Följ Black Week på SweClockers

Hela kalsongerna framme, mode eller missförstånd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Hehe, för var det bara alkisar och likande som gick runt med brallorna med världens "gällivare". Nu är var och varannan skolungdom "alkis". Det ser rent ut sagt så jäkla larvigt ut så man bara knäcker sig varje gång.

Word!

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Folk får väl se ut hur dom vill så länge dom inte sitter på en restaurang med brallorna vid knäna. Hade en sån här nån vecka sen då han satt på sina kalsonger i en restaurang, blir så äcklad när man ska sitta där efter den personen.

Permalänk
Avstängd

Hahaha dagens "häng" eller vad man ska kalla det för är ju helt sjukt fult och roligt att se på. Garvar varje gång jag ser dom med brallorna nere vid låren typ eller ja under arslet. Dom går som dom bajsat på sig och måste dra upp brallorna. Ser jävligt bondigt ut! Häng med ja några centimeter som häng brukar vara är helt ok. Men nu ser det mer ut som dom inte kan knipa igen ringmuskeln.

Det får gärna kombineras med emofrilla!

Permalänk
Medlem

Häng är okej bara det inte är överdrivet häng enligt mig. Vissa går med byxorna under rövskinkorna om ni vet vad jag menar. Ser riktigt fult ut då. Har också märkt att det oftast är lite spinkiga killar som går med häng under rövskinkorna.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv

Det är sjukt fult! Något som är ännu värre är folk med skärp somhar byxorna nere, det är bara efterblivet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Ett enligt mig tydligare tecken på omognad är att skriva slarvigt. Till exempel att missbruka punkter.

Mnååååå, en öm tå?

Jaså? Så du menar att alla som inte har MVG i svenska och dyslektiker är omogna?

Jamendåså!

Nää ni förstår när ni blir äldre! ^^

Ska bli kul att se er gå runt på jobbet med häng, vilken syn ^^

Är nog inte så många arbetsgivare som skulle ta en person som kommer med häng seriöst

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Mnååååå, en öm tå?

Jaså? Så du menar att alla som inte har MVG i svenska och dyslektiker är omogna?

Nej, jag menar att du är omogen. Det ger knappast ett seriöst intryck att skriva som du gör. Det har ingenting med dyslexi att göra.

Citat:

Nää ni förstår när ni blir äldre! ^^

Ja du, MasteraCe, jag betvivlar att det har någonting med åldern, jag är förmodligen äldre än dig ändå.

Citat:

Ska bli kul att se er gå runt på jobbet med häng, vilken syn ^^

Är nog inte så många arbetsgivare som skulle ta en person som kommer med häng seriöst

Jag antar att det är svårt att bli tagen seriöst om man skriver som du gör också. Eller om man kommer till en arbetsintervju i en Citroen Xantia som ser ut som den är tagen direkt från Pimp my ride.

Permalänk

Man kommer nog inte längre än ica om man har byxorna nedanför röven. Jag skulle ha svårt att ta en vuxen person med häng seriöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Man kommer nog inte längre än ica om man har byxorna nedanför röven. Jag skulle ha svårt att ta en vuxen person med häng seriöst.

Okej, då motbevisar jag det direkt då?

Jobbar på en av nordens största butiker som it-support.

Sen tar du upp ICA = kundkontakt, har oftast klädregler, och de intervjuer jag varit på har de alltid frågat om det är okej.

Och för mig är det de, för vad jag gör/hur jag ser ut på min fritid är min sak, men på jobbet kan jag klä mig som de vill, men när jag är hemma så är det jag som bestämmer det

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen

va sägs som att läsa tråden? jag och min bror tex har bättre jobb.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe, Bullseye.

Nää jag håller med.. tyder enligt mig på omognad.. Går dom på universitetet med häng och visar röven? .. Detta var populärt på min skola i mellanstadiet->högstadiet ... Sen slutade alla med det..

Bekvämt? Att hålla på att dra upp byxorna hela tiden kan ju inte vara särskilt kul, snarare jobbigt. Så länge man inte har några väldigt tajta byxor eller typ drar åt bältet till max är det inte obekvämt med byxor.

Snyggt? .. Jag är ingen tjej, men jag har inte heller mött någon tjej i ålder 18+ som tycker det är snyggt.

Alla som hade det förut i mellanstadiet->högstadiet .. Gjorde det för att vara "cool" .. ungefär som med rökning.. det är ju "coolt"

Eller så inte.

Finns gott om folk på universiteten med häng, har man missat det har man antagligen inte satt sin fot på ett av Sveriges högre lärosäten...

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Haha den här tråden är för komisk.

Häng är golden, man behöver inte ha gällivarehäng.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Tycker att folk får klä sig som dom vill, personligen tycker jag att det ser förjävligt ut och får starka impulser att erbjuda dom ett ett skärp. Samma sak med tjejer som visar underbyxorna, osmakligt; minst sagt.

Är inte någon förespråkare för tight klädsel alá skoluniform eller kostym etc men just häng ser inte bra ut. Använder själv keps ständigt och det finns många äldre än mig som stör sig på detta, så jag antar att min generation vågade att vägra visa håret och de nya generationerna vågar att vägra dölja röven helt enkelt.
Hoppas ni drar upp byxorna iaf när ni söker jobb, på min senaste arbetsintervju vart där 3 st med visat kalsongmärke, samtliga fick inte jobbet; dagen till ära hade jag ordnat min frisyr skippat kepsen och skaffat jobbet!

/ Swuppo

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Håller med, jag hamnade i en diskussion med en grupp på 4 killar som gick med häng idag. De frågade mig att "Visst är det snyggt med häng".

svar:
"Jovisst, ashäftigt, dagisbarnen måste avguda er för att ni nästan lärt er att ta på er kläder".

Man såg på deras miner hur knäckta de vart ;D Fy För "Häng". Häng är ett ModeMissförstånd för förståndshandikappade småbarn.

Likadant för de som säger att det är gott att snusa, och gott att röka. Och det är skönt att ha häng.

Säger killen som i någon annan tråd nämner att han klär sig i mjukisbrallor.
Är det för att du inte lärt dig knäppa jylfen och kissar på dig innan du hinner få ner byxorna på dass?
Är det några som använder mjukisbyxor så är det väl ändå dagisbarn?

Tror inte Levis gör byxor som är sydda för lite häng av misstag t.ex
Jag själv har alltid pösiga Jeans, för det bekvämt.
Använder skärp, så nej, man behöver inte dra upp byxorna hela tiden.
Vad spelar det för roll och lite av kallingarna syns?
Ja, jag är snart 24år och jag klär mig som jag vill. Bekvämt och som jag tycker är snyggt.

En del säger att det är snuskigt och ohygeniskt.
Vet ni vad ni har på era händer?
Om inte borde ni ta på er gummivantar och sprita in hela kroppen ett antal gången om dagen.

Helt fel är det iofs med de kidds som går dunt med bygorn under skink-kanten och måste gå som om dom hade pung stor som en baksketboll.
Men det går att ha häng och pösiga byxor (grenen längre ner än bredvid paketet) utan att gå som ett sär.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Säger killen som i någon annan tråd nämner att han klär sig i mjukisbrallor.
Är det för att du inte lärt dig knäppa jylfen och kissar på dig innan du hinner få ner byxorna på dass?
Är det några som använder mjukisbyxor så är det väl ändå dagisbarn?

Det där är ju onekligen humor.
Finns inget mer smaklöst och WT är mjukisbyxor.
Och som det redan har påpekats så finns det mer än att ha byxorna antingen i armhålorna eller att ha dom nere vid knäna.

Suck...

Vet inte om man kan påstå att jag har "häng" själv längre. Har ganska tighta byxor etc, men lite är där allt.

Permalänk
Medlem

Gällivarehäng, lol! Innan kallades sådana typer för byfånar

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Min högst personliga åsikt är att alla som går runt så man ser mer än "kalsongranden", dvs det elastiska bandet längst upp - är skadade någonstans i hjärnan.

Detta är då min åsikt och jag säger inte åt folk hur de skall gå klädda, men varje gång jag ser folk med brallorna nere vid knäna så tänker jag med automatik, han är dum i huvet och har inte fått en ordentlig uppfostran.

Ni kommer kanske ihåg ungjäveln som hade framme kalsongerna i matsalen i ngn skola. När de sedan stänger av honom från matsalen så är det han som får sympatier istället för alla andra som tvingades se hans ful arsle.

Permalänk
Medlem

Alltså när ni skriver "Har brallorna nere vid knäna/rumpan" menar ni ordagrant? Jag bor i sthlm har sett max ett tiotal med sådant häng, jävla mytomanjävlar ;>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

@neX: Håller med dig, verkligen inte ofta man ser folk med så mycket häng :S

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

Mina byxor hänger så man ser randen på kallingarna men jag har alltid några andra kläder som hänger över så det syns ju inte. När byxorna ligger runt arslet och man ser halva skinkorna då går det för långt tycker jag. Ska man ha det så då tycker jag man ska ha något så att inte arslet syns och "skrevet" på byxorna ska vara sydda så att det partiet inte hänger vid knäna.

Permalänk
Medlem

Ja mycket överdrifter här måste jag påstå:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

"En mogen person ser inte bara på kläderna, en mogen person tycker JAG är en person som inte sitter och skryter om sitt, eller någon annans, jobb."

Skulle inte bry mig om personen kom med byxorna uppe vid hakan eller nere vid knäna, för kan han jobba eller inte.

Med ett jobb med kundkontakter så kan man klä sig någorlunda, jag går inte på möten med mjukis byxor eller arbetskläder bara för jag tycker de är snyggt och skönt.

En mogen person skulle nog inte skriva just de här inlägget, men jag ser mig inte som en mogen person

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Tja, vad säger man? Folk får väl klä sig hur de vill, bara de trivs... men när det blir överdrivet så känner jag bara att jag vill gömma mig av sekundärskam. Det går både för de som har byxorna uppe över naveln eller nere vid knäna för den delen Någonstans mitt emellan känns väl mest naturligt och bäst antar jag, sen var personen vill dra detta sträck är lite upp till var och en. Hör och häpna, vissa passar ju faktiskt i lite häng också tycker jag nog allt; högst individuellt vad som passar och inte däremot...

Och sluta vara så dryga mot varandra :S Varför denna stämning? Är detta swec eller har jag kommit fel? :S

Permalänk
Medlem

Nu så..

Nu har jag tagit två bilder, så ni kan väll förklara vad de är ni tänker på..

^^

Först, detta är så jag har min som längst..Nu var jag dum nog att jag hade inga pösigare byxor rena, de ligger i tvättmaskin i skrivande stund, men ni kommer förstå vad jag menar.

Detta har jag som max:

Överdrivet

Och tro det eller ej, hitta min gamla mjukisbyxor, ni ser det på hur skitiga de är, och de är ju såna där riktigt "gangsta", ser hemskt ut..Kan dock påpeka att jag aldrig haft dessa ute, utan det är softar byxor i lägenheten

Ville bara visa hur jag tänkte

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Nu så..

Nu har jag tagit två bilder, så ni kan väll förklara vad de är ni tänker på..

^^

Först, detta är så jag har min som längst..Nu var jag dum nog att jag hade inga pösigare byxor rena, de ligger i tvättmaskin i skrivande stund, men ni kommer förstå vad jag menar.

Detta har jag som max:
http://img84.imageshack.us/img84/51/hng002sy4.jpg

Överdrivet
http://img72.imageshack.us/img72/4231/hng005kl8.jpg

Och tro det eller ej, hitta min gamla mjukisbyxor, ni ser det på hur skitiga de är, och de är ju såna där riktigt "gangsta", ser hemskt ut..Kan dock påpeka att jag aldrig haft dessa ute, utan det är softar byxor i lägenheten
http://img147.imageshack.us/img147/798/hng007zw2.jpg

Ville bara visa hur jag tänkte

10 DEEP!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, jag menar att du är omogen. Det ger knappast ett seriöst intryck att skriva som du gör. Det har ingenting med dyslexi att göra.

Ja du, MasteraCe, jag betvivlar att det har någonting med åldern, jag är förmodligen äldre än dig ändå.

Jag antar att det är svårt att bli tagen seriöst om man skriver som du gör också. Eller om man kommer till en arbetsintervju i en Citroen Xantia som ser ut som den är tagen direkt från Pimp my ride.

Haha, Jaha så man är omogen om man använder många punkter? Jamendåså. Kanske du är som är det?

Mognad har inget med ålder att göra. Uppenbarligen om du verkligen är äldre.

Så en helt standard bil med 17" fälgar är Pimp My Ride? .. har du suttit insnöad i en igloo på nordpoolen dom senaste åren?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
10 DEEP!

Yes
Älskar deras tryck..just den tröjan är det en bild på george w. bush och med texter "death to all posers", hehe.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, Jaha så man är omogen om man använder många punkter? Jamendåså. Kanske du är som är det?

Mognad har inget med ålder att göra. Uppenbarligen om du verkligen är äldre.

Så en helt standard bil med 17" fälgar är Pimp My Ride? .. har du suttit insnöad i en igloo på nordpoolen dom senaste åren?

Nej, men att köra runt i en svart Citroen Xantia med tonade rutor och svarta fälgar kan nog inte benämnas som annat än komiskt

Permalänk
Citat:

Nej, men att köra runt i en svart Citroen Xantia med tonade rutor och svarta fälgar kan nog inte benämnas som annat än komiskt

Helt klart bättre än volvoraggaräckel, gamla fordraggare eller gamla saabraggare.

Permalänk
Medlem

seriöst, nu får ni fan ge fan i detta..börjar ju bli mer och mer påhopp...

Visa signatur