Permalänk
Medlem

döda en laptop via nätverk ?

försöker få frugan att inse att hennes dator inte mår bra alls och att hon behöver köpa en ny.
hennes laptop har touchpaden lagt av. skärmen flimmrar men endå vill hon ej köpa en ny dator. och jag är jäkligt trött på att försöka hålla denna fungerande hela tiden.
så hade mer eller mindre tänk att ta död på denne via nätverket om det är möjligt.
så min fråga lyder då. är det nån som vet nått sätt att verkligen ta död på datorn via vårat hemnätverk ?
eller måste jag passa på nån gång när hon ej är hemma och fixa det lokalt på datorn ?

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Med att döda den, så vill du att den ej ska fungera längre eller att den ska stänga av sig för att sedan kunna slås på?

För att kunna säga om du kan göra det via nätverket så måste du berätta lite om era operativsystem L:3 men annars om du gör det lokalt kan du bara lägga in en tråkig .bat fil i autostart och sedan inte kunna lösa det ^_^

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkuM:

försöker få frugan att inse att hennes dator inte mår bra alls och att hon behöver köpa en ny.
hennes laptop har touchpaden lagt av. skärmen flimmrar men endå vill hon ej köpa en ny dator. och jag är jäkligt trött på att försöka hålla denna fungerande hela tiden.
så hade mer eller mindre tänk att ta död på denne via nätverket om det är möjligt.
så min fråga lyder då. är det nån som vet nått sätt att verkligen ta död på datorn via vårat hemnätverk ?
eller måste jag passa på nån gång när hon ej är hemma och fixa det lokalt på datorn ?

Det enklaste du kan göra lokalt, är att dra någon slags magnet över hela datorn, ifall du har någon sub element liggandes, så är dom perfekta att dra över! Blir regnbågar över hela skärmen

Permalänk
Medlem

Ta datorn, säg att du ska få teknisk hjälp på jobbet, lämna kvar den på jobbet i 2 veckor, ta med den sedan hem och säg att de har förklarat den som död.

Permalänk
Medlem

jag skulle kunna plocka ur batteriet ur datorn och sen köra den ett par sek i micron.. lär sabba den. men vette tusan om jag sabbar våran micro samtidigt.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Hedersmedlem

Jag antar ni kör trådlöst. Annars kanske man kunde mata på lite mer kräm in i nätverkskabeln

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG