Overlord 2 sälklubbning

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det är ändå en stor skillnad mellan att spela ett spel och att slåss för spelets rättighet att existera?

Var ska man dra gränsen? Testat att spela table top rollspel nån gång?
Ska man undvika att döda fantasivarelserna i fantasivärlden bara för att liknade varelser verkligen existerar i verkligheten?

Slåss för spels rättighet att existera? Det jag undrar över är om folk verkligen kan göra vad som helst i ett spel utan att tänka över vad man gör och ta ställning till det. Som flera verkar här så skulle ni utan tvekan massmörda, våldta hela skåne, skaka sönder vartenda barn ni hittar osv utan att det ens berör er. Tycker ni det är fel IRL men tycker det är okej i ett spel så är det dubbelmoral på hög nivå.

Jag spelar våldsamma spel, satt faktiskt och körde Broken Steel till Fallout 3 igår kväll. Många fiender dog men då var det också de onda. Spelade god och reflekterade också själv över vad jag gör.

Är det någon som fattar vart jag försöker komma? För mig handlar det mindre om huruvida man kan skilja på verklighet och fantasi vilket jag hoppas de flesta som svarat i tråden faktiskt gör. Jag gör det, gör ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Slåss för spels rättighet att existera? Det jag undrar över är om folk verkligen kan göra vad som helst i ett spel utan att tänka över vad man gör och ta ställning till det. Som flera verkar här så skulle ni utan tvekan massmörda, våldta hela skåne, skaka sönder vartenda barn ni hittar osv utan att det ens berör er. Tycker ni det är fel IRL men tycker det är okej i ett spel så är det dubbelmoral på hög nivå.

Jag spelar våldsamma spel, satt faktiskt och körde Broken Steel till Fallout 3 igår kväll. Många fiender dog men då var det också de onda. Spelade god och reflekterade också själv över vad jag gör.

Är det någon som fattar vart jag försöker komma? För mig handlar det mindre om huruvida man kan skilja på verklighet och fantasi vilket jag hoppas de flesta som svarat i tråden faktiskt gör. Jag gör det, gör ni?

Poängen med att man slåss för ett spels rättighet att existera är att man inte ska fångas i en politiskt korrekt bubbla. Det kanske känns smaklöst att ha ett "spel" som går ut på att skaka ihjäl ett barn, men om ingen vill ha det så kommer det inte heller skapas. När jag var liten så lekte jag krig ganska ofta och "dödade" mina kompisar flertalet gånger, något som gjorts i alla tider skulle jag tro. Fantasin är fri, ingen dubbelmoral så länge man kan skilja på fantasi och verklighet. Pixlarna tar inte skada av det du gör

Lite intressant att du påpekar att de fiender du dödade var "onda". Varför var det de som var onda och inte du? För att de inte hade samma verklighetsuppfattning som du(åsiktsskillnader... underbart skäl att döda någon...)? Med dina tidigare ord så antar jag att du utan problem skulle döda alla som du anser vara "onda" utan att det rör dig i ryggen. Då det annars enligt dina egna standarder skulle vara dubbelmoral på hög nivå. Ondska är ett väldigt subjektivt begrepp och absolut inget man ska använda sig av i moraliska debatter.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peo_Bond
Poängen med att man slåss för ett spels rättighet att existera är att man inte ska fångas i en politiskt korrekt bubbla. Det kanske känns smaklöst att ha ett "spel" som går ut på att skaka ihjäl ett barn, men om ingen vill ha det så kommer det inte heller skapas. När jag var liten så lekte jag krig ganska ofta och "dödade" mina kompisar flertalet gånger, något som gjorts i alla tider skulle jag tro. Fantasin är fri, ingen dubbelmoral så länge man kan skilja på fantasi och verklighet. Pixlarna tar inte skada av det du gör

Lite intressant att du påpekar att de fiender du dödade var "onda". Varför var det de som var onda och inte du? För att de inte hade samma verklighetsuppfattning som du(åsiktsskillnader... underbart skäl att döda någon...)? Med dina tidigare ord så antar jag att du utan problem skulle döda alla som du anser vara "onda" utan att det rör dig i ryggen. Då det annars enligt dina egna standarder skulle vara dubbelmoral på hög nivå. Ondska är ett väldigt subjektivt begrepp och absolut inget man ska använda sig av i moraliska debatter.

De är för min rollfigur onda då de uppenbarligen vill skjuta ihjäl mig? Har du tänkt starta en grupp för att skydda Deathclaws och Super Mutanter?
Kan nämna att jag brukar gå runt fiender om möjligt i spelet.

Även när jag skjuter dessa tänker jag på vad jag gör, även fast det är ett spel och jo, det berör mig faktiskt också. Då dessa är aggressiva berör det mig dock mindre då jag av någon absurd anledning föredrar att ha min rollfigur levande. Jag har redan skrivit ett par gånger samt hintat om att jag inte är någon som skjuter på allt som rör sig och att jag faktiskt tar etiska ställningstaganden även till saker jag gör i ett spel, i Fallout 3's fall ett rollspel. Dubbelmoral finns det ingen här iallafall, hur ser det ut själv med dina åsikter och för den delen alla er alla?

Instämmer om att det är ett dåligt val att använda ordeet "ondska" öht faktiskt, kalla det dåligt ordval. Känns fiender bättre?

Permalänk
Medlem

Fattar inte var dubbelmoralen sitter när man kan tänka sig att döda nån i ett spel när man absolut inte kan tänka sig det i verkliga livet?

Tycker att det är du som har dubbelmoral när du kan döda människor men inte djur i ett spel, att du sen skyller på att djuren är försvarslösa och inte människor är ju bara för att stilla ditt dåliga samvete.

Om jag hade tänkt som dig hade jag slutat spela våldsamma spel omgående, du verkar inte må så bra av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knaz
Så för att det är moraliskt fel att klubba sälar i verkligheten är det lika fel o göra det i ett spel. Så jag förmodar att det enda spel du spelar är poker, och ibland gör du det lite mer spännande med ett parti monopol. För det finns ju inte många spel o välja på om man inte kan skilja på spel och verklighet.

Poker är omoraliskt och leder till att folk blir skuldsatta och mördade av ryska maffian. Borde helt klart förbjudas.
Monopol handlar om att sno åt sig så mycket som möjligt av andras pengar oavsett metoder. Helt klart ett kapitalistspel som bygger på det korrupta samhället i Kongo. Ännu ett spel som borde förbjudas.

Citat:

Ja, du får äta dina djur. Dock skulle människors behov av att äta djur ha minskats då folk uppenbarligen klarar sig utan kött. Se kött som något lyxigt istället för något massproducerat. Två veganer har skrivit i tråden, själv är jag vegeterian. Ingen ska behöva lida, låter det okej?

Tänker inte predika för att avstå kött, upp till dig och alla andra. Alternativ finns till att äta kött 7 dagar i veckan. Kött ät gott trots allt så varför avstå helt om man inte vill det?

Äta gräs istället för kött är ju lika mycket fel. Bara för att gräset inte kan tala betyder det inte att det inte lever. En vegetarian dödar mer än en man.

Låter mest som om alla djurensrätt, aktivitster och idioter slåss för djurens rätt för att dom är gulliga små djur och inte efter vad dom egentligen är. Låter mycket som religion och annat skit vi måste stå ut med för att världen är fylld med idioter.

Att slåss för djurens rätt för att dom är gulliga är fan det dummaste jag hört dom senaste 20 åren!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Men of Valor, där nitar du kvinnor...hör ingen som klagar över det, men sälar ni klagar över det värre än vad al gore klagar över växthuseffekten

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zubbe
Fattar inte var dubbelmoralen sitter när man kan tänka sig att döda nån i ett spel när man absolut inte kan tänka sig det i verkliga livet?

Tycker att det är du som har dubbelmoral när du kan döda människor men inte djur i ett spel, att du sen skyller på att djuren är försvarslösa och inte människor är ju bara för att stilla ditt dåliga samvete.

Om jag hade tänkt som dig hade jag slutat spela våldsamma spel omgående, du verkar inte må så bra av det.

Indeed

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Hehe, tycker den här tråden är underhållande!

Själv är jag vegan och djur/människorättsaktivits. Har varit det i säkert tio år nu. Skulle kunna kalla mig själv ganska "blödig" och lidande på alla sätt påverkar mig väldigt mycket. Därav mitt engagemang.
Men...Har aldrig haft moralproblem i spel. Spelat alla GTA spelen, alla Postal spelen och så vidare...Det är ett spel, man går in i en roll och spelar den rollen. I rollen så gör man saker man normalt inte gör...Måååånga dåliga saker *hehehe*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Citat:

De är för min rollfigur onda då de uppenbarligen vill skjuta ihjäl mig? Har du tänkt starta en grupp för att skydda Deathclaws och Super Mutanter?
Kan nämna att jag brukar gå runt fiender om möjligt i spelet.

Även när jag skjuter dessa tänker jag på vad jag gör, även fast det är ett spel och jo, det berör mig faktiskt också. Då dessa är aggressiva berör det mig dock mindre då jag av någon absurd anledning föredrar att ha min rollfigur levande. Jag har redan skrivit ett par gånger samt hintat om att jag inte är någon som skjuter på allt som rör sig och att jag faktiskt tar etiska ställningstaganden även till saker jag gör i ett spel, i Fallout 3's fall ett rollspel. Dubbelmoral finns det ingen här iallafall, hur ser det ut själv med dina åsikter och för den delen alla er alla?

Instämmer om att det är ett dåligt val att använda ordeet "ondska" öht faktiskt, kalla det dåligt ordval. Känns fiender bättre?

Hur jävla mycket lever du dig in i spelet?
Visst i ett läge där jag har val i spel mellan att slå ihjäl någon och att låta bli så brukar jag låta bli om de inte tvingar mig.
Men i ett spel som i princip är en modern datorform av "whack-a-mole" där själva spelidén är att klicka på säl-symboler så är det rätt konstigt att läsa in känslor i det hela.

Har du spelat invasion? Det tror jag du har. Det enda de stackars utomjordingarna vill är att hitta ett nytt hem och du som den onde globalisten vill behålla planeten helt för människorna skjuter ner dem "en masse".

Varför inte ta emot flyktingarna? Istället mejar du ner dem i din stridsvagn och tar skydd bakom civila byggnader som någon sjuk terrorist.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Hur jävla mycket lever du dig in i spelet?
Visst i ett läge där jag har val i spel mellan att slå ihjäl någon och att låta bli så brukar jag låta bli om de inte tvingar mig.
Men i ett spel som i princip är en modern datorform av "whack-a-mole" där själva spelidén är att klicka på säl-symboler så är det rätt konstigt att läsa in känslor i det hela.

Har du spelat invasion? Det tror jag du har. Det enda de stackars utomjordingarna vill är att hitta ett nytt hem och du som den onde globalisten vill behålla planeten helt för människorna skjuter ner dem "en masse".

Varför inte ta emot flyktingarna? Istället mejar du ner dem i din stridsvagn och tar skydd bakom civila byggnader som någon sjuk terrorist.

Tillräckligt.
Jag har inget behov av att massakrera så jag låter bli det.
Invasion har jag inte spelat.

Jag mejar inte ner några flyktingar med stridsvagn? Vad mumlar du i?

Eftersom det känns som att folk dels blandat ihop mig med TS samt inte verkar läsa vad jag skriver så skiter jag i diskussionen nu. Trevligt dock att språkas med tex mortifier666 som till skillnad från de flesta kan diskutera saker.

Och för att att återgå till topic, sälklubbning är för mig fel men Overlord II är ett spel jag ska testa demot av när jag får tillfälle (gillade inte kontrollerna på X360 demot) och då inte för att klubba sälar, som jag redan sagt att jag tycker är fel, utan för det charmiga spel det faktiskt är.

Permalänk
Medlem

Att spela datorspel är en verklighets flykt, har man svårt att hålla dessa olika världar skillda bör man inte spela tycker jag. Spelskaparna bryter inte mot några lagar eller regler så vitt jag vet, och senast jag kolla hade jag friheten att göra mina egna val.

Det finns spel där man har valet att vara god eller ond, vanligtvis väljer jag att vara ond, det gör inte mig till en dålig persson. Jag springer trotts allt inte runt i verkliga livet och gör saker som tex klubba sälar, bara för det är ett moment i ett spel betyder det inte att jag utövar detta moment när jag lämnar tangentbordet.

Fast ibland kan man nästan önska att livet var som ett spel, vem fan vill inte ha ett par extra liv, käka svampar o blommor o bli stor och skjuta eldklot och krossa tegel murar.

Edit: http://kids.yahoo.com/games
Där har ni lite spel för barn, varning det kan hända att man spelar som ett sött djur och risken finns att ni misslyckas och förlorar ett liv.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk

Som många redan sagt tycker också jag att hela grejen är komisk. Det är ett spel.
Jag tycker det är roligt att i prototype krossa/slita av/klyva och på andra sätt förinta allt ifrån fiender till civila. Likadant i GTA osv osv.
I verkligheten känner jag mig elak och ber om ursäkt bara jag snuddar vid någon på stan.

Spel och verklighet är helt olika saker...

Permalänk
Citat:

Tillräckligt.
Jag har inget behov av att massakrera så jag låter bli det.
Invasion har jag inte spelat.

Jag mejar inte ner några flyktingar med stridsvagn? Vad mumlar du i?

Eftersom det känns som att folk dels blandat ihop mig med TS samt inte verkar läsa vad jag skriver så skiter jag i diskussionen nu. Trevligt dock att språkas med tex mortifier666 som till skillnad från de flesta kan diskutera saker.

Och för att att återgå till topic, sälklubbning är för mig fel men Overlord II är ett spel jag ska testa demot av när jag får tillfälle (gillade inte kontrollerna på X360 demot) och då inte för att klubba sälar, som jag redan sagt att jag tycker är fel, utan för det charmiga spel det faktiskt är.

Jag skrev fel titel. Tror inte heller jag spelat invasion faktiskt, menade space invaders. http://www.spaceinvaders.de/
I det spelet, som alla borde ha spelat ifall de nån gång varit intresserade av spel. Så massakrerar man utomjordingar med en stridsvagn.
Fast har du inte spelat det så borde du. För då stämmer mitt argument.
Själv betalade jag pengar för att spela spelet i en arkadhall när jag var mindre...

Jo, många har nog blandat ihop dig med TS själv reagerade jag bara på dina argument som en inspärrad pitbull reagerar inför varmkorv dinglade framför käften.

Sälklubbning håller jag med om är fel och det finns ingen mening med det heller i den utsträckning som den förekommer. Vad eskimåer gör för att fixa vantar är en sak men vad yrkesfiskare gör för att kunna få mer fisk är fel.

Som någon skrev, "Sälar är skadedjur", alla djur är skadedjur ifall ekosystemet inte fungerar.

Själv ska jag inte testa demot då jag är mer av en pussel-spels människa när det kommer till "småspel".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
INGEN människa är oskyldig..det är däremot djuren

Djuren i spelet finns inte på riktigt.

Permalänk

Jag känner som TS. Jag har inget emot att spela ett lite utmanande spel, där det handlar om att döda eller dö. Då är det en tävling och man får en liten adrenalinkick. Men att slå en liten jävla sälunge bara för skojs skull, då går jag hellre och gör något annat. Jag spelar inte våldsamma spel för våldets skull, gör ni?

Och snälla, sluta tjata om att människor är onda och att sälungar är goda. Det låter bara löjligt...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jag skrev fel titel. Tror inte heller jag spelat invasion faktiskt, menade space invaders. http://www.spaceinvaders.de/
I det spelet, som alla borde ha spelat ifall de nån gång varit intresserade av spel. Så massakrerar man utomjordingar med en stridsvagn.
Fast har du inte spelat det så borde du. För då stämmer mitt argument.
Själv betalade jag pengar för att spela spelet i en arkadhall när jag var mindre...

Jo, många har nog blandat ihop dig med TS själv reagerade jag bara på dina argument som en inspärrad pitbull reagerar inför varmkorv dinglade framför käften.

Sälklubbning håller jag med om är fel och det finns ingen mening med det heller i den utsträckning som den förekommer. Vad eskimåer gör för att fixa vantar är en sak men vad yrkesfiskare gör för att kunna få mer fisk är fel.

Som någon skrev, "Sälar är skadedjur", alla djur är skadedjur ifall ekosystemet inte fungerar.

Själv ska jag inte testa demot då jag är mer av en pussel-spels människa när det kommer till "småspel".

Instämmer till 90%.

Space Invaders känner jag till och har spelat när jag var yngre (24-åring). Visste faktiskt inte att det fanns någon story i spelet.
Värre dock är väl Gears of Wars spelen och deras story, där bekämpar man ju den nativa befolkningen som blivit arga över människans erövring av planeten.

Och för att slippa behöva svara igen i tråden:
Jag är inte trådskaparen.
Jag kan skilja på spel och verklighet.
Jag tänker och handlar etiskt i spel som verkliga livet.
Jag mördar inte folk på gatan som folk tidigare fått för sig.
Jag är heller varken religiös, psykopat eller din morsa.
Jag kommer troligen köpa Overlord II om jag gillar PC-demot tillräckligt, jag kommer inte gilla momentet där man ska/får klubba sälar(och andra djur, tyckte jag såg något om får med) och kommer om möjligt försöka skippa det.
Jag spelar många olika typer av spel, även våldsamma men känner inget behov av att döda oskyldiga och gör heller inte det.

Nog för mig och ni andra kan gott lära er att läsa mer än ett inlägg och försöka sära på olika personers inlägg. Har du fortfarande behov av att gnälla så ta det via PM, tillräckligt of-topic redan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Jag känner som TS. Jag har inget emot att spela ett lite utmanande spel, där det handlar om att döda eller dö. Då är det en tävling och man får en liten adrenalinkick. Men att slå en liten jävla sälunge bara för skojs skull, då går jag hellre och gör något annat. Jag spelar inte våldsamma spel för våldets skull, gör ni?

Och snälla, sluta tjata om att människor är onda och att sälungar är goda. Det låter bara löjligt...

Då antar jag att du inte spelar ett sådan spel heller: http://farm4.static.flickr.com/3055/2765541278_a18fe5606a.jpg
Du slår mullvadar för skojs skull... Eller ja. Skoj och skoj. För att vinna ett pris eller slå polarna snarare men ändå. Måste vara lika moraliskt omöjligt att slå på konstgjorda mullvadar som att slå på konstgjorda sälungar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk

Det jag reagerade mest på var nog att TS tyckte det var så fel att döda sälungar, men att han satt o skratta när han döda får. Det är fel att döda sälar för han sett det på tv, men inget om får så då är det ok.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du rättfärdigar dina handlingar genom att hävda att de du har ihjäl är "onda"!?
Det finns ingen ondska, allt handlar om ur vilken vinkel en handling betraktas.
Ying-Yang, det finns ljus i mörkret och mörker i ljuset, kom ihåg det.

Själv så tycker jag inte om att gå på mördartåg och jag dödar aldrig civila utan en anledning när jag spelar, men om de skjuter på mej skjuter jag naturligtvis tillbaks.

Sen det här med att ha ihjäl sälungar.
Som nån slags comic relief kan det vara helt okej, slapstick och liknande är sjukt kul men det är stor skillnad om det i spelet sker i en allvarlig situation.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Så du rättfärdigar dina handlingar genom att hävda att de du har ihjäl är "onda"!?
Det finns ingen ondska, allt handlar om ur vilken vinkel en handling betraktas.
Ying-Yang, det finns ljus i mörkret och mörker i ljuset, kom ihåg det.

Själv så tycker jag inte om att gå på mördartåg och jag dödar aldrig civila utan en anledning när jag spelar, men om de skjuter på mej skjuter jag naturligtvis tillbaks.

Sen det här med att ha ihjäl sälungar.
Som nån slags comic relief kan det vara helt okej, slapstick och liknande är sjukt kul men det är stor skillnad om det i spelet sker i en allvarlig situation.

Läs tråden, jag har redan förklarat vad som menades med ondska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Poker är omoraliskt och leder till att folk blir skuldsatta och mördade av ryska maffian. Borde helt klart förbjudas.
Monopol handlar om att sno åt sig så mycket som möjligt av andras pengar oavsett metoder. Helt klart ett kapitalistspel som bygger på det korrupta samhället i Kongo. Ännu ett spel som borde förbjudas.

Äta gräs istället för kött är ju lika mycket fel. Bara för att gräset inte kan tala betyder det inte att det inte lever. En vegetarian dödar mer än en man.

Låter mest som om alla djurensrätt, aktivitster och idioter slåss för djurens rätt för att dom är gulliga små djur och inte efter vad dom egentligen är. Låter mycket som religion och annat skit vi måste stå ut med för att världen är fylld med idioter.

Att slåss för djurens rätt för att dom är gulliga är fan det dummaste jag hört dom senaste 20 åren!
http://very-bored.com/pics2/cuteanimals/cute-animals-1.JPG

Haha det går inte att få en sötare bild än den där x)

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Läs tråden, jag har redan förklarat vad som menades med ondska.

Mmkay, sorry missade det
Bra beskrivning för övrigt, att inte kalla aggressiva varelser "onda" utan "fiender" är bra

Peace

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Intressanta svar de finns i tråden helt klart. Jag själv är för att verkligen få röja i spel, oavsett om det nu vore klubba sälar / bomba sönder hus me folk i / plöja civila / starta krig / ta över världen osv osv. Allting är bara ettor och nollor så ser inga problem med att döda allt i spel där det är möjligt.

Hade mottot "döda röj o plöj" ett tag. Tycker det beskriver min spelstil rätt bra, skitsamma om det går åt skogen. Jag ska in i mitten och fläska på, oavsett spel. Men kör med Let's Rock sen ett tag tillbaka nu, för the Duke är kung helt enkelt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Mmkay, sorry missade det
Bra beskrivning för övrigt, att inte kalla aggressiva varelser "onda" utan "fiender" är bra

Peace

Lugnt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Militanta veganer/djurrättsaktivister är ju bara små förvirrade barn som inte förstått hur världen fungerar.
Lite som vänsterpack/kommunister. Eller ja det ena hänger rätt ofta ihop med det andra.

Det är ett speeeel, det är gjort med glimten i ögat, just för att vissa reagerar på att det är sälar.
Som Op skriver så tycker han det var kul när det var får, ja var i ligger skillnaden? Får som slås ihjäl är nästintill lika försvarslösa.
Hyckleri...

Jag är emot onödigt lidande för djur, men för att döda dom på ett vettigt sätt och äta upp dom om man säger så.
http://www.vk.se/Article.jsp?article=288088
Där t.ex. efterblivna djurrättsaktivister som hotar familjen till en krögare så han stänger resturangen.
För varje molotov dom kastar mot köttätare skulle jag lätt slänga en molotov mot får, kossor och grisar...

Väl talat! Militanta veganer, djurrättsaktivister, vänsterpack, kommunister, minkutsläppare, gatstenskastare osv... alltihop går hand i hand och historier som den du länkade till gör att man blir så trött!

Personligen tycker jag att spel är... ja spel helt enkelt. Det är påhitt, lek, på låtsas. En del finner det roande att virtuellt klubba ihjäl sälar, människor, barn eller vad som helst, andra inte. Upplever man ett spel stötande, spela det inte då. Enkelt. Det viktiga är att man inte förbjuder eller begränsar innehåll i spel på något sätt.

Permalänk
Medlem

Säkert någon som redan sagt, men säger det igen ändå.
Är väll bättre nu då att folk får "avreagera sig" i ett spel än att det kokar över och det blir i verkligheten istället.
Klubba några digitalasälungar, skratta åt det, och så är det bra. Precis som skjuta några muppar i ett spel eller liknande.
Kanske är bra att vissa typer får ha spel att leva ut sina fantasier i. Vad vet ja

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Längre in i spelet får man även döda pandor

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

Hahahhaahah!!!! tråden hade nog motsatt effekt på mig, JAG MÅSTE HA DE DÄR SPELET!

Permalänk
Medlem

När jag började klubba sälar i spelet, så visste jag direkt att dryga människor skulle börja dra upp trådar och göra nyheter om skiten. Det är ett spel, SPEL SPEL SPEL. På Låtsas, inte verklighet, fantasi, händer inte på riktigt. Jag har en sådan inställning att speltillverkarna ska få lägga in allt mellan himmel och jord i spel, kunde inte bry mig mindre.

Förövrigt älskade jag att klubba sälarna! Otroligt komiskt och jag älskade att man verkligen kände att de gav fingret till alla moraltanter.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Pröva Postal 2 om du föredrar att döda människor istället för sälar.

Permalänk
Medlem

Tycker skövlingen av skog i Warcraft serien är avskyvärd.....