom gör för att få nya och för att hålla kvar dom gamla.
Jag tvivlar på att foldarna skulle bli isolerade eller så förstår jag inte vad du menar med det. Jag tror inte att folk som skriver i folding-delen skulle sluta att skriva i andra forumdelar och jag tror absolut inte att folk som skriver i andra forumdelar på något sätt skulle förakta dom som foldar och hålla sig borta från delen av forumet.
Isolerade är dom om något NU! Foldingen är instängd i en tråd under "Microsofts operativsystem".
Att flytta tråden till "Hobby och Fritid" är nästan lika ologiskt som att ha den där den är nu. Har du sett beskrivningen för den forumdelen? "Fordon, övrig teknik, inredning, mat, kläder, musikinstrument, friluftsliv, resor, idrott med mera." Under var lägger du in Folding@Home? Övrig teknik? Njae, jag tror inte det. Det skulle vara under "med mera" i så fall. Men ska vi följa ditt resonemang, om det är så du har tänkt, så kan vi lika gärna flytta hela forumet dit? Allt går ju in under "med mera".
Jag är nog inte ensam om att tycka att Folding@SweClockers.com inte är mån om sina användare. Om det förblir så här så kommer intresset för sweclockers foldinglag att dö ut, det är redan på god väg med bara 177 av 990 aktiva användare.
Tråden som finns nu har svämmat över för länge sedan, men vart ska man annars posta sina frågor, diskutera konfigurationer, klienter, foldingriggar, poäng, optimeringar, rekrytering osv?
Jag får känslan av att du inte är tillräckligt insatt för att se behovet. Jag vill gärna veta hur du tänker och om mitt utlägg har fått dig att inse att det finns ett större behov än en klistrad tråd i en forumdel som knappt har med saken att göra, förutom att det finns klienter som stöds av Microsofts operativsystem.