Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbe:

Har Xbox 360 det nu? För det är något jag verkligen saknar på PS3, känns riktigt efterblivet rent ut sagt. Och det är ännu värre än så dessutom, man kan inte göra något annat alls samtidigt som man röstchattar med varandra på PS3. Borde åtminstone gå att kolla på filmklipp och surfa med den.

Det har 360 haft sedan dag ett.

Permalänk
Medlem

Ge mig Xbox första kontroll, den riktigt tjocka, stora och oändligt sköna form, på med en ps-knapp där xboxloggan sitter så är jag såld för alltid

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

OT: Whats the big deal med handkontrollerna? Det finns tusen och åter tusen icke officiella handkontroller. Själv gillar jag PS handkontrollerna mer då sticksen sitter parallellt. På Xboxen har ju p-pad och sticken bytat plats, korkat.

Blir sjukt kul med ny konsoll-generation! Hoppas de inte kommer dra ut lika mycket på generationen efter det bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag med, lätt. Hoppas bara inte Microsoft är lika värdelösa på att tillverka hårdvara som de är idag. Jag vill inte se en "Xbox 720" som låter som en hårfön eller som repar mina skivor eller att nätaggregatet inte är inbyggt. Gamla "Xbox 1" var ju klockren, men fan va Xbox 360 är skit.

Är säker på att Sony inte gör sådana misstag. Jag hade velat se att Microsoft gör en bra konsol nästa gång, så kan man ha 2 stycken Och få det bästa ur båda världar så att säga.

det var anledningen varför jag sålde mitt xbox 360 haha, den sabbade min gears of war skiva och lät som ett jetplan, sen köpte jag ps3 och har aldrig kollat bakåt saknar dock xbox live ibland men blir mest pc gaming ändå! om sony slår microsoft på online gamingen så har dom spöat skiten ur microsoft

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag förstår dock inte varför alla tycker Xbox 360 kontrollen är så skön? Jag tyckte Xbox kontrollen var skönare än 360 dock satt vissa knappar oerhört korkat till. Men Gamecube kontrollen är den absolut skönaste som finns, dock känns den lite plastig och billig. Alla har ju inte samma händer, men att alla tycker 360 kontrollen är så skön ger mig bara en massa frågetecken.

Blir dock intressant att se vad som händer med PS4 kontrollen.

Älskar Gamecubekontrollen, dock sitter jag mest vid datorn så de används inte lika mycket som jag vill :P.

Låter roligt med nya konsoler, ser fram emot spel i typ 1 620p ^^. <--- önskedröm

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Såg precis att http://s3.pji.nu/product/standard/800/136258.jpg
tydligen ska fungera till PS3.

Suveränt!

Vill ha en så med värme. Även en dator mus med värme vore najs. Blir alltid svinkall om händerna så fort jag sätter mig med datorn eller PS3an...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

http://i.imgur.com/FCQqG.png

Wow. Snacka om spot on. XDR2 till PS4, så har jag sagt det också...

Den där PowerXCell skulle bli perfekt! Då har utvecklarna äntligen 4 riktiga kärnor att leka med plus 32 små specialare för de som vill, kan och orkar ta sig an dessa för prestandaoptimeringar. Det har ju gått en generation nu, och spel är fortfarande inte särskilt flertrådat. Konceptet med SPEs får man väl se lite som ett misslyckade. Det är säkert skitbra till forskningsaplikationer, men för mer mainstreamprogram, och då framför allt spel ger det inte mycket. Med 4 riktiga kärnor finns det en god grund att stå på.
4 trådar är väl så mycket som används idag, och det tillhör väl fortfarande undantagen i spel. Och förmodligen kommer det inte förändras markant de närmast 5 åren heller. Flertrådat är komplicerat helt enkelt.
Krydda med XDR2, som nästan känns självskrivet till detta, samt ett schysst grafikchip så är det hela komplett.
Det borde bli fulländat. Nu vet man vad CellBE och XDR går för i praktiken. Ett vidarebygge på det och allt blir till ett. Amen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av globin:

Älskar Gamecubekontrollen, dock sitter jag mest vid datorn så de används inte lika mycket som jag vill :P.

Låter roligt med nya konsoler, ser fram emot spel i typ 1 620p ^^. <--- önskedröm

Vad roligt att någon håller med. Själv så funderade jag på att försöka hitta en usb adapter men det verkade omöjligt. Då hade den säkert gått att använda till vissa spel till PS3 också, men framförallt datorn.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Kostnadsfri onlinetjänst är min största undran.

Permalänk
Skrivet av Tyrgrim:

De lär ju inte ersätta PSN med något nytt för PS4, så med allra största sannolikhet kommer det vara gratis även i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Tror inte det blir konstnadsfritt nästa gång. De har sett hur mycket pengar MS drar in på Live och kommer vilja ta del av den kakan de också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tror inte det blir konstnadsfritt nästa gång. De har sett hur mycket pengar MS drar in på Live och kommer vilja ta del av den kakan de också.

Lite det här man är rädd för.

Först ska man betala för sin internetuppkoppling, sen tillkommer betalning för onlinetjänst (xbox än så länge) och så småningom kommer även spelen kräva en månadsbetalning för att kunnas spelas online (MW3 har tagit första steget).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Att betala 25-35kr i månaden är för mycket för dig? Undvika 2-3månaders downtime pga av hacks etc ? Snålargument att säga att PS3 är bättre än Xbox pga av "gratis" seg onlinetjänst

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Att betala 25-35kr i månaden är för mycket för dig? Undvika 2-3månaders downtime pga av hacks etc ? Snålargument att säga att PS3 är bättre än Xbox pga av "gratis" seg onlinetjänst

Det enda jag sett är 179 kr för 3 månader eller 69 kr för 1 månad. Kanske nya priser nu, vad vet jag.

Då det enda jag spelar på konsol är NHL och då endast nån enstaka onlinematch i månaden känns det väldigt onödigt och faktiskt surt att betala för nåt man egentligen inte utnyttjar så mycket.

Permalänk
Medlem

Hittade några källor och det verkar vara sant... Frågan är när kommer de släppa sina konsoler det kommer säkert ta lång tid innan vi kan se de.

"On June 14, 2011, VideoGamer.com informed that a high-ranked source inside Crytek had leaked that the company is currently working on a new game (rumored to be TimeSplitters 4) with DirectX 11 to be released on next-generation platforms, including a new console by Microsoft to be announced in 2012.[10]"
Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/TimeSplitters_4

"Sony will have Taiwan-based partners begin production of PlayStation 4 (PS4) featuring body movement-based control like
Kinect at the end of 2011 for launch in 2012, according to Taiwan-based component makers."källa: http://www.digitimes.com/news/a20110704PD202.html

Hoppas mer spel fram över kommer att använda sig av Directx 11 på Pc fronten det är inte många spel som gör det.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_11_su...

Permalänk
Medlem

Vad är vinsten med DX11. Tycker allvarligt talat inte jag ser ngn skillnad på dx9 och senare versioner

Konsollerna använder inte directX oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

------------------

Om du inte har märkt det så finns det dom som faktiskt inte vill lägga ut det, precis. Har du frågat dom om anledningen? Ta reda på lite sådan fakta innan du sveper folk över samma kant och säger att de är snåla. Vissa är kanske 13-14 år här inne, tror du de kan betala själva? Nej det kan dom inte och alla föräldrar är inte så lätta att övertala om att lägga pengar på sånt.

Det finns dom som har en ansträngd ekonomisk situation, alla sådana småsaker och avbetalningar hit och dit plockar på, man vill ha så få som möjligt.

Processa dom grejerna genom skallen först, för den posten var allt annat än bra, tycker jag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köpa PS4 och jag hoppas på bakåtkompatiblitet med PS3 och gärna PS2, jag trivs väldigt bra med PS3 den är underbar att ansluta till sina datorer för att se film, lyssna på musik via nätverket, sen överlag tycker jag bättre om den än 360, jag har en 360 i datorrumet med VGA kabel till en 24" skärm men använder den aldrig, samt att jag fått RROD 3 gånger vilket gör att man tappar lusten.

Dock gillade jag original xboxen, helt underbar maskin för dem som gillar att koda om man har legalt "bios" för att köra linux på den.

Men jag har stora förhoppningar om PS4

Det största slaget i ansiktet för mig var när Sony tog bort stödet för linux på PS3 efterssom jag älskade att koda och leka med cell-arkitekturen

Edit: jag skall inflika att MadCats har handkontroller som är usb som har 360ans kontroll som design och dem jag köpt fungerar utmärkt till ps3 om man vill ha 360 kontroll till ps3 och dem har analoga spakarna på samma placering som 360ans kontroll.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Hehe, "720" dödaren.. Svårt att döda något som inte lever..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd

Om Sony skippar dom otroligt små japan storlek handkontrollerna så kanske man ska investera i ett pS4 pga dom nya GT-spelen

Om konsolen inte kommer kosta över 10K och spelen kommer kosta 1500:-ST samt tillbehören till konsolen hålls på rimliga priser dvs en HDD till ps4 ska inte kosta 2000:- för 20GB xD

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Hehe, "720" dödaren.. Svårt att döda något som inte lever..

Skickades från m.sweclockers.com

Så säger dom alla

''Halo dödare''
''Iphone dödaren''
''CS dödaren''
''WoW dödaren''

Så löjligt när dom skriver så -.-

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Om Sony skippar dom otroligt små japan storlek handkontrollerna så kanske man ska investera i ett pS4 pga dom nya GT-spelen

Den dagen kommer jag nog istället överge Sony. Då blir det Nintendo istället. Ska dom ändra nånting så föreslår jag ta bort trigger knapparna eller förbättra dom och gör nånting i stil med GC kontrollen. Självklart hoppas jag på någon ny design men flytta absolut inte spakarna.

Hoppas PS4 kan vara en riktigt sval och tyst spelkonsol som går att spela på under varma dagar utan att fläkten ska varva upp. Men så lär knappast fallet bli.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Om konsolen inte kommer kosta över 10K och spelen kommer kosta 1500:-ST samt tillbehören till konsolen hålls på rimliga priser dvs en HDD till ps4 ska inte kosta 2000:- för 20GB xD

Nu var ju PS3an underbar på hårddisk biten dock, bara att kasta in valfri 2,5" HDD billigt och bra till skillnad från priserna det kostar att skaffa stora diskar till xbox 360.

Xbox 360 har som störst en 320GB disk att införskaffa, dock har dem äntligen börjat hålla vettigare priser på dem men det är fortfarande billigare lättare att ha stora diskar till PS3.

Min PS3 har en 500GB SSD Hybrid disk (Momentus XT)

Sen kan man stoppa i den största disken man vill så 1TB utan problem i sin PS3 så över 3 gånger så stor lagringsmöjlighet i PS3

Sen säger en del att man inte behöver så stora diskar, men det beror på användaren jag har själv fyllt min 500GB disk med nästan 400GB data och så fort nya Hybrid diskar på 1TB kommer så skall jag ha en sån

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Väcker tråden igen, jag vill läsa mer skvaller om hårdvara och utseende.
Finns det något man vet som är riktigt klart ännu mer än att det faktiskt kommer komma ett Playstation 4?

Vilka önskemål och förhoppningar finns det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väldigt osäkert om det ens blir ngn playstation 4. Finns ingen info överhuvudtaget om en ny konsoll.

Permalänk
Medlem

Klart den kommer, men inte inom den närmaste tiden då sony ska låta den leva i runt 10 år precis som ps2an. Det är först nu ps3an visar vad den går för, man gör inte nya konsoller efter några år bara. Jag kan förstå att microsoft behöver då 360n är ett skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är väldigt osäkert om det ens blir ngn playstation 4. Finns ingen info överhuvudtaget om en ny konsoll.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110527/sony-vi-jobbar-pa-...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111123/sony-vill-undvika-...

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111120/rykte-guerrilla-jo...

Jag vill ha mer info utöver det man eventuellt vet att de kommer använda AMD-grafik... Utseende, release, handkontroller, luska ut lite info. Hade vart kul om det fanns någon Japan här på forumet som kunde luska lite i japanska forum och föra över hit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rykten allihopa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Klart den kommer, men inte inom den närmaste tiden då sony ska låta den leva i runt 10 år precis som ps2an. Det är först nu ps3an visar vad den går för, man gör inte nya konsoller efter några år bara. Jag kan förstå att microsoft behöver då 360n är ett skämt.

Sony försöker dämpa förlusterna de gjort med ps3 så det är därför de drar ut på det sålänge det bara går.
Microsoft säljer bäst just nu så de har ingen anledning att släppa ngt nytt på ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sony försöker dämpa förlusterna de gjort med ps3 så det är därför de drar ut på det sålänge det bara går.
Microsoft säljer bäst just nu så de har ingen anledning att släppa ngt nytt på ett bra tag.

Det är de inte för playstation heller då dom säljer bra med enheter och mjukvara.
Xbox sålde mest i us februari.

Worldwide vet jag inte däremot.