Har beställt datorpaket, fler fläktar nödvändigt?

Permalänk
Medlem

Har beställt datorpaket, fler fläktar nödvändigt?

Hej har beställt ett datorpaket från misco för en vecka sen, dock inte fått det än pga grafikkortet inte kommit till lager än.

Jag undrar om jag måste köpa med fler fläktar än vad som finns original i Fractal Design Define R2 Chassit?

här är paketet:

Tack på förhand! mvh Dekoon

Permalänk
Medlem

alla har fått för sig att man måste ha 15 st 120mm fläktar.. men har du 1 inblås och en utblås så fungerar det as bra om du ej överklockar
Kör ett matx med e7400@3.67ghz 4850 och lite sånt i en matx med 1 120mm fläkt bak och det fungerar utmärkt..

Permalänk

en liten fråga bara.... Nätagget kostar ju 879 kr. Varför står det 632 i ditt paket?
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=637644&SL_S...

edit: har priset verkligen höjts så mycket sen när du beställde paketet?

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av limeman2
en liten fråga bara.... Nätagget kostar ju 879 kr. Varför står det 632 i ditt paket?
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=637644&SL_S...

edit: har priset verkligen höjts så mycket sen när du beställde paketet?

Har studentrabatt och även dreamhack rabattkod när jag gjorde detta paketet.

Permalänk
Medlem

Beställde också ett paket från Misco (i oktober!) och har ännu inte fått något på grund av 5870, verkar inte bli någon leverans förrens i januari tyvärr...

Men jag tror knappast du behöver mer kylning, 5870 blåser ju ut det mesta värmen genom bakplåten och den låda du valt är ganska välventilerad

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa en extra 120mm för att fylla ut den lediga platsen i fronten, speciellt då hdd buren hindrar luftflödet en del i Define r2. Kostar dig inte så mycket i sammanhanget.

Permalänk

Om du skaffar studentrabatt till dustinhome så får du riktigt bra priser på många 120mm fläktar, och dessutom fraktfritt. Ta en titt.

Permalänk
Avstängd

Komplettera med fläktar vid behov. Fram mot sommaren kan de kanske vara lämpligt med någon fläkt till.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.