World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
2.4 ska bli spännande...vill in på PTRen men blir ju inget med det alls

Personligen håller jag inte med tyvärr. Tycker inte om det blizzard gör med all badge gear och annan farm gear de ger oss. En av kryddorna när man kör instancer enligt mig är hoppet att just den item som du så gärna vill ha skall droppa...Det har blizzard tyvärr till stor del tagit bort pga all badge gear och lättillgängliga pvp items.

Jag kör i en casual guild som gör kara/gruul/za tex men det mesta som droppar där är rätt ointressant då badge/pvp gear som jag har är bättre. Iom dessa nya vädigt bra badge items som kommer i nästa patch så kommer det bara handla om att farma kara för badges då inga av de instancer vår guild klarar av har i närheten så bra items.

Förstår inte varför de istället inte kunde dra ner svårighetsgraden lite på vissa av end-game instancerna för att på så sätt göra att fler får möjligheten att se dem samt att få bättre gear.

Tappat motivationen på sistone och det här gör inte saken bättre...kanske är ett bra tillfälle att lägga ner helt.

Permalänk

Jag hatar min Feral Druid. I Arenan kan jag knappt göra ngn nytta.. GAH! lagt ned så mycket tid och kraft på den alltså..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag hatar min Feral Druid. I Arenan kan jag knappt göra ngn nytta.. GAH! lagt ned så mycket tid och kraft på den alltså..

Tyvärr, vill du köra arena någotsånär seriöst så får du specca resto.
Personligen skapade jag en pvp-alt istället

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
- Nurturing Instinct increases your healing spells by up to 50/100% of your Agility, and increases healing done to you by 10/20% of your Attack Power while in Cat form.

Verkar som om feral-dps-druider blir lite buffade i 2.4 med

Ligger själv på ca 1600 AP nu @ level 66, tycker man borde rätt lätt hamna på andra sidan 2k sträcket när man tagit 70 så det blir en ganska nice bonus

AGI borde väl hamna kring 500 rätt snart med så mina heals bör väl gå från knappt märkbara till ganska ok

Hoppas bara på att det kommer lite sjysta ändringar så man kan göra något annat än att hela i pvp som druid.

Jag har runt 3k ap med kara-gear på min druid så det skulle ge +600 på inkommande heals, synd att det inte gäller björnform med bara.

Fast jag kommer inte speca om för att ta den talenten, tycker inte det är värt det.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Jag kör i en casual guild som gör kara/gruul/za tex men det mesta som droppar där är rätt ointressant då badge/pvp gear som jag har är bättre. Iom dessa nya vädigt bra badge items som kommer i nästa patch så kommer det bara handla om att farma kara för badges då inga av de instancer vår guild klarar av har i närheten så bra items.

Förstår inte varför de istället inte kunde dra ner svårighetsgraden lite på vissa av end-game instancerna för att på så sätt göra att fler får möjligheten att se dem samt att få bättre gear.

Tappat motivationen på sistone och det här gör inte saken bättre...kanske är ett bra tillfälle att lägga ner helt.

Håller med till 100%, är själv i samma sits. Det kommer sluta med att man farmar Kara för badges en gång i veckan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Håller med till 100%, är själv i samma sits. Det kommer sluta med att man farmar Kara för badges en gång i veckan

Eller farmar alla instanser, då badges droppas från varenda instans nu.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Personligen håller jag inte med tyvärr. Tycker inte om det blizzard gör med all badge gear och annan farm gear de ger oss. En av kryddorna när man kör instancer enligt mig är hoppet att just den item som du så gärna vill ha skall droppa...Det har blizzard tyvärr till stor del tagit bort pga all badge gear och lättillgängliga pvp items.

Precis så är de nog för många. Jag sitter bara o grindar mats med min alt prälle för att få tiden att gå till AoC kommer, kanske de är ett dåligt spel, men WoW har sjunkit som en sten sen nyår för mig. Kommer lugnt att släcka mitt konto när Conan kommer.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag började spela WoW ett par två månader innan TBC släpptes och hann således aldrig vara med om lvl 60 endgame, så där har jag väl inte stenkoll, men det känns ändå som att jag kan göra en hygglig jämförelse utifrån vad jag fått höra.

Wellfare epics och det nya pvp systemet har förstört spelet. Konsekvent under den tiden jag har spelat har allting gjorts lättare, alltid smidigare och mer tillgängligt. . Utifrån, återigen vad jag hört, var tex lvl 60 dungeons något helt annat än dagens lvl 70 instanser. S1 grind för alts är väl mer eller mindre lika obligatoriskt som skolgång numera?

Att säga att spelet hela tiden har blivit lättare att spela och att mindre prestation krävs av spelaren är i mina ögon ett faktum. Varför?

Pengar och flera kunder. Jag blir så jäkla lack på att allting ska göras tillgängligt för sjutioelva miljoner elva-åringar.
Jag blir så lack.
Som det är nu är spelet en enda lång röd matta, med en ledstång, som leder till epics(!!!111). Det krävs ingen begåvning och det enda, DET ENDA, du behöver investera är tid. Att göra PvE encounters lättare skulle vara ett jäkla skämt. Att göra det lättare att skaffa riktigt bra(!) gear skulle vara ett skämt. Ett skämt. Jag ångrar att jag inte började spela redan när det släpptes.

Permalänk
Medlem

S1 gear och massor av badge loot precis innan expansionen var väntat.
Blizzard har inte så mycket mera att tillföra TBC innan WOTLK kommer och måste på något sätt hålla intresset vid liv.

Onekligen kommer vi återgår till det gamla goda grindet i expansionen utan gratis epix direkt efter målgången vid lvl80.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Något halvcasual guild på Balnazzar som man kan gå med i? Är nyrollad, lvl 27 blood elf mage.

Spelar 2-3 timmar om dagen om jag spelar, ibland inte alls.

Visa signatur
Permalänk

PvP ska inte vara gearbaserat. För min del skulle jag inte klaga om alla fick gratis full s3 direkt på lvl 70, då detta skulle göra PvPn mycket roligare (vem gillar freekills, egentligen?). Detta skulle dock inte funka, då själva belöningen med PvP är att få bättre gear.

När utkomsten av en strid påverkas av hur många timmar du AFK-hoppat inne i startgrottan kan man börja fundera lite.

Tycker det är så otroligt dumt, att de som leder får det lättare att hålla kvar ledningen. Då du rankar högt i arenan, så får du gear snabbare än va de som ligger lägre. Hur är detta balanserat? Nej, bort med arenagear! Man kanske skulle få lite gear via PvP som är stamina inriktad, men inte sånt brutalt jävla overkill som det är nu.

Hur har blizzard tänkt att man ska kunna köra fair games när man möter fulla s3 killar i sitt nystartade 1500rating team med 90 resiliance? Inte konstigt att det är en hel j*vla marknad av arenateams / arenapoäng.

Personligen tyckte jag PvP systemet preTBC var helt underbart jämfört med vad det är nu.

Du kan få fullepic pvp gear nu genom att förlora varenda match du spelar i vare sig BG eller Arena under hela din speltid. Hur kan 100% förlust leda till fullepic PvP gear?

Vi får se vad WotLK kommer med. *pust*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
PvP ska inte vara gearbaserat. För min del skulle jag inte klaga om alla fick gratis full s3 direkt på lvl 70, då detta skulle göra PvPn mycket roligare (vem gillar freekills, egentligen?). Detta skulle dock inte funka, då själva belöningen med PvP är att få bättre gear.

När utkomsten av en strid påverkas av hur många timmar du AFK-hoppat inne i startgrottan kan man börja fundera lite.

Tycker det är så otroligt dumt, att de som leder får det lättare att hålla kvar ledningen. Då du rankar högt i arenan, så får du gear snabbare än va de som ligger lägre. Hur är detta balanserat? Nej, bort med arenagear! Man kanske skulle få lite gear via PvP som är stamina inriktad, men inte sånt brutalt jävla overkill som det är nu.

Hur har blizzard tänkt att man ska kunna köra fair games när man möter fulla s3 killar i sitt nystartade 1500rating team med 90 resiliance? Inte konstigt att det är en hel j*vla marknad av arenateams / arenapoäng.

Personligen tyckte jag PvP systemet preTBC var helt underbart jämfört med vad det är nu.

Du kan få fullepic pvp gear nu genom att förlora varenda match du spelar i vare sig BG eller Arena under hela din speltid. Hur kan 100% förlust leda till fullepic PvP gear?

Vi får se vad WotLK kommer med. *pust*

Du kommer inte få tag i så mycket S3 shoulders då dom kräver hög rating, men visst.

PvP är alldeles för lätt (sätt att få tag i gear) och blizzards svar från alla gnällande pvp'are och casuals om att dom också ska ha epix... tydligen för svårt att spöa bossar i pve.

Nästan varit med från början (runt tiden då Ragnaros gick att döda om man kunde spela, men despawnade efter 2 timmar försök) och nu har vi dödat allt i spelet, och precis efter man fixar sin exalted MH ring så ska dom dels ta bort attunements, och samtidigt höja repen man får där inne... känns trist.

Och ja, att hoppas på låga %-drops är roligt, roligare än att grinda ut sina 10 games i veckan och samla ihop poäng till garanterad gear.

Att farma Kara och få Vashj/Kael loot är också lite komiskt...

Permalänk

summan av summarumman blizzard försöker helt enkelt inrikta sig på den nya gruppen spelare, de som är oftast lite yngre och inte får sitta uppe halva natten för att göra en instance. tråkigt men sant, jag har också varit med ganska länge och jämför jag lvl 70 tiden med lvl 60 tiden skulle jag inte tveka för en sekund att gå tillbaka till 60... pvp och pve var så himla mycket bättre på lvl 60 (skulle nog saknat just arenan lite men inte rating systemet)

aww, flashbacks till Silithus, jag och en kompis var nästan där och gankade var/varannan kväll, det var oslagbart när de var lite guilder som började med AQ då corpescampade men de påvägen till AQ bara för att vänta på att hela guilden skulle komma ut och ganka sönder oss efter 10-15 min <3

fast de roligast var nog ändo Farq, han var i Silithus i princip jämt med och gankade man såg i general chatten, "FARQ" "WHERE" "WHERE IS THAT ORC" och så vidare

r.i.p. alla gnomer han slaktade

http://www.farqtheorc.com/main.html

no soup for you!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Du kommer inte få tag i så mycket S3 shoulders då dom kräver hög rating, men visst.

PvP är alldeles för lätt (sätt att få tag i gear) och blizzards svar från alla gnällande pvp'are och casuals om att dom också ska ha epix... tydligen för svårt att spöa bossar i pve.

Nästan varit med från början (runt tiden då Ragnaros gick att döda om man kunde spela, men despawnade efter 2 timmar försök) och nu har vi dödat allt i spelet, och precis efter man fixar sin exalted MH ring så ska dom dels ta bort attunements, och samtidigt höja repen man får där inne... känns trist.

Och ja, att hoppas på låga %-drops är roligt, roligare än att grinda ut sina 10 games i veckan och samla ihop poäng till garanterad gear.

Att farma Kara och få Vashj/Kael loot är också lite komiskt...

s3 shoulders? woot

Vad gör det om andra slipper attunements?
Vad gör det om andra får likvärdig gear mycket lättare än vad du fått din?

Du har ju kommit åt mycket mer och roligare PvE kontent än vad de som får free epics har. Du har spelat i din guild med dina guildmates och troligtvis haft en rolig tid tillsammans. Jag inte kan tänka mig att du spelat från ragnaros->illidan om du tyckt det var tråkigt.

allt handlar bara om epic e-peen numera

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
aww, flashbacks till Silithus, jag och en kompis var nästan där och gankade var/varannan kväll, det var oslagbart när de var lite guilder som började med AQ då corpescampade men de påvägen till AQ bara för att vänta på att hela guilden skulle komma ut och ganka sönder oss efter 10-15 min <3

fast de roligast var nog ändo Farq, han var i Silithus i princip jämt med och gankade man såg i general chatten, "FARQ" "WHERE" "WHERE IS THAT ORC" och så vidare

r.i.p. alla gnomer han slaktade

http://www.farqtheorc.com/main.html

no soup for you! [/B][/QUOTE

Haha, stack till KZ och gankade skiren ur lite n00bs, man blev ju riktig inspirerad av orcen:)

Permalänk

Jag råkade ta bort en av blizzards addons i katalogen för Interface. Tror det var combattext. Kommer det påverka någonting märkbart och går det isåfall att hitta den katalogen på någon av cd-skivorna och kopiera in igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
s3 shoulders? woot

Vad gör det om andra slipper attunements?
Vad gör det om andra får likvärdig gear mycket lättare än vad du fått din?

Du har ju kommit åt mycket mer och roligare PvE kontent än vad de som får free epics har. Du har spelat i din guild med dina guildmates och troligtvis haft en rolig tid tillsammans. Jag inte kan tänka mig att du spelat från ragnaros->illidan om du tyckt det var tråkigt.

allt handlar bara om epic e-peen numera

Varför ska andra slippa attunements?
Varför ska dom få likvärdig gear lättare?

Poängen är att dom som inte gjort steg ett inte ska få ta del av det som finns vid steg två oavsett hur mycket dom försöker.
Kan dom inte klara steg ett så ska dom för all tid vara fast där.
Är det rimligt att dom lyfter på attunements och nerfar bossar bara för att det är för svårt för vissa?

Och ja naturligtvis handlar det om e-peen, jag hade varit nöjd om blizzard delade ut titlar som inte folk kunde få efter en viss tid.
Dvs bara dom som var attunade när man var tvungen att vara det kunde få champion of naaru, nu får man en ny titel hand of a'dal och visst den kommer väl stå sig lite längre men det dröjer fan inte speciellt länge innan alla randoms kommer springa runt med den också när dom får BT-qual loot från badges och bara kan stövla rakt in och döda vashj/kael utan att ens behöva attuna sig eller döda någon av dom tidigare bossarna.
Nej ge oss hardcore spelare något som står sig och inte blir nerfat sönder och samman för att alla jävla randoms och casuals ska kunna få vara med.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag råkade ta bort en av blizzards addons i katalogen för Interface. Tror det var combattext. Kommer det påverka någonting märkbart och går det isåfall att hitta den katalogen på någon av cd-skivorna och kopiera in igen?

Återställs när du loggar in och kör på som vanligt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nån som kan länka en trevlig lvling build för en warrior vid 61 och vad man ska satsa på mot 70.
2h eller dw spelar inte så stor roll.

Permalänk

Jag har stört mig en tid på alla felmedelanden i WoW (Out of range, not ready yet etc) så försökte få bort det. Lyckades få bort texten med ett litet macro, men det irriterande "schhhh" ljudet äv kvar. Jag började då spela utan ljud (brukar ändå lyssna på musik), men ibland vill jag ha på ljudet och då ger alla varningar mig huvudverk...
Blir ju inte direkt bättre av att jag använder steadyshot macro mm...

Nu till frågan. Hur får man bort det irriterande varningsljudet? Inte rösten utan det som låter... "shhh, shhh, shhhh" :P.

Hoppas någon kan hjälpa till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Återställs när du loggar in och kör på som vanligt.

Ok, tack för svaret. Kollade och det stämmer precis som du sa. Katalogen är tillbaka.

Permalänk
Medlem

nu jävlar fick jag över min shaman till PTR

tankar klienten, sen blir det att kolla läget, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att lvla från 1 till 60 numera?
Samt hur lång tid tog det när spelet var nytt?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Min första tog 16 dagar speltid, min senaste tog 8.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Nu spelar jag en mage och aoe grindar, vilket gör att det går löjligt fort att levla. Den senaste leveln mellan 53 och 54 tog mindre än två timmar. Och av någon anledning tjänar jag väldigt bra med guld. Jag vet ärligt talat inte varför jag alltid haft dåligt med guld när jag questat med andra gubbar och varför det blivit så mycket nu, men min 54 mage har redan över 1500g på banken. Och då har jag ändå köpt lite av varje, samt levlat upp Alchemy. Fast då har jag iofs sålt en epic dagger också.

Vill ni få underhållande snabblektioner i hur man aoe grindar med mage, kan jag tipsa om filmerna Infrostwetrust och The_Art_Of_Grinding.

Men jag kan ännu inte ge något svar på din fråga eftersom jag ännu inte blivit 60. Men det går extremt mycket fortare än med första gubben (som var präst).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Jag har stört mig en tid på alla felmedelanden i WoW (Out of range, not ready yet etc) så försökte få bort det. Lyckades få bort texten med ett litet macro, men det irriterande "schhhh" ljudet äv kvar. Jag började då spela utan ljud (brukar ändå lyssna på musik), men ibland vill jag ha på ljudet och då ger alla varningar mig huvudverk...
Blir ju inte direkt bättre av att jag använder steadyshot macro mm...

Nu till frågan. Hur får man bort det irriterande varningsljudet? Inte rösten utan det som låter... "shhh, shhh, shhhh" :P.

Hoppas någon kan hjälpa till

kan du bjuda på macrot ? tycker själv det är väldigt irriterande då man spammar sinister strike

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne

Min första char tog 15 days, Human Paladin men då utforskade man juh allt å lekte med proffessions. Slaget mellan Southshore o Tarren Mill var även något man deltog flitigt i Old School pvp var riktigt roligt.

Min andra char: Dwarf Hunter 8 days

Nu har jag lvlat upp en Undead Priest 1-60 på 5 days. Men man har ganska mycket downtime som präst. En Druid/Hunter/Warlock kan man lätt lvla under 4 days.

En klasskamrat har lvlat en Aoe paladin 1-60 på under 3 days så de går lvla otroligt fort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cosmo189
kan du bjuda på macrot ? tycker själv det är väldigt irriterande då man spammar sinister strike

/script UIErrorsFrame:Hide()

Den tar bort den röda feltexten. Men behöver fortfarande hjälp med att bli av med ljudet :/

Angående hur fort det går att lvla. Drog precis upp en hunter till 70. Det tog ca 8 days. Då var den aldrig rested och pvp'ade en del så kan tänka mig att det är ganska normal tid.

Permalänk
Medlem

www.teamidemise.com

Hittade den levelingsguide idag, ser ganska lovande ut. Någon som har testat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
www.teamidemise.com

Hittade den levelingsguide idag, ser ganska lovande ut. Någon som har testat?

Kostar ju pengar? Kolla upp "Questhelper" , ett addon gör i princip samma sak och är gratis.

Var bör jag dra och questa med min L22 BE/hunter? Blev precis klar i Ghostlands. Är det södra barrens som gäller eller? :s

Visa signatur

Give me a wooden cross