Counter-Strike 1.6 FPS problem, efter formatering!
Tjena. Jag har en hyffsat ny dator (laptop) och CS har flötit på galant innan, 100 fps med v-sync på och 120hz på skärmen (har en CRT ikopplad). Men sen fick jag virus och formaterade om datorn, sen dess har det knasat, jag ligger på fina 100 fps, men såfort det kommer smokes ellerm er än 3 players på min skärm så droppar jag neråt 60 fps, kan ibland också droppa när jag skjuter.
Någon som vet vad det kan vara?
Dator: Fujitsu Siemens - Amilo XA 2528
AMD Turiion 64 X2 2.2ghz
2gb ram
Nvidia GeForce 8600M GS 256mb
Windows Vista Home Premium
Razer DeathAdder
Sennheiser PC161
Ett gammalt sledet tagentbord ;>
Mina lanuch options: -freq 120 -32bpp -dxlevel 70 -heapsize 1048576 -gl -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspeed
Har testat andra directx versioner, även annan heapsize..
Jag får fps drops även i andra spel, såsom: Team-Fortress 2, WarCraft III, Counter-Strike Source etc.
Jag har nyaste drivrutiner till allt, vad kan det vara?
/Blix
--edit (förslag jag har fått på fragbite)
- Mitt grafikkort stöds inte av Nvidia, utan endast av datortillverkarna som då är Fujitsu Siemens, jag har laddat ner deras drivrutin, dock från 2006 men det ända som finns (sen fungerade det ju innan formateringen).
- Windows Update har jag tagit hem allt, finns inget kvar att ta.
- Både flash och java är installerat.
- Jag har nyaste DirectX 10
- Har även försökt ladda ner AMD Dual-Core Optimizer som jag fått tips om, installationen går igenom men går INTE att starta själva programmet, har hört att det inte ska fungera i VISTA.
- Jag har städat CPU fläktarna inuti laptopen med en tops, fick bort rätt mycket damm, hjälpte inte, så verkar inte vara värme problem
- Har även köpt en "coolpad", men det hjälpte inte heller.